ترامپ چوب شهادت سردار سلیمانی را می‌خورد

منبع: برترین ها

28

1399/9/3

14:27


عضو‌ جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: ترامپ چوب ترور شهید قاسم سلیمانی و چوب بداخلاقی و خارج شدن از برجام و تحریم را می خورد و این شکست را باید بپذیرد، نوش جانش.

خبرگزاری برنا: عضو‌ جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: ترامپ چوب ترور شهید قاسم سلیمانی و چوب بداخلاقی و خارج شدن از برجام و تحریم را می خورد و این شکست را باید بپذیرد، نوش جانش.

«سید رضا اکرمی»، عضو جامعه‌ روحانیت مبارز در رابطه با اظهارات علم الهدی از تریبون نماز جمعه در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: سه نکته را در این موضوع عرض می کنم؛ نکته اول مادامی که در کشور تشکل و تحزب وجود ندارد که در طول سال هفتگی و ماهانه پیرامون مسایل مختلف جلسه برگزار کنند و مطالب را بشکافند، گرفتار افراط و تفریط خواهیم بود. نکته دوم مسأله میزهای اندیشه ای است، در تلویزیون و اخبار یک طرفه می شنویم، در تریبون های نماز یک طرفه می شنویم، در مصاحبه ها یک طرفه می شنویم. راه کار این است میزهای اندیشه و بازشناسی اندیشه داشته باشیم، افراد دلایل خود را برای هر موضوعی در مقابل یکدیگر بگویند نه اینکه هر کسی یک تنه به قاضی برود و خوشحال هم برگردد.

او ادامه داد: رهبری به کرسی های اندیشه اهتمام دارند ولی ما نسبت به این امر آنطوری که لازم است وقت نمی گذاریم، برنامه نداریم. نکته سوم مربوط به ایران و جهان است، اینکه ایران بالاخره می خواهد با جهان ارتباط داشته باشد یا خیر؟ می خواهد تعامل داشته باشد یا خیر؟ اگر نمی خواهد که بحث دیگری است ولی اگر می خواهد، باید به صورت موضوعی و مصداقی در کرسی های اندیشه ای چه در دانشگاه و چه در حوزه های علمیه و چه در صداوسیما، گفت و گو برگزار و به آن پرداخته شود. باید بنشینیم روبروی هم و بگوییم که انتخابات آمریکا آیا بَر روی حوادث ایران تاثیر دارد یا نه اصلا ایران می خواهد، جزیره ای زندگی کند و هیچ حادثه ای در او، اثر ندارد.

اکرمی مطرح‌ کرد: متأسفانه به میان مردم نمی رویم تا ببینیم عکس العمل آنها چیست و چه واکنشی دارند؟ آیا رفتن ترامپ را مثبت می دانند و از شکست او خوشحالند، آیا نسبت به پیروزی بایدن بی اعتنا و بی تفاوت هستند یا خوشحال. باید برویم در میان مردم چرا در میان هشتاد میلیون جمعیت، فقط روی ۱۰ نفر انگشت می گذاریم حالا می خواهد امام جمعه باشد یا مسئول و غیرمسئول.

عضو‌ جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: باید در کشور میزگرد برگزار کرد، با مردم فاصله داریم و به سمت مردم نمی رویم تا با آنها صحبت کنیم و حرف آنها را بشنویم و بعد حرف خودمان را القا کنیم، ما ابتدا حرف خود را می زنیم بعد می بینیم که مردم چه می گویند.

او ادامه داد: ترامپ چوب ترور شهید قاسم سلیمانی و چوب بداخلاقی و خارج شدن از برجام و تحریم را می خورد و این شکست را باید بپذیرد، نوش جانش! باید در زمان روی کار آمدن بایدن عملیات و نظرات او را ارزیابی کرد. خیلی عجله نکنیم و باید حوصله به خرج داد هنوز دو ماه دیگر ترامپ رییس جمهور آمریکا است و شاید نقطه نظراتش را عوض کند و تغییر دهد. ایران اسلامی ظرفیت های بسیاری دارد.

او در رابطه با اینکه در تریبون هایی که محل وحدت است، شاهد جدال ها و نزاع های سیاسی هستیم، گفت: ۵ حزب قوی و تشکل قوی و نیرومند نداریم، باید تحزب ها را قوی و منسجم کرد و ایران اسلامی در شرایط سنگینی قرار دارد. با کرونا و تحریم مواجه هستیم برخی بانک ها، پول های کشور را بلوکه کرده اند و حتی نمی گذارند دارو بخریم و امثال این ها، همه بلا هستند و در این شرایط کسی که اهل نظر و فکر و اهل فهم است باید بییند که مصلحت و نیازهای کشور و منافع کشور چیست. ماشاالله ایرانی ها همه سیاسی شده اند و در ابعاد گوناگون حضور می یابند، از لانه جاسوسی گرفته تا جنگ تحمیلی و دوران سازندگی و اکنون هم می نشینند و انتقاد می کنند.

او در پایان افزود: به قول امام راحل «حال میزان فعلی» است، الان که چهار ماه از سال باقی مانده و می خواهیم وارد سال ۱۴۰۰ و انتخابات ریاست جمهوری بشویم باید به ظرفیت هایمان توجه کنیم و امکانات مالی را به صحنه بیاوریم و از واردات، بکاهیم. ۴

گفتنی است، اخیرا حجت الاسلام علم الهدی گفته بود: «آنانی که جریان تحول انتخاباتی آمریکا را فرصت می‌دانند، یا واقعأ نادان و ناآگاه هستند، نه یک نادان و ناآگاه معمولی، نادان و ناآگاهی که جهل‌شان یک جهل مرکب است و از این‌ها جاهل‌تر وجود ندارد و اگر این نیستند، خائن هستند، خیانت‌کار هستند و در مقام خیانت به ملت.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو