بررسی کیا کادنزا یک سدان لوکس و محبوب در ایران

بررسی کیا کادنزا یک سدان لوکس و محبوب در ایران


منبع: آرگا

79

1399/9/3

15:06


خودروی زیبای کیا کادنزا یکی از سدان ها لوکس کمپانی کیا می باشد که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی و تاکنون چندین نسل آن به بازار روانه شده است. این خودرو با پیشرانه قدرتمند و تجهیزات و امکانات خوب یکی از سدان های با ارزش در بازار کشور محسوب می شود. با بررسی کامل کیا کادنزا همراه این مطلب از آرگا باشید.

نخستین بار خودروی کیا کادنزا در سال ۲۰۱۰ به بازار معرفی شود. این خودرو با طراحی زیبا از پیشرانه ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۸۶ اسب بخار بهره می برد و در بازار کشور در رده یکی از سدان های لوکس و با ارزش به شمار می رود.

بررسی سدان لوکس کیا کادنزا

کیا کادنزا سدان لوکس و زیبای شرکت کره ای کیا می باشد که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ رونمایی شده و تاکنون چند نسل آن رونمایی و به بازار ارائه شده است. این خودرو در کره جنوبی نام کیا k7 را یدک می کشد و نسخه ۲۰۱۲ کیا کادنزا با ورود به بازار کشور توانست با استقبال زیادی روبرو شود. طراحی این سدان زیبا را پیتر شرایر بر عهده داشته و این خودرو لوکس ترین سدان دیفرانسل جلو شرکت کیا می باشد.

گفته می شود که کیا کادنزا به نوعی جانشین رسمی کیا اپیروس بوده و پیشرانه قدرتمند، طراحی شیک و اروپایی خودرو و آپشن های فراوان آن همگی تلاش دارند تا کیاکادنزا را در ردیف بهترین گزینه های بازار قرار دهند به طوری که این خودرو هنوز هم پس از گذشت چند سال در بازار فروش محبویت خاص خودش را دارد. قابل ذکر است کادنزا برای تعمیر و نگهداری دارای برنامه زمانی مشخصی بوده که حدود ۳۶ ماه یا ۶۰ هزار کیلومتر است. ضمنا دارای گارانتی ۱۰ ساله و ۱۶۰ هزار کیلومتری کیا هم می باشد.

کادنزا بدنه محکمی داشته و کیا مدعی است ۶۰ درصد بدنه اصلی این خودرو را فولاد منعطف و قدرتمند تشکیل داده است. به طور معمول خودروهای کیا به خاطر بی صدا بودنشان شناخته شده هستند اما کادنزا علاوه بر سواری خوب، خودروی نرمی نیز بوده و در پیچ های تند، بدنه آن با تکانی مواجه نشده و به خوبی از پس جاده های ناهموار بر می آید. به چالش کشیدن کادنزا برای افرادی که به دنبال یک خودرو با سواری لذت بخش هستند، هیجان خاص خود را دارد. در اسفند سال ۹۸ قیمت این خودرو در بازار دست دوم بسته به سال تولید و کارکردش در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. در ادامه قصد داریم سدان کیا کادنزا را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم تا با این خودروی کره ای جذاب بیشتر آشنا شوید.

بررسی نمای ظاهری

بررسی ها نشان می دهد کیا کادنزا اگرچه محصول سال ۲۰۱۰ می باشد ولی پس از گذشت یک دهه هنوز هم ظاهر زیبا و چشم نوازش توجه همگان را به خود جلب خواهد کرد. اخیرا ابرند کیا طرفدران زیادی پیدا کرده و در حال حاضر هشتمین برند پرطرفدار در آمریکا محسوب می شود. طی بررس ها باید گفت نمای بیرونی کادنزا کاملا خاص شرکت کیا بوده و در نمای روبرو شادهد جلوپنجره ای منحصر به فرد و فرم لامپ های ال ای دی هستیم که مشابه دیگر مدل های کیا در کادنزا نیز استفاده شده است. در این نما جلو پنجره ای مشبک با فریم کرومی و نشان کیا در بالای آن با سپر ذوزنقه ای هماهنگی خوبی ایجاد کرده و چراغ های اصلی و مه شکن گرافیک زیبایی دارند.

حجم دهی به کاپوت را دو خط به کار رفته روی آن انجام داده اند و بررسی نمای کناری کیا کادنزا نشان می دهد یک خط شانه ای از چراغ عقب شروع و از دستگیره ها نیز عبور کرده تا سادگی این بخش را کمتر سازد. در نما عقب نیز شاهد چراغ های بزرگ و دو تکه ای هستیم که بخشی از آن روی درب عقب و بخشی روی بدنه تعبیه شده اند که توسط یک نوار کرومی براق به یکدیگر اتصال یافته اند. از دیگر اجزای این نما، آنتن کوسه ای و دو خروجی اگزوز می باشد.

بررسی فضای داخلی

بررسی فضای داخلی کیا کادنزا نشان از اصلاح کامل و همراه شدن با جزئیات خوب دارد. در نسخه های فول آپشن این خودرو پنل های جلویی بسیار شیک و پر از دوخت های زیبا هستند ولی در روکش بخش نشانگر سرعت و کیلومتر دوخت کمتری بکار رفته است. پنل کیلومتر شمار با کیفیت کادنزا برای سرنشینان انتخاب های زیادی را فراهم می آورد.

می توان گفت نمای داخلی کادنزا طراحی زیبایی دارد. در وسط داشبورد یک نمایشگر بین دو دریچه هوا قرار گرفته که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. مواد بکار رفته در اجزای کابین و داشبورد کیفیت متوسطی داشته و صندلی ها در هر دو ردیف علاوه بر داشتن فضای کافی پا و سرو گردن برای سرنشینان بسیار راحت هم هستند. ضمنا به سیستم گرمایشی نیز مجهز می باشند. نکته قابل انتقاد در اینجا خم نشدن صندلی های عقب می باشد که به جای آن در وسط این صندلی ها فاصله ای در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند کف خودرو نیز صاف و فاقد ناهمواری بوده و برای گذاشتن وسایل فضای خوبی دارد.

بررسی ها حاکی از آن است در کابین کیا کادنزا همه چیز به شکل منظم سر جای خود قرار دارند. دکمه ها و سوییچ ها به عکس بعضی خودروهای لوکس طبق یک نظم خاص چیده شده اند. حضور ساعت آنالوگ در وسط نمونه فوق العاده ای از طراحی ها در این کلاس می باشد و تریمچوب فاکس کاملا بادوام به نظر می رسد. ضمنا عایق کاری چرمی موجب کاهش صداهای مزاحم بیرونی شده که رانندگی با آرامشی را به همراه می آورد. کار کردن با سیستم راهبری نیز ساده بوده و عکس العمل های سریعی دارد. در پایان باید اشاره کرد که فضای حمل بار کیاکادنزا مناسب بوده و خودرو قادر است تا ۰/۴۵ تر مکعب بار اضافی را با خود همراه سازد.

بررسی پیشرانه

کیا کادنزا از پیشرانه ای ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر بهره می برد که قدرتی برابر با ۲۸۶ اسب بخار در ۶۶۰۰ دور در دقیقه تولید کرده و گشتاور حداکثری آن ۳۴۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه می باشد. این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس اتومات تیپ ترونیک شش سرعته به چرخ های جلو انتقال می یابد. شتاب صفر تا صد کادنزا حدود ۷ ثانیه گزارش شده و حداکثر سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. متوسط مصرف سوخت ترکیبی خودرو ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می باشد. کادنزا در تست تصادفات موسسه یورو انکپ موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده که از ایمنی بالای این سدان کره ای خبر می دهد.

تجهیزات و امکانات رفاهی

این خودرو از تجهیزات و امکانات رفاهی متعددی بهره می برد که از جمله آن می توان به حضور ۸ کیسه هوا، سیستم های ترمز و ABS,EBD,ESC,TCS، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف پانورما، فرمان برقی، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، کروز کنترل روشنایی جلو و عقب همراه با مه شکن، سیستم برقی پرده عقب، تنظیم اتومات نور چراغ ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی همراه با سیستم قطع کنندگی بالابر، تنظیم برقی ایینه ها همراه با گرمکن، سیستم ضد یخ ضدایی شیشه های جلو، آینه الکتروکرومیک، سیستم جمع شوندگی آینه ها، صندلی عقب با سیستم تاشوندگی به همره سیستم پشت سری فعال، صندلی های جلو با تنظیم برقی و گرمکن، روکش چرمی، سیستم حافظه برای یکپارچه سازی تنظیمات صندلی و آینه ها، پشت سری فعال موقع تصادف، گرمکن فرمان، تهویه مطبوع اتومات، کلیدهای کترل سیستم صوتی، چرخ های ۱۹ اینچی، چراغ عقب ال ای دی، آینه های تا شونده، برف پاک کن حساس به باران و… اشاره کرد. قابل ذکر است فرمان خودرو به خاطر سیستم کمکی برقی چندان تیز عمل نمی کند.

ویژگی های مثبت و منفی

از جمله ویژگی های مثبت کادنزا می توان داشتن طراحی زیبا و جذاب، کیفیت فنی و ساخت بسیار خوب و موتور پر قدرت، فضای داخلی جادار و راحت، عملکر دقیق و سریع گیربکس و کیفیت خوب سیستم صوتی اشاره کرد و از جمله ویژگی های منفی آن بکار بردن دکمه های بسیار روی فرمان و کنسول جلو(عادت کردن به آن ها زمان بر می باشد) قطعات جانبی گران قیمت و کمیاب، کیفیت متوسط متریال داشبورد و مصرف سوخت اندکی بالا اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو