آیا کسانی که خالکوبی دارند می‌توانند خون بدهند؟

منبع: مینویسم

103

1399/9/2

20:05


آیا کسانی که خالکوبی دارند می‌توانند خون بدهند؟

اهدای خون همواره یک عمل انسان پسندانه محسوب میشود و علاوه بر مزایای اهدای خون برای خود شخص، با اهدای خون، میتوان جان چندین انسان که تا پای مرگ رفته اند را نجات داد. اما با وجود درست بودن بالقوه این فرآیند، ممکن است سوالاتی در مورد آن ذهن بسیاری را مشغول خود کرده باشه از جمله اینکه آیا داشتن خالکوبی و تتو مانع اهدای خون می شود یا به عبارتی آیا کسانی که خالکوبی دارند می‌توانند خون بدهند؟ در ادامه برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

آیا اهدای خون توسط فردی که خالکوبی دارد ممکن است؟

اگر بخواهیم در همین ابتدا جواب این سوال که آیا کسانی که خالکوبی دارند می‌توانند خون بدهند؟ را بدهیم باید بگوییم خیر، اهدای خون توسط فردی که در بدن خود خالکوبی و تاتو دارد ممنوع است اما این ممنوعیت یکساله است یعنی اگر یک سال از تاتو زدن شما گذشته باشد شما می توانید خون اهدا کنید اما علت این ممنوعیت یکساله برای افرادی که خالکوبی دارند چیست؟

شما باید بدانید که وارد شدن فلزات سنگین و یا مواد دیگری که در برخی از رنگ های تاتو وجود دارد، باعث می شود  سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و بدن شما در مقابله با ویروس ها آسیب پذیرتر شود. همچنین اگر شما در یک سالن غیر بهداشتی تتو یا خالکوبی زده باشید ممکن است به بیماری های مختلف از جمله هپاتیت B و C، ویروس از بین برنده ایمنی بدن HIV و یا هر بیماری دیگر مبتلا شوید و با این وجود خون دادن با خالکوبی امکان پذیر نیست. شما قبل از تتو زدن در یک سالن باید از بهداشتی بودن مواد و وسایل مورد استفاده آن ها مطمئن شوید.

نکاتی که باید در مورد مراقبت از تاتو جدید خود بدانید!

آیا کسانی که خالکوبی دارند می‌توانند خون بدهند ؟

کسانی که خالکوبی دارند می‌توانند خون بدهند ؟

منع قانونی در مورد اینکه کسانی که خالکوبی دارند می‌توانند خون بدهند

این موضوع که شما اگر اخیرا یک تتو زده باشید نمیتوانید خون اهدا کنید لزوما درست نیست، در برخی ایالات آمریکا قانون به اینصورت است که اگر شما در یک سالن مورد تائید دولت تتو زده باشید میتوانید خون اهدا کنید اما در ایالات دیگر تنها در صورت گذشتن ۱۲ یا ۴ ماه از زمانی که تتو زده اید، شما از نظر قانونی قادر به اهدای خون هستید. در ایران نیز طبق قانون شما میتوانید با گذشت یک سال از تتو زدن خون اهدا کنید. همچنین برای حجامت نیز این بازه زمانی یک ساله وجود دارد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو