به نوشته روزنامه واشنگتن پست، لری هوگان، فرماندار مریلند با لحنی تند و انتقادی به یکی از توییت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در آن هوگان را مقصر خرید کیت‌های معیوب تست کرونا از کره جنوبی دانست، پاسخ داد و وی را به بی‌کفایتی در مدیریت پاندمی کرونا متهم کرد.  

هوگان خطاب به ترامپ گفت: اگر کار خود را به درستی انجام داده بودید، فرمانداران ایالت‌های آمریکا مجبور نمی‌شدند در بحبوحه پاندکی کرونا خوشان وارد عمل شوند و کیت‌های تست کرونا تهیه کنند درست مثل کاری که ما با موفقیت در مریلند انجام دادیم.

ترامپ روز یکشنبه اکثر وقت خود را مثل اغلب تعطیلات از زمان انتخابات سه نوامبر در زمین گلف سپری کرد.

هوگان گفت: شرم‌آور است که اکثر اعضای حزب جمهوری‌خواه صریحا علیه ترامپ صحبت نمی‌کنند و از او نمی‌خواهند تا شکست خود در برابر بایدن را بپذیرد.

وی در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت: ما از نظر احترام گذاشتن به انتخابات، محترم‌ترین کشور بودیم. اما اکنون شبیه یک کشور بی‌ثبات و وابسته شده‌ایم. وقت آن رسیده که از یاوه‌گویی دست بردارید. هر روزی که می‌گذرد اوضاع عجیب و غریب‌تر می‌شود.

هوگان افزود: صریحا باید بگویم که شرمنده‌ام که اعضای بیشتری از حزب جمهوری‌خواه در این باره صحبت نمی‌کنند. جمهوری‌خواهانی وجود دارند که به شکست ترامپ در انتخابات اذعان کرده‌اند همچون سناتور میت رامنی از ایالت یوتا اما تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان هنوز این کار را نکرده‌اند.

اخیرا پت تومی، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت پنسیلوانیا به پنجمین سناتور جمهوری‌خواهی که به بایدن به خاطر پیروزی‌اش در انتخابات تبریک گفت و از ترامپ خواست تا شکست را قبول کند، تبدیل شد. سناتورهایی که در این مسیر به تومی و رامنی پیوسته‌اند شامل لیزا مورکوسکی از آلاسکا، سوزان کالینز از مین و بن سیس از نبراسکا هستند.

هوگان همچنین به پدرش  لورنس هوگان، قانون‌گذار سابق جمهوری‌خواه اشاره کرد که وی نیز در دوران واترگیت به انتقاد از دولت نیکسون پرداخت.

وی گفت: تاریخ همه را قضاوت خواهد کرد درست همان‌طور که در پرونده واترگیت کرد.

‌ترامپ هنوز شکست در برابر بایدن را قبول نکرده و در عوض شکایت‌های قانونی را بر مبنای ادعای تقلب در انتخابات تنظیم کرده است. تاکنون شکایت‌های ترامپ در دادگاه ناکام بوده‌اند.  

به گفته روزنامه واشنگتن پست، هوگان ۹.۴۶ میلیون دلار برای واردات ۵۰۰ هزار کیت تست کرونا از کره جنوبی هزینه کرده است؛ کیت‌هایی که به خاطر معیوب بودن مورد استفاده قرار نگرفتند.

اما هوگان تاکید کرد: سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز واردات این کیت‌ها را تغییر داد و مریلند به سمت کیت‌هایی که سریع‌تر و به‌روزتر بودند و از استانداردهای جدید برخوردار بودند، تغییر رویه داد.  

وی افزود: محموله اولیه این کیت‌های آزمایشی که روزنامه واشنگتن پست گزارش داده "معیوب" بودند، در حقیقت معیوب نبودند. آنها به خوبی کار کردند و در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در گزارش روزنامه واشنگتن پست اذعان شده که این کیت‌های آزمایشی همچنان استفاده می‌شوند اما مدعی است که آزمایشگاه دانشگاه مریلند استفاده از آنها را متوقف کرد چرا که گزارش شده این کیت‌ها یک سری نتایج مثبت کاذب ارائه می‌دهند.