روستای آتشگاه کرج؛ تفرجگاهی برای آخر هفته پایتخت نشینان

منبع: همگردی

103

1399/9/3

10:00


یکی از مکانهای خوش آب و هوا برای ساکنین کرج و اطرافش، روستای آتشگاه کرج بوده که ایام تعطیل سال و آخر هفته می تواند گزینه بسیار مناسبی برای یک گشت و گذار کوتاه باشد. این روستای کوچک حدود 10 کیلومتر بالاتر از گوهردشت واقع شده و از نظر دامپروری و کشاورزی دارای تاریخی چند صد ساله هست. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید روستای آتشگاه کجاست و پی به زیبایی هایش ببرید.

روستای آتشگاه

آشنایی

اراضی روستای آتشگاه کرج شامل باغات و زمینهای کشاورزی و همچنین منازل مسکونی اهالی روستا می شوند. براساس مقاله روستای آتشگاه کجاست باید بدانید که از ویژگی های این روستای زیبا و دیدنی می توان به طبیعت بسیار دیدنیش اشاره کرد که می تواند نظر هرکس را به خود جلب کند. این روستا بخاطر دارا بودن مناظر بسیار زیبا و آب و هوای مناسب پذیرای تعداد زیادی از افرادی بوده که برای یک تعطیلات کوتاه مدت به روستای آتشگاه کرج می روند. از مزیتهای این منطقه گردشگری می توان به وجود رستوران و مجموعه های رفاهی اطراف اشاره کرد.

این روستا در برنامه های آینده شهر کرج منطقه گردشگری اعلام شده و قرار است زیر ساختهایی که یک منطقه گردشگری ممکن است به آنها نیاز داشته باشد به این منطقه آورده شوند. پس از اینکه امکانات و زیر ساختهای گردشگری به این منطقه آورده شوند، منطقه بطور حتم با پیشرفتهای بسیار چشمگیری روبه رو خواهد شد.

آشنایی با روستای آتشگاه کرج

نامگذاری

این منطقه با گمان اینکه از دیرباز محل زندگی زرتشتیان بوده، به نام آتشگاه شناخته می شود. البته، شواهد و بقایای یافت شده از تمدنهایی مربوط به زمان ساسانیان نیز این موضوع را تایید می کنند. از مناطقی که در آن آثار تاریخی و با قدمت زیاد کشف شده اند، می توان به تپه ای که در بالای روستا واقع شده، اشاره کرد. آثار کشف شده در این منطقه شامل یک مجموعه از سفالینه های تاریخی بوده که نشان دهنده قدمت بالای این منطقه است. این تپه اکنون با نام تل امیرخان شناخته می شود. اما، برخی دیگر بر این باورند که نامگذاری این روستا بدلیل وجود سنگهای آتش زن در اطراف آن هست.

آثار تاریخی و طبیعی

در این روستا یک امامزاده وجود دارد که مردم محلی آن را با نام امامزاده پیر پیران می شناسند. این امامزاده دیدنی که برای برپایی نماز و مراسم مذهبی توسط مردم محلی مورد استفاده قرار می گیرد، در کنار یک بوته طاقی قرار گرفته که به نظر می رسد بسیار قدیمی باشد!

آثار تاریخی و طبیعی آتشگاه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو