اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در خصوص گزینه های نام برده شده توسط محسن هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این ۲۰ نفری که هاشمی نام برده است، شخصیت های محترم و قابلی برای ریاست جمهوری بوده و حتما شخصیت های دیگری هم هستند که هنوز دارند سبک و سنگین می‌کنند، افرادی هم سراغ آنان رفتند ولی پاسخی ندادند.

او گفت: از افرادی که نام برده شد هیچکدام خودشان مطرح نکردند که نامزد هستند و اینها حدس و گمان هایی است که وجود دارد؛ برخی از آنان تکذیب کردند، بنابراین نمی شود به این لیست اکتفا کرد. به نظر می رسد از لحاظ سیاسی، اصلاح طلبان بعد از اینکه نامزدهای حزبی خودشان را انتخاب کردند در درون حزبشان یا خارج از حزب، قاعدتا رقابت ادامه پیدا می کند تا در یک بررسی دقیق، توسط نظرسنجی روشن صورت گیرد که کدام نامزد اولا از فیلتر شورای نگهبان عبور می کند و دوم اینکه می تواند، در برابر رقبا از آراء بیشتری برخوردار باشد.

گرامی مقدم، اظهار کرد: هر کدام از این گزینه ها و یا هر گزینه دیگری که در عرصه نهایی حاضر شوند، اصلاح طلبان به دنبال اجماع هستند. امیدواریم تا آن موقع، هم ساز و کاری برای اجماع به وجود بیاید و یا ائتلافی از درون جبهه اصلاحات به وجود بیاید که اصلاح طلبان با یک نامزد در عرصه رقابت حضور پیدا کنند، البته ما نگران به اجماع نرسیدن اصلاح طلبان نیستیم.

او اضافه کرد: با توجه به اتفاقاتی که در ۸۴ افتاد و ضربه سنگینی که به منافع ملی و هم به مطالبات مردم وارد شد، امیدواریم اصلاح طلبان بتوانند برای چندمین بار برای پیروزی در انتخابات به یک نامزد واحد، دست پیدا کنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: براورد دقیقی از لیست مذکورد ندارم اما پیش بینی می کنم با توجه به ریزش آرا در انتخابات مجلس گذشته، حاکمیت با تایید چند تن از این بزرگواران و یا کسانیکه خارج از این لیست هستند، بتواند فضای انتخابات را رقابتی کند و در یک فضای رقابتی، مشارکت افزایش پیدا کند و این بسیار محتمل است.

او در پایان افزود: چهره هایی در میان این افراد نام برده شده هستند که تایید صلاحیت می شوند اما چهره های دیگری هم هستند که در این لیست نبوده اما افراد محترم و اصلاح طلبی هستند که قطعا آنان هم در آینده ممکن است، حضورشان جدی تر باشد.