قرنطینه دو هفته‌ای چندان تاثیری در حذف زنجیره انتقال کرونا ویروس ندارد

25

1399/9/3

14:48


قرنطینه دو هفته‌ای چندان تاثیری در حذف زنجیره انتقال کرونا ویروس ندارد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: قرنطینه دو هفته‌ای چندان تاثیری در حذف زنجیره انتقال کرونا ویروس ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر یحیی ابراهیمی، اظهار کرد: تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل بیماری کرونا ویروس بی‌تاثیر نیست اما برای قطع زنجیره انتقال باید همه جاها تعطیل می‌شد.

وی افرود: باید ساعات فعالیت تردد در روز را کاهش می‌دادند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا را حذف زنجیره انتقال و رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مکرر دست‌ها و قرنطینه کردن افراد مبتلا دانست.

وی با بیان اینکه زمانی در موفق به کنترل این بیماری می‌شویم که همه مشاغل تعطیل و دولت حمایت معیشتی از مردم داشته باشد، تصریح کرد: حتما دولت معیشت مردم را مورد توجه قرار دهد.

ابراهیمی گفت: راهبرد ما در حوزه بیماری کرونا ویروس اشتباه بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اساس درمان را تنها روی غربالگری گذاشتیم ،افزود: این درحالیست که باید در زمینه پیشگیری هزینه‌ها می‌کردیم، مشاهده شده که هزینه کرونا را تقبل می‌کنیم و افرادی که تست آنها مثبت بوده اما علائم بیماری را ندارند را رها می‌کنیم در حالیکه این فرد به همراه خانواده باید قرنطینه شود.

ابراهیمی عنوان کرد: باید تلاش شود افراد مبتلا به بیماری را به منظور جلوگیری از سرایت به دیگران به هر طریقی قرنطینه کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو