همراهی اصناف و مردم در محدودیت‌های کرونایی قابل تقدیر است

43

1399/9/2

19:42


سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی از روز گذشته همراهی اصناف و مردم در زاهدان به عنوان مرکز و دیگر شهرهای قرمز در شمال و جنوب این استان به صورت کامل وجود داشته که قابل تقدیر است.

همراهی اصناف و مردم در محدودیت‌های کرونایی قابل تقدیر است

به گزارش بهداشت نیوز ،عباسعلی ارجمندی روز یکشنبه گفت: همراهی‌ها در عرصه بازار و از سوی مردم به صورت کامل انجام شده و تا این لحظه مشکل و چالشی در اجرای محدودیت‌ها اتفاق نیفتاده است.
 
وی با اشاره به دغدغه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه تردد خودروهای پلاک غیربومی داخل شهر قرمز دچار مشکل است و اعمال قانون برای آن صورت می‌گیرد بیان کرد:  هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با معاون امنیتی انتظامی مجموعه وزارت کشور و پلیس راهور سیستان‌وبلوچستان انجام شده بنابراین تنها از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد هر پلاک بومی یا غیربومی اگر درون شهر تردد کند این جریمه اعمال خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه محدودیت تردد از ساعت ۲۱ داخل شهر اجرا می‌شود و عده‌ای شامل کارکنان بیمارستان‌ها، ماموران انتظامی و نظامی، مجموعه رسانه‌ها، صداوسیما، شیفت‌های شبانه کارخانجات و واحدهای تولیدی نگران تردد خود به دلیل ساعت شیفت کاریشان هستند تصریح کرد: اگر دستگاه اجرایی، شرکت دولتی یا غیردولتی براساس نیاز ضروری کارمندان و مامورانی دارد که  باید در ساعت‌های ۲۱ تا چهار صبح تردد کنند واحد مربوطه تقاضای خود را با فرمانداری‌ها مکاتبه و با گرفتن مجوز از فرمانداری مبنی بر تردد آن کارکنان دچار مشکل محدودیت و اعمال جریمه نخواهند شد.
 
وی با بیان اینکه در مسیر اجرای طرح کارخانه‌های آرد، میدان دام و تعدادی از روستاها وجود دارند افزود: در این راستا گلوگاه در انتهای کارخانجات آرد تعریف شده و در صورت نیاز اگر شرایط ایجاب و نیاز به تعریف مجدد گلوگاه بود مجموعه فرمانداری‌های استان و فرمانداری زاهدان این موضوع  را در دستور کار خود قرار دهند.
 
ارجمندی ادامه داد: اینها ایرادتی در مسیر اجرای طرح محدودیت کرونا بود که در کمترین زمان حل شده و تا این لحظه دچار مشکل نشده‌ایم و  هم فرمانداری‌ها و هم مجموعه دستگاه‌های اجرایی تماما پای کار هستند.
 
وی افزود: امیدواریم طرح به خوبی اجرا شود و به هدف مورد نظر مبنی بر کاهش مبتلایان و فوتی‌های کرونا برسیم.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان با اشاره به شرایط هشدار چابهار و وضعیت قرمز این شهر تاکید کرد: حوزه چابهار متفاوت با شهرهای دیگر است زیرا با کوچکترین تعطیلی در سطح کشور بخشی از کارکنان دولت، بخشی از مشاغل آزاد و بخشی از معلمان و یا هر گروه عادی و عامی که تعطیل شوند معمولا با توجه به وضعیت این شهر چه از درون استان و چه از خارج استان موضوع مسافرت‌ها به این منطقه پیش می‌آید.
 
وی افزود: به همین جهت موضوع  چابهار به‌صورت ویژه در دستور کار ستاد مدیریت بیماری کرونا  قرار گرفت و در مجموعه فرمانداری چابهار اعلام شد که محدودیت‌های خود را در این شهر به صورت ویژه انجام داده  و اجازه انجام مسافرت‌ها را به این منطقه ندهند.
 
ارجمندی  ادامه داد:  معمولا مسافرت از شهرهای قرمز صورت می‌گیرد و در این شرایط وضعیت شهر را در هر جایی که مسافران اسکان یابند دچار مشکل خواهد کرد.
 
وی بیان کرد: موضوع چابهار، بازارها و محدوده‌ی شهری آن به صورت ویژه دیده شد و تا کنون مجموعه فرمانداری این شهر به درستی عمل کرده و با کمترین چالش مواجه شده است.
 
منبع:ایرنا
 
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو