استاد دانشگاه باقرالعلوم: ائمه میلیاردر بودند پس طلبه ها هم باید میلیاردر باشند + ویدیو

منبع: روزیاتو

61

1399/9/3

14:33


حجت الاسلام احمد رهدار عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم و از شاگردان مشهور آیت الله مصباح یزدی در یک میزگرد که سال گذشته برگزار شده و ویدیو مربوط به آن چند روز است دوباره ترند شده می گوید چون ائمه میلیاردر بوده اند روحانیون هم باید میلیاردر باشند. رییس مؤسسه مطالعاتی تحقیقاتی فتوح اندیشه در ادامه می گوید :  قرار نیست ما روحانیون تنها وارث علم پیامبر باشیم، پس ثروت پیامبر چی؟ من قرار است امام باشم؛ تو دهن آمریکا بزنم و پول لازم دارم… بازار صفاییه و هتل عباسی اصفهان وقف حوزه است و باید خرج ما را بده… کسانی که الان این ثروت‌ها را دارند می‌گویند طلبه‌ها باید ساده‌زیست باشند.

حجت الاسلام احمد رهدار عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم می گوید چون ائمه میلیاردر بوده اند روحانیون هم باید میلیاردر باشند.

ظاهراً این میزگرد در وبسایت حوزه نیوز در تابستان سال گذشته برگزار شده و اکنون بار دیگر ویدیو مربوط به آن خبرساز شده است. دکتر رهدار در ادامه می گوید: «من بخواهم زندگی دنیا را بچرخانم و طرح بدهم خب باید کتاب بخوانم .مگر با این شهریه ای که به من می دهند می توانم کتاب بخرم؟… مگر می شود با کامپیوتر کتاب خواند؟ مگر می شود با لپ تاپ کتاب خواند؟ من چند کد در مور اوقاف به شما می دهم. به من طلبه می گویند تو اینطور زندگی کن تا چیزهایی که برای من وقف شده او دارد می خورد. شما می دانید که یک سوم کل شهر اصفهان وقف سادات طلبه، سادات روحانی است؟ اگر فقط این یک موقوفه را اجرایی کنیم هیچ طلبه فقیری نداریم… حضرت آقای محمدی رییس سازمان اوقاف به من می گفت که کل خیابان صفاییه وقف است… مغازه صفاییه وقف است و صاحب مغازه ماهی فقط ۳۰ هزار تومن اجاره می دهد».

حجت الاسلام احمد رهدار در ادامه سخنان خود می گوید: «من می خواهم امام قوم باشم، من می خواهم لشکر داشته باشم بزنم توی دهن آمریکا، خرج کنم. بعد با این شهریه من می توانم لشکر بسازم؟… چهارده تا معصوم دارم یک کدامشان فقیر نیست، پولدارن میلیاردرهای زمانشان هستند. برادر امام صادق (ع) دارد می رود بغداد که خیانت کند و امام این را می داند. شاگردان امام نیز می دانند و می آیند به ایشان می گویند… امام هم اندازه کل آن چیزی که قرار است هارون الرشید به او بدهد به بهانه خرج سفر به او می دهد…». وی در ادامه مدعی می شود که ۱۰ پاساژ در تهران و هتل عباسی نیز وقف حوزه های علمیه است.

بیشتر بخوانید: صحبت های جنجالی حجت الاسلام زائری در مورد مصرف مشروبات الکلی در ایران + ویدیو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو