یکی از بنیانگذاران چالش آب یخ درگذشت

منبع: برترین ها

32

1399/9/3

07:49


پاتریک کوین، که تلاش او برای جلب توجه افکار عمومی به بیماری ای.ال.اس، از جمله همکاری‌اش در ایجاد چالش آب یخ، به یک حرکت همگانی تبدیل شد، در سن ۳۷ سالگی و در اثر همین بیماری درگذشت.

برترین‌ها: پاتریک کوین، که تلاش او برای جلب توجه افکار عمومی به بیماری ای.ال.اس، از جمله همکاری‌اش در ایجاد چالش آب یخ، به یک حرکت همگانی تبدیل شد، در سن ۳۷ سالگی و در اثر همین بیماری درگذشت.

کمپین چالش آب یخ، توانست بیش از ۲۲۰ میلیون دلار برای تحقیقات پزشکی در مورد بیماری ای.ال.اس جمع‌آوری کند.

یکی از بنیانگذاران چالش آب یخ درگذشت

چالش آب یخ در تابستان سال ۲۰۱۴ و از طریق شبکه‌های اجتماعی گسترش یافت. مشارکت‌کنندگان در این کمپین در سراسر جهان فیلم‌ها و عکس‌هایی را منتشر می‌کردند که در آن سطل آب یخی را روی سر خود ریخته و فرد دیگری را به چالش دعوت می‌کردند تا همان کار را انجام دهد. این کمپین با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تحقیقات در زمینه بیماری ای.ال.اس بود.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده ، حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند. احتمالا ۵ تا ۱۰ درصد از این موارد ارثی است، اما علت اصلی بیماری ناشناخته بوده و درمانی برای آن وجود ندارد.

کوین به دلیل تلاش‌هایش جهت افزایش آگاهی از بیماری ای.ال.اس و کمک به تحقیقات درباره آن، همراه با دوستش، پیت فریتز به عنوان «شخصیت سال» از سوی مجله تایم انتخاب شد.

پیت فریتز سال گذشته، هفت سال پس از تشخیص بیماری‌اش، در ۳۴ سالگی درگذشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو