باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان تهران در واکنش به برخی اتفاقات و مسائل پیش آمده در جریان برگزاری و پایان مسابقه با شهرخودروی مشهد که با برتری یک بر صفر شاگردان مهدی تارتار به پایان رسید؛ بیانیه‌ای را منتشر کرد:

خدارا شاکریم که کادرفنی جدید با رهبری سرمربی اخلاق مدار و باشخصیت تیم، مهدی تارتار خیلی زود با بازیکنان، پرسنل و مدیریت مجموعه فرهنگی ورزشی ایران‌خودرو هماهنگی لازم را پیدا کرد و در دومین ایستگاه لیگ برتر، پیروزی ارزشمندی مقابل نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته حاصل شد.

امروز اعضای باشگاه پیکان تهران که با شعار «مبارزه، کار سخت و تعقیب تا پایان» کار خود را جلو می‌برند، از این ۳ امتیاز دلچسب خوشحال هستند و به خودشان بابت اتحاد و همدلی موجود در این مجموعه می‌بالند، اما ظاهرا برخی قصد دارند با عوام فریبی و رفتار‌های منسوخ و نخ نما که دور از مسائل اخلاقی است، از زیر بار مسئولیت شکست شانه خالی کرده و زحمات شبانه روزی انجام شده در تیم پیروز میدان را لوث کنند.

دور از ذهن هم نیست؛ آن‌ها که ادعای فوتبال بازی کردن دارند (حتی در سطوح پایین) و حال در جرگه مدیران، از روی سکو، تیم خود را هدایت می‌کنند، مقابل پیکان که به جرات می‌توان گفت یکی از ارزان‌ترین تیم‌های لیگ برتر است، در مستطیل سبز شکست خوردند و حالا بیرون از زمین به سبک مدیریت سنتی دهه‌های قبل، در پی فرافکنی می‌گردند.

آن‌ها که در طول سال‌های طولانی فوتبالشان، دم از مردانگی و حرفه‌ای گری می‌زدند، حالا که به نیمکت و پست‌های مدیریتی رسیده اند، اخلاق را از یاد برده اند و الفاظی در کنار زمین به کار می‌برند که در هیچ فرهنگی جایی ندارد. همان‌هایی که با توصیه و سفارش از روی سکو، دستورات فنی و نکات تاکتیکی را به نیمکت تیم منتقل می‌کنند و داعیه فنی دارند؛ همان مدیرانی که فردی را به عنوان سرمربی تیم خود برمی گزینند که فصل گذشته به خاطر عدم رعایت اصول اخلاقی و انضباطی از سوی کادرفنی سابق کنار گذاشته شده بود.

انگار برخی، نامه چند روز قبل وزیر ورزش و جوانان را مبنی بر این که مسابقات فوتبال فقط برای شادابی مردم در قرنطینه ادامه یافته، فراموش کرده اند که این گونه ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند و حرمت‌ها را می‌شکنند. چه خوب است در روز‌هایی که شاهد فوت هموطنان عزیزمان بر اثر ابتلا به یک ویروس منحوس هستیم، بیشتر مواظب دوستی‌ها باشیم و به خاطر برد و باخت‌های فوتبالی، خاطرات خوب گذشته را فراموش نکنیم. در ادبیات فوتبالی بعد از پیروزی نیازی به صحبت آن چنانی نیست، چه برسد به باخت که هرگز نباید صحبت کرد. کاش بدانیم که قرار نیست با یک شکست زیر میز بزنیم و از کاه، کوه بسازیم تا شاید توجیهی برای ناکامی مان پیدا کنیم.

در آخر این که، موسسه فرهنگی ورزشی ایران‌خودرو (پیکان) از کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خواهان رسیدگی به اتفاقات رخ داده، در پایان مسابقه با شهرخودروی مشهد است؛ امید می‌رود که ناظران و مسئولان برگزاری مسابقه همه الفاظ رد و بدل شده را بدون هیچ صلاح دیدی گزارش کنند و آن چه ما آن را هتک حرمت می‌دانیم، بی پاسخ نماند.

با احترام به فوتبال.