بیش از 620 هزار دانش آموز از 600 مدرسه در امارات متحده عربی چالش تناسب اندام دوبی را پذیرفته اند. این چالش که از 30 اکتبر آغاز شده شرکت کنندگان را ملزم به انجام 30 دقیقه فعالیت بدنی به مدت 30 روز می کند.

به گزارش خلیج تایمز، کودکان بین 2 تا 16 سال می توانند برای شرکت در چالش در خانه یا کلاس های خود به بیش از 80 بازی و فعالیت آموزشی رایگان دسترسی پیدا کنند. منابع آنلاین رایگان برای والدین و معلمان در وب سایت www.dubaifitnesschallenge.com/education در دسترس است.

طبق گفته برگزارکنندگان این چالش کودکان می توانند در تمرینات آنلاین، جلسات سلامتی و رقص به ابرقهرمانان و شخصیت های کارتونی محبوب خود ملحق شوند.

دکتر عبدالله الکرم، رئیس هیئت مدیره و مدیرکل دانش و توسعه انسانی گفت: امسال بیش از هر زمان دیگری به ما نشان داد تناسب اندام و سلامتی برای سرگرمی و گذراندن وقت با دوستان و خانواده چقدر مهم است. این چالش همه این ارزش ها را با هم دارد. دیدن اینکه بسیاری از مدارس و خانواده ها به صورت آنلاین در کنار هم قرار گرفته اند تا عادت های بدنسازی موجود را ایجاد کرده و شروع کنند، بسیار جالب است.

احمد ال خواجه، مدیرعامل جشنواره های دوبی گفت: فعالیت های ورزشی و سلامتی برای کودکان “حیاتی” است. چالش تناسب اندام فرصتی برای والدین، ​​معلمان و مربیان فراهم  می کند تا جوانان را تحریک کنند تا از ماندن در خانه حداکثر استفاده را ببرند و تناسب اندام را به بخشی لذت بخش از زندگی روزمره خود تبدیل کنند.

بیشتربخوانید:تغییرات مفید برای کاهش وزن و تناسب اندام بیشتر

بیشتربخوانید:صفر تا صد مواد مغذی ضروری برای کودکان / ویتامین ها

وی افزود: مدارس غالبا نخستین مکان هایی هستند که تعامل کودکان با تناسب اندام را هدایت می کنند. این درک، انگیزه ما را برای اطمینان از برنامه آمادگی جسمانی و چالش تناسب اندام در خانواده ایجاد می کند که محیطی ایمن برای کودکان در هر سنی و توانایی ایجاد کنیم. این تمرکز مادام العمر بر سلامتی را با تجارب معنی دار و لذت بخش به لذت و هیجان یادگیری از راه دور اضافه می کند.

مترجم: الهه زارعی