پاسخ نود صفحه‌ای رضا ملک‌زاده به بسیج دانشجویی

65

1399/9/4

15:02


پاسخ نود صفحه‌ای رضا ملک‌زاده به بسیج دانشجویی

سلامت نیوز: دکتر رضا ملک‌زاده با انتشار متنی ۹۰ صفحه‌ای به سوالات بسیج دانشجویی چند دانشگاه علوم پزشکی در خصوص عملکرد وی در زمان تصدی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت پاسخ داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا ملک‌زاده، معاون مستعفی وزارت بهداشت، در بخش هایی از این نامه خطاب به بسیج چند دانشگاه علوم پزشکی بیان کرده است: انتظار می‌رفت ادعاهای مطرح شده در لابه‌لای سوالات، متکی بر مستندات و ارجاعات باشد، چرا که رویه موجود در انتشار شبهات در فضای رسانه‌ای نه تنها موجب توسعه فرهنگ انتقادپذیری نخواهد شد بلکه بیم آن می‌رود که موجب تخریب اعتماد و ناامیدی سرمایه‌های اجتماعی کشور شود.

وی در بخشی از این پاسخ‌ اظهار کرده است: از سال ۱۳۹۲، بیش از ۱۱۷۰۰۰ طرح تحقیقاتی مصوب و اجرا شده است که نزدیک به ۷۰ درصد آن‌ها در راستای حل مشکلات بهداشت و درمان کشور و اولویت‌های تحقیقاتی، بهداشتی، درمانی، اجتماعی و آموزشی بوده است.

ملک زاده در پاسخ به سوالی درباره‌ی اعتقاد وی بر ایمنی جمعی در خصوص کرونا و مشاوره «اشتباه به رییس جمهور» گفت: جناب رییس جمهور فقط دو بار از اینجانب برای شرکت و سخنرانی در ستاد کرونا دعوت به عمل آوردند که متن کامل سخنرانی اینجانب موجود است و اتفاقا در هر دو سخنرانی ضمن توضیح مفهوم ایمنی جمعی به طور کامل، با آن مخالفت و توصیه اکید نمودم که باید پیشگیری برنامه اصلی باشد چرا که منتظر ایمنی جمعی ماندن اقدامی خلاف اخلاق پزشکی است و پیشنهاد اینجانب برقراری فوری جریمه برای افرادی که ماسک نمی‌زنند و تجمعات تشکیل می‌دهند، بود. این که اینجانب توصیه به ایمنی دسته‌جمعی کرده باشم واقعا یک تهمت آشکار است.

فایل کامل نامه را از اینجا دانلود کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو