اعلام ساخت اولین سریال درباره جنگ سوریه

منبع: برترین ها

61

1399/9/2

14:25


شبکه خصوصی اوربیت شو تایم، از تولید و پخش سریالی به نام «سرزمین ممنوعه» به عنوان اولین سریال خارجی درباره حوادث و جنگ‌های داخلی سوریه خبر داده است.

خبرگزاری ایسنا: شبکه خصوصی اوربیت شو تایم، از تولید و پخش سریالی به نام «سرزمین ممنوعه» به عنوان اولین سریال خارجی درباره حوادث و جنگ‌های داخلی سوریه خبر داده است. این شبکه خصوصی که نیمی از آن توسط سرمایه گذار کویتی و نیم دیگر توسط اماراتی ها اداره می شود، در ساخت سریال «سرزمین ممنوعه» با شرکت فریمانتل همکاری می کند.
 

اعلام ساخت اولین سریال خارجی درباره جنگ سوریه

 
به نقل از الجزیره، سریال «سرزمین ممنوعه» هشت قسمت دارد و حوادث سال‌های اخیر سوریه را از نگاه جوانی فرانسوی که در جستجوی خواهرش به سوریه آمده است، به تصویر می کشد. او در راه پیدا کردن خواهرش با مبارزانی که در برابر داعش می‌جنگند آشنا می شود و از آنها کمک می خواهد و با یاری آن‌ها در سرزمین‌هایی که توسط داعش اشغال شده است، به جست‌وجوی او می‌پردازد.
 
در سریال «سرزمین ممنوعه» بازیگرانی از کشورهای مختلف همچون فرانسه، انگلیس، بلژیک و سوریه به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 
بنا بر ادعای سازندگان، این سریال قصد دارد تا بر اساس واقعیات، روزهای سخت سوریه را به تصویر بکشد. «سرزمین ممنوعه» بر شمال شرقی سوریه که  در چند سال گذشته درگیری های سختی را به خود دیده تمرکز دارد.
 
بر اساس گزارش الجزیره، با وجود اینکه ۱۰ سال از شروع جنگ‌ سوریه می‌گذرد تا کنون سریال قابل توجهی ـ چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی ـ درباره این موضوع ساخته نشده است و فقط گاهی تلاش‌هایی فردی بدین منظور انجام شده است.
 
اما شبکه میلو اینترتینمنت (MiLu Entertainment)  هم اعلام کرده است فیلمی به نام «حلب» را با موضوع سوریه تولید می‌کند. این فیلم هم شهر باستانی سوریه یعنی حلب را در بحبوحه جنگ‌های سوریه به تصویر می‌کشد. این فیلم را دیوید شورمان کارگردان برزیلی کارگردانی می کند و الویا مان، بازیگر آمریکایی در آن به ایفای نقش می‌پردازد.
 
داستان فیلم «حلب» درباره پسر بچه‌ای سوری است که مادر و خواهرش را در بمبارانی در بازار از دست می‌دهد و پدرش به امید ساختن زندگی بهتر برای کودکش او را به ترکیه می‌فرستد. پسر بچه سوری در مسیر با یک زن خبرنگار آمریکایی آشنا شده و مسیر پرخطر به ترکیه را با همراهی او طی می‌کند.
 
از انتقاداتی که به این فیلم وارد شده است، نادیده گرفتن سختی های مردم سوریه و محوریت قرار دادن خبرنگار آمریکایی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو