مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه العربیه با اشاره به عادی سازی روابط میان سودان، امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: من کاملاً اطمینان دارم که کشورهای عربی دیگری به روند عادی سازی روابط ملحق خواهند شد و جایگاه اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت. آنها این کار را انجام خواهند داد؛ چراکه این اقدام اقدام صحیحی است و باید برای ملتشان آن را انجام دهند.

وی افزود: اگر رهبری و مشارکت آمریکا نبود چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد. آمریکا دوست دارد که فلسطینی‌ها با اسرائیل در تعامل باشند اما رهبری آنها چشم‌انداز صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را نپذیرفتند.

پامپئو در ادامه گفت: ما به تمامی تعهداتی که در قبال کشورهای خاورمیانه به خود دادیم، عمل کرده‌ایم؛ از آمریکایی‌ها محافظت کرده و شریکانی را نیز یافته‌ایم که می‌خواهند با ایالات متحده شراکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست‌ها و وظایف ما در دوره انتقالی تغییر نکرده است و هر لحظه و هر ساعت برای دفاع از ملت آمریکا تلاش می‌کنیم و تا آخرین لحظه این کار را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش درباره عراق نیز عنوان کرد: هدف حضور نظامی آمریکا در عراق حمایت از دولت مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور برای "ساختن عراق جدید" است.

وی همچنین گفت که آمریکا در آینده تدابیری را علیه گروه‌های مقاومت در عراق اتخاذ خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا ضمن تبریک سالروز استقلال لبنان گفت، کشورش متعهد به ایستادن در کنار لبنان در روزهای سخت است.