ساخت کاکتوس مصنوعی با دو روش جالب استفاده از سنگ و نمد

ساخت کاکتوس مصنوعی با دو روش جالب استفاده از سنگ و نمد


منبع: آرگا

393

1399/9/2

20:06


در این مطلب دو روش ساخت کاکتوس مصنوعی با استفاده از سنگ و نمد را با بیانی ساده آموزش خواهیم داد، شما عزیزان خوش سلیقه می توانید با همکاری کودکان خود این کاردستی زیبا و کاربردی را تهیه نمایید و علاوه بر تزیین منزل از اوقات فراغت خود به بهترین شکل بهره ببرید.

کاکتوس ها گیاهانی زیبا هستند که گاهی بنا به دلایل متعددی تصمیم به داشتن یک گلدان با گل کاکتوس مصنوعی را دارید، برای این منظور می توانید از روش ها و وسایل مختلفی بهره ببرید، در این مطلب آرگا ساخت کاکتوس مصنوعی به دو روش با سنگ و نمد را آموزش داده است.

کاکتوس ها دسته ای از گیاهان می باشند، که دارای تنوع بسیاری در گونه و اندازه بوده و به خاطر مقاوم بودن در شرایط بیابانی و گرم از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار هستند، برای دیزاین و زیباسازی بخش های مختلف منزل و سایر مکان های اداری، تجاری و حتی هنری ایده استفاده از کاکتوس قابل توجه می باشد، این گیاهان علاوه بر مزایای چشمگیر اکسیژن سازی و تنفس راحت تر، باز کردن ذهن و … دارای زیبایی خاصی می باشند که موجب این محبوبیت و کاربرد زیاد شده است؛ می توانید با هدیه دادن آن به دوستان خود شادی را در چشمان آنها ببینید و سلیقه ی خود را جهت داشتن بهترین انتخاب هدیه به رخ همه بکشید.

آموزش ساختن کاکتوس مصنوعی برای تمامی سلیقه ها

اما گاهی با وجود اینکه این علاقه در بسیاری از افراد وجود دارد و به فراوانی یافت می گردد، به دلیل نداشتن وقت کافی برای رسیدگی و نگهداری آن دست از آن می کشند و تصمیم به تهیه جایگزین های مناسبی برای این دسته از گیاهان می کنند، این کاکتوس های مصنوعی شامل مزایای فراوان طبیعی آن نیستند؛ اما می توانند جایگزین خوبی برای تزیین محسوب گردد؛ در این زمینه کاکتوس های ساخته شده با سنگ و نمد، کاغذ، خمیر، و … به کار می آیند. در این مطلب ساخت کاکتوس مصنوعی را آموزش می دهیم.

ساخت کاکتوس مصنوعی با سنگ

وسایل مورد نیاز

  • ۱ عدد گلدان
  • تعدادی سنگ صاف
  • ماژیک سفید
  • آبرنگ یا گواش
  • چسب گرم
  • قلم مو

روش اول: با سنگ

تعدادی سنگ صاف و صیقلی را جمع آوری کرده و بشویید.

سنگ ها را پس از شستن، خشک نمایید.

حالا پس از خشک شدن در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی می رسد، برای این منظور تعدادی روزنامه را زیر دستان خود بگذارید و بر روی ان مشغول رنگ آمیزی شوید، نخست از رنگ سبز روشن و سبز تیره برای رنگ آمیزی سنگ ها استفاده کنید، تنها چند سانتی متر از انتهای پایینی کاکتوس را رنگ آمیزی نکنید.

سپس برای شبیه شدن به کاکتوس طبیعی با استفاده از ماژیک سفید تیغ هایی با سایز کوچک بر روی قسمت سبز رنگ به وجود آورید.

در این مرحله نوبت به متصل کردن گلبرگ های کاکتوس درون گلدان می باشد،  به کمک چسب گرم کمی از گوشه های سنگ ها را به یکدیگر بچسبانید و سپس داخل آنها را به طوری غیر منظم درون خاک گلدان قرار دهید، برای این منظور می توانید زا خاک طبیعی استفاده کنید. در انتهای کار با استفاده از اسپری کیلر رنگ برگ های کاکتوس را فیکس نمایید.

آموزش ساختن کاکتوس مصنوعی به دو روش

و در ادامه چند نمونه زیبا از کاکتوس سنگی

آموزش ساخت کاکتوس مصنوعی با به کارگیری نمد و سنگ

روش ساخت کاکتوس مصنوعی سنگی و نمدی زیبا

استفاده از سنگ و نمد برای ساختن کاکتوس مصنوعی

اموزش روش های ساده و کاربردی ساخت کاکتوس غیر طبیعی

آموزش ساخت کاکتوس غیر طبیعی در طیف رنگ های سبز روشن و تیره

ساخت کاکتوس با نمد

وسایل مورد نیاز

  • توپک های فشرده
  • الیاف
  • تعدادی نمد (با رنگ های متفاوت)
  • خمیر دورگیر
  • قیچی چسب
  • خودکار ژله ای
  • سوزن

روش دوم: با نمد

ابتدا الگوهای کاکتوس را بریده بر روی پارچه نمدی دو لایه می گذارید و اطراف آن را به وسیله ی خودکار ژله ای خط کشیده و می برید.

سپس با استفاده از دورگیر سفید بر روی نمد نقطه های  ایجاد می کنید تا خال دار شود.

در این مرحله لازم است تا قطعه های برش خورده و طراحی شده را بدوزید؛ می توانید همه ی قسمت ها را غیر از بخش پایینی بدوزید، از این قسمت باید الیاف را داخل آن قرار داده و سپس این قسمت را نیز بدوزید.

گلدان ها را هم با استفاده از توپک ها پر می نمایید به طوری که هیچ جای خالی نماند.

کاکتوس ها را درون آن قرار داده و با اسفاده از چسب حرارتی خوب محکم نمایید تا خارج نگردد.

همانطور که می دانید نمد یکی از پرکاربردترین ابزار در تزیینات و ساخت وسایل تزیینی و کاردستی ها می باشد که با توجه به این همه زیبایی و کاربردی بودن، دارای روش ساخت آسان، و هزینه ای کم است. برای مثال کاردستی نمدی،  ساخت جا کلیدی نمدی، عروسک نمدی، عروسک خرس نمدی و … گوشه ای از این هنر و کاربرد می باشد.

چند نمونه کاکتوس نمدی

آموزش ساختن کاکتوس مصنوعی برای تمامی سلیقه ها

آموزش ساختن کاکتوس مصنوعی با سنگ

آموزش ساخت کاردستی کاکتوس مصنوعی با استفاده از وسایل مختلف

آموزش ساخت کاکتوس مصنوعی زیبا و جذاب

آموزش درست کردن کاکتوس مصنوعی برای تمامی سلیقه ها

 

آموزش ساخت کاکتوس غیر طبیعی در اندازه و رنگ و شکل های متفاوت

 در این مطلب آموزش ساخت کاکتوس مصنوعی را با دو روش ساده و زیبای با سنگ و نمد جمع آوری و به رشته ی تحریر در آورده ایم، شما می توانید با استفاده از این مطلب کاکتوس مصنوعی شیکی را برای تزیین میز مطالعه، میز کار، میز آرایشی و میز کامپیوتر و ….. به راحتی در منزل تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو