درمان پا درد با استفاده از روش های طبیعی در منزل

درمان پا درد با استفاده از روش های طبیعی در منزل


منبع: آرگا

85

1399/9/4

12:08


پا عضو مهم بدن است که به آن قلب دوم نیز می گویند. سلامتی پاها در گرو عوامل زیادی مانند پوشیدن کفش مناسب و فعالیتهای ورزشی صحیح است. درد پا در سنین میانسالی بسیار شایع می شود و افراد زیادی از درد مفاصل پا شکایت دارند. درمان پا درد با روشهای ساده و طبیعی نیز قابل انجام است.

همانطور که گفته شد درمان پا درد با روشهای طبیعی و به راحتی قابل انجام است. در این مقاله تعدادی از این روشها آورده شده است. توصیه می شود در مواقع بروز پا درد قبل از خوردن داروهای مسکن از این روشها استفاده شود و اگر با این روشها درد پا تسکین نیافت حتما به پزشک مراجعه شود.

ماساژ پا

راه های طبیعی درمان پا درد

یکی از بهترین روش های بهبود پا درد ماساژ دادن آنهاست. برای اینکار کافیست از یک لگن آب گرم استفاده کرده و پاهایتان را درون آن به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و پاهایتان را با حوله تمیز و گرم خشک کنید. همچنین می توانید عصاره گیاه اسطوخودوس را نیز به آب اضافه کنید. پاها را حتما در یک حوله گرم قرار دهید تا حرارتش از دست نرود. برای ماساژ پا ابتدا از پاشنه پا شروع کنید و تا قوزک پا به آرامی ماساژ دهید. بعد از این مرحله پاهایتان را به آرامی فشار دهید. با یک دست زیر پایتان را فشار داده و با دست دیگر روی پایتان را فشار دهید. این کار به گردش خون بهتر کمک می کند. این کار را می توانید یک ربع انجام دهید. ماساژ پا را تا زیر انگشتان و میان انگشتان پا ادامه دهید.

به جز ماساژ می توانید از روشهایی مانند استفاده از آب گرم و سرد به صورت همزمان استفاده کنید. ابتدا چند دقیقه پاها را درون آب گرم قرار داده و سپس یک دقیقه در آب سرد قرار دهید. اینکار را دو الی سه بار تکرار کنید. آب گرم باعث می شود که جریان خون در پاها افزایش پیدا کرده و آب سرد هم التهابات آن را کم می کند.

درد پا

رفع پا درد با سرکه

برای بهبود پا درد می توانید از سرکه نیز استفاده کنید برای اینکار کافیست که در یک لگن آب داغ چند قاشق سرکه بریزید همچنین می توانید یک قاشق نمک نیز به آن اضافه کنید.

روغن میخک

از روغن میخک نیز برای رفع درد پا می توان استفاده کرد. این روغن برای درد مفاصل و قارچ ناخن نیز بسیار موثر است. کافیست در مواقع درد پاهایتان را با این روغن ماساژ دهید. همچنین از گیاه رزماری و نعنا نیز می توانید برای رفع خستگی استفاده کنید که در نتیجه آن پا دردتان نیز تسکین می یابد. از عصاره این گیاهان می توانید چند قطره داخل آب گرم ریخته و پاهایتان را به مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید.

لگن آب گرم

فلفل قرمز

از دیگر راهکارهای بسیار مفید و موثر جهت رفع پا درد استفاده از فلفل قرمز می باشد بنابراین، کمی فلفل قرمز را داخل جوراب تان بریزید و یا می توانید به نصف سطل آب داغ یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز بیفزایید و به مدت چند دقیقه پاهایتان را داخل آن قرار دهید تا خیس شوند.

مارچوبه

استفاده از مارچوبه به منظور بهبود پا درد گزینه بسیار مناسبی است بنابراین، زمانی درد پاهایتان همراه با تورم و التهاب است می توانید کمی مارچوبه بپزید سپس آن را مصرف کنید استفاده از این روش به کاهش التهاب کمک شگفت انگیزی می کند.

رفع پا درد با روش های طبیعی

روغن های گیاهی

به منظور رفع پا درد می توانید از روغن نعناع، رزماری و روغن اکالیپتوس استفاده کنید ، چهار قطره روغن اکالیتوس، روغن رزماری و دو قطره روغن نعناع را به آب گرم بیفزایید و اجازه دهید پاهایتان را به مدت ده دقیقه داخل این آب بماند.

مریم گلی

برای رفع پا درد می توانید از مریم گلی کمک بگیرید ز این رو، به آرامی مشتی از برگ های مریم گلی را بین دو دست خود بمالید سپس آن را داخل قابلمه ریخته و به آن یک فنجان سرکه سیب بیفزایید و مخلوط حاصل را بجوشانید سپس حرارت را کم کرده و بگذارید به مدت پنج دقیقه بجوشد، پارچه ای را به محلول حاصل آغشته کرده سپس بر روی منطقه مورد نظر قرار دهید، از این روش روزی چند بار استفاده کنید.

درمان پا درد با روش های طبیعی

دانه خردل

دانه های خردل برای تسکین پا درد بسیار مفید و موثر است زیرا، سبب بهبود گردش خون و کاهش التهاب می شود که در نتیجه به تسکین درد پا کمک می کند، به نصف سطل آب گرم کمی دانه خردل کوبیده شده بیفزایید سپس به مدت ده تا پانزده دقیقه پاهایتان را داخل آن قرار دهید و نهایت آن را خشک کنید

بهبود پا درد با راهکارهای طبیعی

توصیه ها

یکی از عواملی که باعث درد پا در افراد می شود, پوشیدن کفش نامناسب است. خصوصا در زنان کفش های پاشنه دار می تواند آسیب جدی به پا وارد کرده و سلامت آنها را به خطر اندازد. پاشنه مناسب برای کفش در حدود ۳ سانت است و توصیه می شود پوشیدن کفشهایی که پاشنه های بلند دارند را کنار بگذارید. پوشیدن کفش های راحت ورزشی خصوصا در مواقع پیاده روی, کوه نوردی و ساعات طولانی که کفش به پا دارید باعث می شود پاهایتان کمتر احساس خستگی کرده و به مهره های کمرتان نیز فشار وارد نشود. اگر پاهایتان به دلیل ماندن طولانی مدت در کفش ورم کرده است می توانید برای رفع ورم پا یک بالش کوتاه زیر پایتان گذاشته تا پاهایتان در سطح بالاتر از بدنتان قرار بگیرد و باعث برگشت خون به بدنتان شود.

درمان پا درد

ممکن است درد پا ناشی از مشکلات مفصلی جدی تر باشد. بنابراین اگر بهبود پا درد شما با روش های گفته شده حاصل نشد حتما به یک متخصص مراجعه کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر روش های درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو