غریب‌آبادی: واکنش به اقدام آمریکا قاطعانه است

منبع: برترین ها

58

1399/9/2

15:39


سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌ملل و سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به خبر حمله نظامی امریکا به ایران گفت: واکنش ایران بسیار قاطعانه خواهد بود.

خبرآنلاین: سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌ملل و سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به خبر حمله نظامی امریکا به ایران گفت: واکنش ایران بسیار قاطعانه خواهد بود.

 دکتر کاظم غریب آبادی سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرآنلاین در مورد بررسی گزینه های حمله به تاسیسات هسته ای از سوی ترامپ؟ گفت: این مباحث، بیشتر عملیات روانی است. ایران از درگیری استقبال نمی کند و آغازگر هیچ درگیری نیز نخواهد بود، اما به خوبی می داند چگونه از خود و منافعش دفاع کند. آمریکا می داند که در صورت ارتکاب هرگونه اقدام اشتباهی در این زمینه، واکنش ایران بسیار قاطعانه خواهد بود، ضمن این که دیگر لازم نیست کسی نگران ایمنی بازرسان و تداوم بازرسی ها شود! اینکه آژانس میزان ذخایر اورانیوم ایران را اعلام کند و برخی ها سر و صدا راه بیندازند که دوازده برابر میزان مقرر در برجام شده و به اصطلاح خودشان ابراز نگرانی اشاعه ای کنند، موضعی نخ نماست.

اگر آمریکا نگران این اقدامات ایران بود، چرا از برجام خارج شد؟! نمی توانید هم از یک توافق خارج شوید و انواع اقدامات غیرقانونی و ظالمانه را هم انجام دهید و همزمان، از ایران انتظار داشته باشید که به اجرای تعهدات خود ادامه دهد.

ایران قبل از برجام سه برابر میزان فعلی و حدود ۳۶ برابر میزان مقرر در برجام اورانیوم غنی شده داشت، ولی هیچگاه از فعالیت های صلح آمیز منحرف نشد. واقعا مضحک است کشوری مثل آمریکا که خود هزاران کلاهک هسته ای دارد، سلاح های هسته ای را اشاعه داده، آن را علیه مردم بی گناه ژاپن بکار برده، و از حامیان ویژه رژیم صهیونیستی است که عضو معاعده عدم اشاعه نیست و انواع سلاح های کشتارجمعی را توسعه داده است، در مورد ایران که کاملا به تعهدات خود پایبند است و گزارشات مکرر آژانس نیز موید عدم انحراف در برنامه هسته ای آن است، ابراز نگرانی اشاعه ای کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو