مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور

در این دو هفته که ما در خدمت شما نبودیم، چند اتفاق افتاد که سعی می کنیم بهشون بپردازیم.

Zarin

در هفته ای که گذشت، خبر رسید که مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور به سلامتی و میمنتی سر سفره عقد نشستند و با هم ازدواج کردند.

همین دیگه! ما هم اینجا به دلیل آنچه که « تبریک ازدواج » می نامیم، لوح زرینی را به این دو بازیگر ایرانی تقدیم می کنیم و امیدواریم که در تمام مراحل زندگی خوش و خرم و خوشحال و کلا باحال باشن.

 

G25mages 144925585

68466

در هفته ای که گذشت، طرفداران سریال « مندلورین » واسه بازیگر سریال شون قاطی کردن و گفتن باید بندازینش بیرون!

حالا ماجرا چی بوده؟ جینا کارانو که معرف حضورتون هست. همون بازیگری که در هر فیلمی که بازی کرده همه رو گوشمالی میده، اومد و یه توییت زد درباره اینکه باید قوانین انتخابات اصلاح بشه و کارت شناسایی الزامی بشه و رای های تقلبی دور ریخته بشه و از این جور چیزهای انتخاباتی. اما ملت یکدفعه ای اومد گفت که چرا بزرگوار اومده همچین چیزی گفته و حالا چه کنیم؟ هیچی دیگه بگیم دیزنی بندازتش بیرون تا دیگه حرفی نزنه که ما خوشمون نمیاد!

هیچی دیگه، ما اینجا به دلیل آنچه که « سلطان آزادی بیان » می نامیم، تمشک زرینی را به این موج عجیب و غریبی که تو آمریکا و کلا غرب راه افتاده تقدیم می کنیم که هرکی میاد هرچیزی علیه موج میگه میخوان بندازنش بیرون یا مجبورش کنن حرفشو پس بگیره. به یاد بیاریم موج جنبش زنان رو که چند مورد از جمله کوین اسپیسی رو قربانی خودش کرد و الانم هیچکس گردن نمیگیره مسئولیتش رو!

 

ریحانه پارسا و بهنوش بختیاری

68466

آقا ما نشسته بودیم داشتیم چایی مون رو می خوردیم که دیدیم سرکار خانم بهنوش بختیاری اومده کامنت گذاشته برای ریحانه پارسا و نصیحتش کرده که:« خودتو اصلاح کن! ». اما بعدش زمانی که پارسا واکنش تندی به خانم بختیاری نشون داد، ایشونم کلاً صد بار بدتر از پارسا افتاد رو دور فحاشی یه چند ده تایی استوری با این مضمون گذاشت:« واسه هرکی لاتی واسه ما شکلاتی! ». خلاصه اینکه ما نفهمیدیم اون احترام و نصیحت خواهرانه اول چی بود و این حمله و توهین و فحاشی بعدش چی میگه! دیگه وضعیت جوری شده بود که نمی شد استوری رو با خانواده خوند!

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « فحاشی سلبریتی جماعت » می نامیم، تمشک زرینی را به دو طرف و البته با دوز بالاتر به خانم بهنوش بختیاری تقدیم می کنیم که جدی جدی ادبیات ایشون در پاسخ به صحبت های خانم پارسا عجیب و دور از انتظار بود.

 

ونورت ویلر

68466

در هفته ای که گذشت جناب آقای ونورت میلر که ایشونو با سریال « فرار از زندان » می شناسید، آمد و در پاسخ به اینکه در فصل ششم این سریال حضور خواهد داشت گفت:« من تو فصل ششم نیستم چون یک همجنسگرا هستم و نمی خوام دیگه نقش یه دگرجنس گرا رو ایفا کنم! »

ما اینجا فکر می کنیم که این مسیری که سینمای جهان پیش گرفته نگران کننده است. اون از اجبار اسکار برای قرار دادن اقلیت ها و شخصیت ها با گرایش های جنسی مختلف در فیلمها اینم از ونورت میلر که میگه من همجنسگرا هستم و نقش دگرجنس گرا رو ایفا نمی کنم! والا اگه اینطوری پیش بریم ما هم می تونیم یه گوشه ای از این وضعیت رو دستمون بگیریم. حداقلش اینه که خواستن فیلم درباره اختلاس و کلاهبرداری بسازن ما تا دلت بخواد اختلاس گر داریم که ماشالله همه شونم لژیونرن و بیخ گوش هالیوودیا دارن تو کازینو تاس میندازن! اینجوری ما هم یه سهمی پیدا می کنیم از سینمای جهان!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « شرطی شدن سینما » می نامیم، تمشک زرینی را به ونورت میلر و کلا سینمای غرب تقدیم می کنیم که دیگه شور قضیه رو دارن در میارن و این روند نتیجه ای جز محدود شدن سینما به آثار سفارشی با پندهای اخلاقی زورکی نخواهد داشت.

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های " لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر"  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید