طرز تهیه آب انگور خوشمزه با روش های آسان در منزل

طرز تهیه آب انگور خوشمزه با روش های آسان در منزل


منبع: آرگا

99

1399/9/3

18:04


در این مطلب با طرز تهیه آب انگور با روش های مختلف در خدمت شما عزیزان خواهیم بود که امیدواریم از تهیه این نوع نوشیدنی بی نظیر و سالم نهایت لذت را ببرید.

آب انگور از انواع نوشیدنی های خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید این نوع نوشیدنی را در منزل تهیه کنید. برای طرز تهیه آب انگور می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید همچنین این نوع نوشیدنی را می توانید به همراه انواع دسرهای مختلف نظیر کیک شکلاتی و کیک وانیلی و مافین و کاپ کیک و … میل کنید.

طرز تهیه آب انگور با روش های مختلف

آب زرشک و آب انگور و آب انار و آب زغال اخته از انواع نوشیدنی های بی نظیر می باشند و شما می توانید این نوع نوشیدنی ها را به صورت سالم و بهداشتی در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه آب انگور

روش اول : دستور تهیه آب انگور

مواد لازم

  • آب ولرم : به میزان لازم
  • انگور تازه : ۵۰۰ گرم

مراحل تهیه نوشیدنی انگور

ابتدا انگور را بشویید سپس دانه های آن را از شاخه ها جدا نمایید. دانه های جدا شده انگور را درون آبکش بریزید و آن ها را با آب ولرم بشویید سپس دانه ها را درون ظرفی مناسب بریزید و آن ها را له نمایید. برای له کردن انگورها می توانید از رنده مخصوص یا میسکر استفاده کنید.

آب انگور خوشمزه

بعد از له کردن دانه های انگور می توانید آن ها را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده انگورها را درون صافی بریزید و زیر صافی ظرفی مناسب را قرار دهید و به کمک قاشق انگورها را فشار دهید تا آب آن ها گرفته شود.

برای گرفتن آب انگور می توانید از پارچه ای تمیز نیز استفاده نمایید سپس آب انگور بدست آمده را درون بطری شیشه ای درب دار بریزید و بطری را درون یخچال قرار دهید.

دستور تهیه آب انگور در منزل

روش دوم : دستور تهیه آب انگور و هویج 

مواد لازم

  • هویج خرد شده : ۱.۵ فنجان
  • انگور سیاه : دو فنجان
  • نمک سیاه : به مقدار کم
  • پودر زیره سبز : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • یخ خرد شده : یک فنجان

روش تهیه نوشیدنی انگور

برای تهیه این نوع نوشیدنی هویج را ابتدا به همراه ۳/۴ فنجان آب درون میکسر بریزید سپس هویج را له کنید تا عصاره یکدستی ایجاد شود سپس آب هویج را درون صافی بریزید.

انگورها را به خوبی بشویید سپس دانه های انگور را از شاخه جدا نمایید اگر احساس می کنید دانه های انگور به خوبی تمیز نشده اند می توانید آن ها را دوباره بشویید.

طرز تهیه آب انگور در منزل

آب هویج صاف شده و انگور سیاه و پودر زیره و نمک سیاه را درون میکسر بریزید و مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید تا نوشیدنی یکدستی ایجاد شود.

یخ های خرد شده را درون ۴ لیوان بریزید و آبمیوه را به طور برابر درون هر یک از لیوان ها بریزید و این آبمیوه دوست داشتنی را به همراه دسر دلخواه خود میل کنید همچنین می توانید آب انگور و آب هویج را در وعده صبحانه میل نمایید و از طعم و خواص بی نظیر آن نهایت بهره را ببرید.

آب انگور

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه آب انگور طبیعی در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به دستورات ذکر شده بتوانید این نوع نوشیدنی را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو