افزایش امضا پای شکایت از معاون مستعفی نمکی

منبع: برترین ها

29

1399/9/3

10:35


رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس از بررسی بیش از ۴٠ شکایت‌ واصله با بیش از هزار و ۶٠٠ امضا از معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت به کمیسیون متبوعش خبر داد.

خبرگزاری آنا: رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس از بررسی بیش از ۴٠ شکایت‌ واصله با بیش از هزار و ۶٠٠ امضا از معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت به کمیسیون متبوعش خبر داد.

نصرالله پژمانفر با اشاره به شکایت واصله به کمیسیون اصل ٩٠ مجلس در خصوص عملکرد معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت، گفت: مدتی قبل نسبت به حوزه ماموریتی جناب ملک‌زاده و برنامه‌ای که وی در معاونت پژوهش وزارت بهداشت داشته‌اند شکایت‌هایی رسیده که مجموعاً حدود ۴٠ شکایت در بخش‌های مختلف ماموریتی علیه وی تنظیم شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود هزار و ۶٠٠ امضا در این شکایت‌های واصله از فرد مذکور به کمیسیون اصل ٩٠ مجلس رسیده است، افزود: تقریبا حدود یک ماه قبل با وی مکاتبه‌ای نیز صورت گرفته و در ارتباط با این مسئله از وی خواسته شد توضیحات خود را ارائه کند.

وی از پیگیری کمیسیون اصل ٩٠ مجلس در راستای بررسی توضیحات معاون پژوهشی وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: طبق قانون افراد حتی پس از بازنشستگی یا استعفا نیز نسبت به زمان مسئولیت خود باید پاسخگو باشند و به این شکل نیست که اگر استعفا کرده یا بازنشست شده باشند شکایتی متوجه آن‌ها نباشد.

پژمانفر تاکید کرد: امیدواریم در اسرع وقت پاسخ‌های لازم در موضوعاتی که به صورت مکتوب به معاون پژوهشی وزارت بهداشت ارسال شده به کمیسیون واصل شود.

وی همچنین از دعوت کمیسیون اصل ٩٠ مجلس از معاون پژوهشی وزارت بهداشت برای حضور در این کمیسیون خبر داد و افزود: از وی خواسته‌ایم برای ارائه توضیحات در خصوص شکایت‌های واصله در مجلس حاضر شود و طبیعتاً بعد از توضیحات وی کمیسیون تصمیم‌گیری کرده و اقدامات بعدی به فراخور اقناع یا عدم اقناع صورت خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اکنون در مرحله ابلاغ شکایت‌ها و بررسی پاسخ‌های معاون پژوهشی وزارت بهداشت هستیم.

پژمانفر در پاسخ به این سوال که آیا مطالبی که در خصوص کرونا و داروی وارد شده به لیست دارویی این بیماری که از سوی معاون پژوهشی وزارت بهداشت صورت گرفته نیز شکایتی وجود دارد؟،گفت: بله یکی از شکایت‌ها درباره مرگ و میر ناشی از مصرف این دارو است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد شکایت‌ها به قوه قضائیه ارجاع شود، افزود: هنوز برای اظهارنظر در این باره زود است. اساساً این شکایت‌ها بر اساس توضیحات یا رد شده یا تایید می‌شوند که پس از آن تصمیم‌گیری نهایی در خصوص آن‌ها صورت می‌گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو