درمان درون گرایی با چند ترفند کارساز

درمان درون گرایی با چند ترفند کارساز


منبع: آرگا

94

1399/9/3

22:04


جهان را آدم های متفاوت و متمایز از یک دیگر از نظر رفتار و ویژگی تشکیل داده است. در این رابطه برخی از افراد به دنبال ایجاد تغییراتی هستند که از این رو در این مطلب به معرفی روش هایی برای درمان درون گرایی و کمک به این دسته از افراد برای رهایی از مشکلات این دسته از افراد، پرداخته ایم.

درون گرایی از دیگر ویژگی های شخصیتی می باشد که فرد تماما به روی احساسات درونی خود تمرکز کرده و هیچ توجهی به محیط اطراف و محرک های خارجی ندارد. به طور کلی شخصیت درون گراها و شخصیت برون گراها دو قطب کاملا متفاوت از دیک دیگر می باشد، چرا که در بین این دو تیپ شخصیتی رفتار های متضاد بسیاری وجود دارد. قابل به ذکر است که آماری در حدود ۲۵ الی ۴۰ درصد از جمعیت کشور را افراد درون گرا تشکیل داده است که برخی از آنان گله مند از خویش می باشند. از این رو در ادامه این مطلب به معرفی راه های مناسب برای رهایی و درمان درون گرایی پرداخته ایم.

آشنایی با افراد درون گرا

درون گرایی به چه معناست؟

در ابتدا بد نیست که با این ویژگی های افراد درون گرا به خوبی آشنا شوید؛ به طور کلی درون گرایی را به معنای میل داشتن به افکار و احساسات درونی است. به طور طبیعی این دسته از افراد رغبتی به حضور در جمع ندارند و تنهایی خود را بیش از هر چیزی دوست دارند. این دسته از افراد بیش از آنچه که حرف بزنند فکر می کنند و همواره در پی آن هستند که کارهایشان را به صورت مستقل و تنهایی انجام دهند. اگر شما نیز در گروه افراد درون گرا قرار دارید، طبیعی است که از انجام کار های گروهی فراری باشید.

نکته قابل توجه در رابطه با این دسته از افراد به صورتی است که انرژی خود را در تنهایی و خویشتن داری به دست می آورند و همواره مشکلات و سوالات مبهم ذهن شان را تنهایی می سنجند تا به راه درمان موثری برسند.

معرفی روش های درمان درون گرایی

همان طور که درون گرایی از مزایا بسیاری برخوردار است، دارای معایبی نیز است. به این صورت که در دنیای اجتماعی و کسب و کار از مشکلات متعددی برخودار می باشند و به طور کلی عقیده دارند که برون گرا ها بیش از آن ها موفقیت کسب می کنند. از این رو به دنبال روش هایی برای تغییر خود و یا در اصطلاحی دیگر درمان درون گرایی خود می باشند. در ادامه ما با معرفی روش هایی موثر به کمک تان آمده ایم.

تاثیر رهایی از درون گرایی در موفقیت امور

  • ارتباط با افراد برون گرا

سعی داشته ابشید که به وسیله شبکه های اجتماعی، دایره ارتباطی و دوستی خود را گسترش دهید. در کار های گروهی حضور پیدا کنید و راه رسم همکاری و مشارکت را از دیگر افراد بیاموزید. این کار به موجب آن است که با افراد موفق بسیاری در این حیطه آشنا شوید و به صورت آگاهانه ارتباطی صمیمانه شکل دهید.

  • قدرت نوشتاری خود را ارتقا دهید

گفتنی است که افراد درون گرا به وسیله نوشتن، ارتباط بهتری با اطراف خود برقرار می کنند. این در حالی است که افراد دارای ویژگی برون گرایی به راحتی نظرات خود را با صدایی بلند و رسا اعلام می کنند. به طور کلی شما دوست دارید که از قبل هر چیزی را حتی گفتار خود را برنامه ریزی کنید، از این رو برای حضور بهتر در جمع، تمام نظرات و حرفای خود را به رو برگه ای بنویسید و سپس با ارائه آن در ایجاد مشارکت و همکاری، گامی موثر قائل شوید.

از قبل در رابطه با آنجه که می خواهید در بین دوستان حرف بزنید، فکر کنید. چرا که این کار سبب می شود تا در حین حرف زدن به مشکل بر نخورید و خیلی راحت با اطرافیان تان ارتباط برقرار کنید.

  • قدرت و توانایی های اجتماعی تان را به کار گیرید

هما طور که می دانید، دنیا را انواعی از تیپ های شخصیتی تشکیل داده است که هر یک از گروه ها در کنار مزایایی که دارند، معایبی نیز دارا هستند. از این رو سعی کنید بیش از قبل به برقراری رابطه با دنیای اطراف خود بپردازید، توجه داشته باشید که بسیاری از افراد برون گرا با توجه به آن که روز سختی را داشته اند، باز هم ساعاتی را به وقت گذرانی با دوستان خود می پردازند.

درمان درون گرایی به چه صورت است؟

هرگز به دعوت دیگران جواب نفی ندهید، و از موکول کرن آن به زمان دیگری بپرهیزید. سعی کنید از روابط و تعاملات خود در طی هفته لذت ببرید و در نهایت بهترین افراد و گروه ها را برای ادامه دوستی و رابطه خود انتخاب کنید. در انتخاب توجه داشته باشید که با شما در یک مسیر حضور داشته باشند و بتوانند توانایی هایتان را ارتقا ببخشند.

  • روابطی گرم و صمیمی برقرار کنید

همان طور که به آن اشاره شد هر چه در گروه های اجتماعی بیشتری شرکت کنید، از روابط دوستی بیشتری نیز برخوردار می شوید. این روش موجب می شود که افرادی را ملاقات کنید که بیش از این هیچ شناختی نسبت به آن ها نداشته اید. قابل به ذکر است که خوب می باشد، قبل از حضور در هر یک از گروه های احتماعی درباره هر یک از افراد تحقیقی کلی انجام دهید و یا به کمک شبکه های اجتماعی از نقاط مشترک اخلاقی یک دیگر آگاهی یابید.

تمامی این اقدامات سبب می شود تا موجبات موثر در ایجاد رابطه ای دوستانه و صمیمانه به خوبی پیش برود.

  • برخی از محدودیت هایی که برای خود ایجاد کرده اید، از میان بردارید

امکان دارد که در جمعی قرار بگیرید که در آن، بسیاری از افراد خصوصیات برون گرایی را دارا باشند. در این صورت نباید طبق خواست های درونی خود پیش بروید، بلکه باید در مکالمات آن ها را همراهی کنید و سعی کنید که رابطه صمیمانه ای برقرار کنید. همچنین حضور یافتن در جلسات و اماکنی که در رابطه با روش های درمان درون گرایی اطلاعات بسیاری می دهد، شرکت کنید.

همچنین برای افزایش اعتماد به نفس تان خوب است که ویژگی های گفتاری تان را ارتقا دهید تا در نهایت به تمام موانع درونی خود پاسخ نفی بدهید.

ویژگی افراد درون گرا

  • به توانایی و قدرت خود اعتماد کنید

همان طور که می ‌دانید برخورداری از ویژگی های شخصیتی برون گرایی شما را از مزایای بسیاری غنی می کند، که از این رو پیشنهاد می‌شود تا با به کارگیری این تیپ شخصیتی قدرت خوبی را برای به انجام رساندن امور خود دریافت کنید. قابل به ذکر است که شما نیز همانند دیگر افراد درونگرا توانایی دریافت اطلاعات بسیاری از دنیای اطرافتان هستید، پس خوب است که این توانایی خود را با فعالیت‌ های گروهی تکمیل کرده و این ویژگی تان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

گفتنی است که می توانید از این قدرت برای ایجاد منفعت خود به خوبی استفاده کنید و برای تقویت آن نیز روش هایی را به کار گیرید.

  • از حق خود دفاع کنید

طبیعی است که با برخورداری از ویژگی درون‌گرایی تمایل خوبی به حضور در جمع ها نداشته باشید. به طور مثال در جلسات کاری به طور معمول دوست دارید که در ردیف های آخر نشسته و بیشتر از نظرات، اندیشه ها و اطلاعات دیگران استفاده کنید.

از این رو پیشنهاد می شود که در صورت برخورداری از ایده های خوب، و تحت این عنوان که من نیز ایده خوبی دارم و در بیان و ارائه آن نیز از توانایی خوبی برخوردار هستم، بنابر این می‌توانم توجه دیگران را به خوبی به سوی خود جلب نمایم.

  • ظاهرتان را حفظ نمایید

در این رابطه فردی که در دنیای تجارت و کسب و کار به موفقیت‌های بسیار خوب و چشمگیری رسیده بود این چنین اعلام کرد که من فرد درونگرا هستم و پس از آن که در یک جلسه کاری به خوبی ایده خود را بیان نکردم، تصمیم گرفتم که تحول و تغییر بسیار بزرگی در زندگی خود ایجاد کنم. به این صورت که در جایی که نیاز بود از خود فردی برون گرا به اشتراک می گذاشتم .

انتخاب شغل مناسب با روحیه به چه معناست؟

از این رو پیشنهاد می شود در هر شرایطی که احساس می ‌کنید ممکن است با بیان نکردن نظر و اندیشه تان پشیمان شوید، خوب است که وانمود کنید که فرد برون گرایی هستید. طبیعی است که جلب توجه دیگران برای افراد درون گرا ها کار آزاردهنده ای باشد، اما خوب است که این تمرین را با خود به دفعات پیوسته انجام دهید تا از اعتماد به نفس خوبی به هنگام ارائه نظرات تان برخوردار شوید.

  • شغل مناسب با روحیه تان را انتخاب کنید

همچنین در این رابطه شغل هایی وجود دارند که برای هر شخصیت مناسب نیستند. از این رو به جای تلاش برای تطبیق دادن روحیات خود با یک شغل به دنبال حرفه‌ ای باشید که با روحیات و تمایلات تان به خوبی سازگار است. از این کار هایی را که نیاز به توجه در جزئیات، مهارت شنیداری و توانایی برخورداری از کار مستقل دارد، انتخاب نمایید.

در مقابل این دسته از اعمال کارهایی که نیاز به مهارت صحبت در جمع و ابراز وجود در گروه های اجتماعی را دارد، چندان مناسب و موثر برای درون گراها به شمار نمی ‌آید. پیشنهاد می‌ شود که به جای ابراز پشیمانی در برخورداری از این ویژگی درونی به کار و یا حرفه‌ای مشغول شوید که مناسب با روحیات و ویژگی تان می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو