به گزارش روسیا الیوم، «بات تامی» سناتور جمهوریخواه ایالت«پنسلیوانیا» در مجلس سنای آمریکا تأکید کرد که همه گزینه های حقوقی در دسترس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اعتراض به نتایج رای گیری دراین ایالت بی نتیجه مانده است.

تامی که از سال ۲۰۱۰ کرسی این ایالت در مجلس سنا را در اختیار دارد پس از آن که «ماتیو براون»قاضی فدرال با صدور حکمی همه شکایت های ستاد انتخاباتی ترامپ برای ابطال میلیون ها رای پستی در ایالت پنسیلوانیا را رد کرده بود با صدور بیانیه ای تأکید کرد که گزینه های حقوقی ترامپ برای اعتراض به نتایج رای گیری راه به جایی نبرده است.

تامی تأکید کرد که این حکم قضایی در چارچوب سلسله شکست های قضایی صادر شده است که ستاد انتخاباتی ترامپ برای بازنگری در نتایج رای گیری متحمل شده است. 

این سناتور جمهوریخواه تأکید کرد که این تحولات و نتایج به دست آمده در سراسر کشور تأکید می کند که «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ برنده شده است و چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

سناتور جمهوریخواه به بایدن کاندیدای دموکرات پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و «کامالا هاریس» که قرار است پست معاون رئیس جمهور را به عهده داشته باشد را به رغم اختلافات سیاسی ملموس میان آنها تبریک گفت و از اینکه ترامپ و «مایک پنس» معاونش بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری برنده نشدند ابراز ناامیدی کرد.

به رغم آن که آمارها به شکل واضح و روشنی پیروزی بایدن در انتخابات را نشان می دهد اما ترامپ همچنان بر پیروزی اش اصرار می کند و رقبای دموکرات خود را به کلاهبرداری و تقلب متهم می کند.

هنوز برنده انتخابات آمریکا به شکل رسمی اعلام نشده است اما پیروزی بایدن در پنسیلوانیا که انتظار می رود فردا دوشنبه به شکل قطعی اعلام شود اکثریت آرای الکترالی که به دست آورده است را برایش تضمین کند.

شکست حقوقی دیگر برای ترامپ

یک شکست حقوقی دیگر برای تیم انتخاباتی دونالد ترامپ، این بار در یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ایالت‌ها: پنسیلوانیا. دادگاهی در ایالت پنسیلوانیا شکایات واصله از سوی وکلای ترامپ را متکی بر «گمانه‌زنی و بی اساس» دانسته است.

مشاجره قضایی دونالد ترامپ و تیم وکلای او بر سر نتایج اعلام شده در ایالت‌های کلیدی آمریکا همچنان ادامه دارد. پس از اعلام رای دادگاه‌ها در ایالت‌های «نوادا و ویرجینیا»، اکنون دادگاهی در پنسیلوانیا نیز شکایات تیم وکلای ترامپ را مردود اعلام کرده است.

ماتیو بران، قاضی دادگاهی در ایالت پنسیلوانیا اتهامات وارده از سوی تیم وکلای ترامپ مبنی بر تقلب انتخاباتی را رد کرده است.

بر اساس حکم این دادگاه راه برای تایید پیروزی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا هموار شده است. انتظار می‌رود که ایالت پنسیلوانیا روز دوشنبه رسما نتایج شمارش آرا در این ایالت را تایید کند.

بر اساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها باید تا روز هفتم دسامبر، نتایج تایید شده انتخابات را به اطلاع کالج الکترال برسانند. روز ۱۴ دسامبر، این نهاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا را رسما اعلام خواهد کرد. مراسم ادای سوگند و آغاز رسمی دوره زمامداری جو بایدن، در روز ۲۰ ژانویه برگزار خواهد شد.

همه تلاش تیم وکلای دونالد ترامپ ایجاد وقفه و خلل در تایید نتایج آرای ایالت‌های کلیدی است. وکلای ترامپ شکایاتی مشابه در مورد ایالت «میشیگان» نیز به مقامات قضایی آن ایالت ارائه کرده‌اند.

شکایات تیم انتخاباتی دونالد ترامپ تا کنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است. ماتیو بران، قاضی دادگاه ایالت پنسیلوانیا شکایات تیم وکلای ترامپ را  بی اساس و متکی بر گمانه‌زنی  دانسته و گفته است که این اتهامات «حتی برای نامعتبر خواندن یک رای نیز کفایت نمی‌کند، چه برسد به آرای ساکنان ایالتی که به لحاظ جمعیت ششمین ایالت پرجمعیت آمریکا» است.

دونالد ترامپ همچنان از پذیرش شکست خود در انتخابات سوم نوامبر امتناع می‌ورزد. او روز شنبه ۲۱ نوامبر، در حاشیه نشست گروه بیست بار دیگر با انتشار یک پست توییتری از تقلب در انتخابات سخن گفته است.