راهکارهای پاکسازی ریه با تغذیه

منبع: همگردی

61

1399/9/3

22:30


مجله پزشکی دکتر سلام/آلودگی هوا می تواند سلامت شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. از بدتر شدن آسم گرفته تا ایجاد بیماری های تنفسی و قلبی عروقی، حتی آلودگی هوا با خطر بیشتر مرگ ناشی از کووید-19 نیز در ارتباط است. همه اینها اهمیت مراقبت از ریه های ما را بیش از هر زمان دیگری برجسته می کند.

به گزارش ایندیاتایمز، مصرف برخی غذاها می تواند در ایجاد مقاومت در برابر اثرات مضر آلاینده ها به ما کمک کند. پزشکان توصیه می کنند غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و دارای خواص ضد التهابی به برنامه غذایی خود اضافه کنید که می تواند به سم زدایی ریه ها و محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا کمک کند.

اگر در یک مکان آلوده زندگی می کنید در اینجا چند تغییر در رژیم غذایی وجود دارد که می تواند به محافظت از ریه های شما کمک کند. در اینجا فهرستی از موادغذایی آورده شده است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت ناشی از آلودگی هوا کمک می کند.

زنجبیل

یکی از رایج ترین داروهای خانگی برای درمان سرفه و سرماخوردگی زنجبیل است که به خواص ضد التهابی شهرت دارد. ریشه این گیاه به دفع سموم از دستگاه تنفسی کمک می کند و سرشار از مواد غنی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، بتاکاروتن و روی است که همه به حفظ سلامت ریه کمک می کنند. می توانید زنجبیل را به چای، سالاد، غذاها و … اضافه کنید.

زردچوبه

زردچوبه به کاهش التهاب و احتقان ناشی از بیماری های تنفسی کمک می کند. ترکیب فعال موجود در زردچوبه به طور طبیعی ریه ها را تمیز می کند. همچنین باعث ایجاد ایمنی و سم زدایی از بدن می شود. می توانید از زردچوبه خام یا پودر شده در شیر، سالاد، غذاها و اسموتی های خود استفاده کنید.

عسل

عسل یک شیرین کننده طبیعی است و به دلیل خواص ضد باکتریایی که به کاهش مشکلات تنفسی کمک می کند محبوب است. همچنین به پاکسازی مجرای هوا و حفظ سلامت ریه ها نیز کمک می کند. یک قاشق عسل در آب گرم برای پاکسازی ریه های شما بسیار مفید است. همچنین به تسکین سرماخوردگی و سرفه کمک می کند.

سیر

سیر دارای یک ترکیب قدرتمند به نام آلیسین است که به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می کند و در درمان عفونت های تنفسی موثر است. به علاوه به رفع گرفتگی و به نفس افتادن کمک می کند. این ماده با کمک به کاهش التهاب و خطر سرطان ریه برای بیماران مبتلا به آسم نیز شگفت آور است.

چای سبز

از کاهش وزن گرفته تا کاهش التهاب چای سبز فواید مختلفی برای سلامتی دارد. مصرف چای سبز دو بار در روز می تواند در بهبود هرگونه بیماری ریوی عالی باشد.

چربی های سالم

برای پاکسازی ریه ها باید رژیم غذایی را انتخاب کنید که دارای کربوهیدرات کم و چربی سالم باشد.

تمرینات هوازی انجام دهید

انجام تمرینات هوازی به بهبود ظرفیت ریه کمک می کند. مثال های معمول ورزش های هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، شنا، رقص، تنیس، بوکس و غیره است. اگر به بیماری ریه مبتلا هستید قبل از شروع هرگونه تمرین هوازی با پزشک خود مشورت کنید و برای افزایش ظرفیت ریه پرانایاما (از جمله تمرینات یوگا از شاخه هاتا یوگا برای کنترل تنفس است) را تمرین کنید.

روی یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری کنید

تصفیه کننده هوا همانطور که از نام اش پیداست در بهبود کیفیت هوا در خانه شما کمک می کند که در نهایت برای ریه های شما مفید است.

راهکارهای پاکسازی ریه با تغذیه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو