بررسی جامع گوشی هواوی p30 pro و شناخت قابلیت های آن

بررسی جامع گوشی هواوی p30 pro و شناخت قابلیت های آن


منبع: آرگا

95

1399/9/4

15:15


بی شک هواوی p30 pro با طراحی جذاب یکی از قدرتمندترین گوشی های پرچمدار بازار موبایل می باشد که دوربین محور بوده و با هدف رقابت با محصولاتی همچون گلگسی اس ۱۰ و آیفون ۱۰ روانه بازار شده است. در این مطلب به بررسی این محصول پرچمدار هواوی می پردازیم تا با نقاط قوت و ضعف آن بیشتر آشنا شوید.

هواوی p30 pro با شعار« قوانین عکاسی را از نو بنویس» به بازار موبایل ارائه شده است. این گوشی از نمایشگر ۶.۴۷ اینچی، چیپست پیشرفته kirin 980 ، سنسور اثر انگشت سریع و قابلیت های متعدد دیگر بهره می برد اما آنچه p30 pro را از دیگر پرچمداران متمایز ساخته است دوربین محور بودن این اسمارتفون است که در این مطلب قصد داریم با وارسی هواوی p30 pro با حقیقت این موضوع بیشتر  آشنا شویم. همراه ما باشید

بررسی گوشی پرچمدار هواوی p30 pro

بی شک می توان گفت گوشی هواوی p30 pro یکی از قدرتمندترین اسمارتفون های پرچمدار بازار موبایل می باشد که در مارس ۲۰۱۹ معرفی و عرضه شد. این گوشی با طراحی جذاب از صفحه نمایش با کیفیت ۶.۴۷ اینچی، چیست پیشرفته kirin 980 ، حسگر اثر انگشت سریع و باتری با ظرفیت بیشتر نسبت به نسل قبلی بهره می برد. اما آنچه p30 pro را از دیگر پرچمداران متمایز ساخته است دوربین محور بودن آن است. با توجه به شعار هواوی دوربینهای چهارگانه این اسمارتفون قوانین عکاسی با گوشی هوشمند را بازنویسی خواهند کرد. در واقع این دوربین ها قابلیت هایی مانند زوم اپتیکال تا ۵ برابر، زوم هیبریدی تا ۱۰ برابر و زوم دیجیتال تا ۵۰ برابر را به ارمغان می آورد که نمونه آن تا قبل از این در اسمارتفون دیگری مشاهده نشده است.

همه این موارد گویای این حقیقت هستند که p30 pro کاملترین اسمارتفون تولیدی شرکت هواوی می باشد ولی مانند تمام گوشی های هوشمند قدرتمند بازار، پرچمدار چینی ها هم علاوه بر مزایای فوق العاده ای که دارد بدون نقص و ایراد نبوده از این رو در ادامه این مطلب به بررسی گوشی هواوی p30 pro می پردازیم تا علاوه بر آشنایی با بخش های مختلف آن با نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون بیشتر آشنا شوید. همچنین مشخص شود که دوربین های این محصول پرچمدار جدید تا چه حد بر شعار هواوی صحه گذاشته است. همراه ما باشید.

طراحی

طراحی هواوی p30 pro مانند همه پرچمدارن امروزی بر اساس ترکیبی از پنلهای شیشه ای در کنار فریم فلزی می باشد. البته می توان گفت این سبک طراحی الهام گرفته از طراحی میت ۲۰ پرو و p20 pro است. اما آنچه سبب متمایزتر شدن ۳۰ pro از سایر گوشی های شیشه ای و فلزی شده است حضور ماژول بزرگ دوربین ها در پنل پشتی این اسمارتفون است. با مشاهده گوشی ۳۰ pro بدنه شیشه ای و لبه های خمیده نمایشگر آن بسیار جلب نظر می کند و ظاهر پنل جلویی به پرچمداران سری اس سامسونگ در سال های گذشته شباهت دارد. پنل های این گوشی با شیشه خمیده ای احاطه شده اند که هواوی آن را شیشه منحنی یا ۳d نامگذاری کرده است. لبه های خمیده نمایشگر به کناره ها امتداد داشته و شیشه پنل پشتی هم به این فرم به بخش میانی متمایل شده که این امر با توجه به ضخامت تقریبا زیاد دستگاه، حس یک گوشی باریک را القا می کند.

در بررسی ها مشخص شد ابعاد گوشی ۳۰ pro کوچک نبوده و نسبت به دو مدل میت ۲۰ پرو و p20 pro ارتفاع و وزن بیشتری دارد. پیشتر ذکر شد که زبان طراحی p30 pro به میت ۲۰ پرو و p20 pro شباهت دارد. در حقیقت پنل پشتی این اسمارتفون شباهت زیادی به p20 pro داشته با این تفائت که آرایش دوربین ها اندکی تغییر یافته و خمیدگی لبه ها هم زیاد شده است. ولی این خمیدگی مانند آنچه در p20 pro وجود دارد مختص پنل پشتی نبوده و در پنل جلویی هم شاهد نمایشگری با لبه های خمیده هستیم که زیبایی هواوی ر را دوچندان ساخته است.

گوشی هواوی p30 pro با رنگبندی متنوع و جذابی به بازار عرضه شده است که آئورا خاص ترین رنگ آن می باشد. در این رنگ ترکیبی از گرادیان آبی و سبز بکار رفته که موجب می شود در پنل پشتی خطوط اس مانند در زوایای مختلفی نمایش داده شود که به طور کلی شفق قطبی را یادآوری می کند. البته رنگ مشکی این گوشی نیز هرچند ساده بوده و یکنواختی بیشتری دارد اما جذابیت بالایی داشته و کاربرپسند خواهد بود. ناگفته نماند رنگ مشکی نسبت به رنگهای دیگر بیشتر اثرات چربی و لک را نمایان می سازد.

بررسی ها نشان می دهد هواوی شبیه سامسونگ بخاطر کاهش حاشیه های نمایشگر تجهیزات پیشرفته شناسایی چهره را در گوشی p30 pro حذف کرده است. از این رو اندازه نمایشگر این اسمارتفون از ۶.۱ به ۶.۴۷ اینچ افزایش یافته است. در حقیقت صفحه نمایش یک بریدگی کوچک برای دوربین سلفی داشته و این امر به همراه حاشیه پایینی که به مراتب باریک تر از نسل قبلی است هم جذابیت دستگاه و هم سایز نمایشگر را افزایش داده است. تنها نکته قابل انتقاد در این جا نامتقارن بودن محل قرار گرفتن دوربین سلفی داخل بریدگی می باشد به طوری که با اندکی دقت متوجه می شویم که دوربین سلفی به طرف چپ بریدگی نزدیکتر است.

کلیدهای تنظیم صدا و پاور در لبه سمت راست قرار گرفته اند که آلومنیومی هستند و کلید پاور با نواری قرمز رنگ همراه شده است. طراحی لبه های بالایی و پایینی گوشی جذاب تر بوده چرا که بر خلاف خمیدگی های متعدد در بیشتر المان های p30 pro این دو لبه طراحی کاملا تختی داشته و این تضاد زیبایی گوشی را افزایش داده است. در لبه پایین اسپیکر تک کاناله همراه با پورت USB Type-c و پورت سیمکارت مشاهده می شود و در لبه بالایی فرستنده اینفرارد همراه با میکروفون حذف نویز حضور دارند و از جک ۳.۵ میلی متری هدفون خبری نیست و برای ارتقای حافظه داخلی همچنان باید به سراغ نانوsd های هواوی برویم که شدیدا کمیاب هستند.

در ادامه بررسی گوشی هواوی p30 pro به حسگر اثر انگشت می رسیم. این سنسور که در پایین نمایشگر قرار دارد از نوع اپتیکال بوده و دسترسی به آن نیز آسان می یاشد. عملرد این حسگر نسبت به آنچه در میت ۲۰ پرو بکار رفته سریعتر بوده و می توان گفت سنسور اپتیکال p30 pro یکی از بهترین ها در نوع خودش است. ضمنا برای بهره گیری از حسگر نیاز به روشن شدن نمایشگر نبوده چرا که با برداشتن دستگاه محل قرارگیری انگشت نمایش داده خواهد شد.

اسپیکر

در بررسی اسپیکر گوشی p30 pro  مشخص شد هواوی در این پرچمدار اسپیکر اختصاصی مکالمه را از بخش بالایی حذف کرده و فناوری القای استخوانی را جایگزین نموده است. به طور کلی فاقد اسپیکر دوگانه می باشد. هواوی در نسل های یشین از اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم بهره می برد تا صدایی فراگیر را ارائه کند ولی با توجه به صفحه نمایش آکوستیک در p30 pro هواوی به اجبار اسیکر تک کاناله را روی لبه پایینی بکار گرفته است . نحوه عملکرد تکنولوژی القای استخوانی به این صورت است که ماژول اختصاصی پایین نمایشگر از طریق ویبره صفحه نمایش صدای مکالمه را به گوش فرد می رساند. به این خاطر هواوی نمایشگر p30 pro را صفحه نمایش آکوستیک نامیده و مدعی است این فناوری در حقیقت نسل دوم انتقال الکترومغناطیسی صدا بوده که نواقص بزرگ نسل گذشته در آن مرتفع گردیده است.

قابل ذکر است سیسم پیچ القای استخوانی در این تکنولوژی تقریبا ۲ سانتی متری پایین تر از حاشیه بالای نمایشگر تعبیه شده است با این حال موقع مکالمه صوتی لزومی ندارد گوش روی محل ذکر شده قرار گیرد چرا که صدای مکالمه به راحتی از کل نیمه بالایی صفحه نمایش شنیده می شود. همچنین کیفیت صدای القایی نیز خیلی خوب بوده و باید گفت در محیط های شلوغ و پر سر و صدا مکالمه آسانتر می شود و از پنل پشتی صدا به گوش نمی رسد ولی نشتی صدا همچنان وجود دارد و با افزایش صدای مکالمه افراد نزدیک به شما نیز آن را خواهند شنید.

در تست های پخش موسیقی متوسط صدای خروجی از این اسپیکر حدودا ۷۲ دسی بل به ثبت رسید که بنا بر بررسی های صورت گرفته عدد بسیار خوبی می باشد ولی این صدای خروجی از لحاظ کیفیت و حجم و بیس نسبت به رقبایی مانند گلکسی اس ۱۰ پلاس ضعیف تر به نظر می رسد. ضمنا با توجه به این که پرچمداران اقتصادی تری مانند وان پلاس ۷ پرو به بهره گیری از اسپیکرهای استریو روی آورده اند فقدان این ویژگی در p30 pro حقیقتا کمبود بزرگی محسوب می شود.

نمایشگر

هواوی گوشی p30 pro را به نمایشگری ۶.۴۷ اینچی با پنل اولد HDR  با رزولوشن ۱۰۸۰* ۲۳۴۰ پیکسل مجهز ساخته است. بررسی های صورت گرفته نشان می دهد نوع چینش پیکسل ها در این صفحه نمایش به شرکت BEO مرتبط است. با در دست گرفتن p30 pro به نمایشگر باکیفیت و روشنایی بالای آن پی خواهید برد. در حقیقت هنگامی که نور نمایشگر در حالت خودکار قرار گیرد رقم تقریبی ۶۱۰ نیت برای گوشی ثبت خواهد شد و زمانی که روی حالت دستی تنظیم شود این عدد ۴۵۰ نیت می باشد. این رقم های ثبت شده اگرچه به خوبی پرچمدارانی نظیر گلکسی اس ۱۰ پلاس نبوده ولی استفاده از دستگاه در فضاهای باز و محیط های پرنور بدون مشکلی خاص امکان پذیر است.

کمترین نور صفحه نمایش نیز حدودا ۱.۸ نیت می باشد که به همراه قابلیت آی کامفورت جهت فیلتر نور آبی، در محیط های تاریک نیز به راحتی قابل استفاده خواهد بود. شبیه به نسل پیشین، هواوی دو حالت نرمال و Vivid را برای نمایش رنگها در صفحه نمایش این اسمارتفون درنظر گرفته است. ضمنا امکان تنظیم نور سفید هم در تنظیمات گنجانده شده که با قرار دادن آن روی حالت warm دقت نمایش رنگ ها بهتر می شود. ناگفته نماند در بررسی ها مشخص شد که نمایشگر گوشی هواوی p30 pro در حالت پیش فرض روی دقت رنگی متمایل به سرد تنظیم شده است.

با این تفاسیر به طور کلی نمی توان صفحه نمایش این گوشی را از لحاظ دقت رنگی بهترین نسخه موجود در بازار دانست. البته ناگفته نماند که دقت نمایش رنگ مشکی در این دستگاه به خاطر پنل اولدش عالی بوده و نرخ کنتراست بی نهایت دارد. ضمنا به لطف بهره گیری از این پنل و خاموش بودن پیکسل ها موقع نمایش رنگ مشکی قابلیت نمایشگر همیشه روشن برای p30 pro درنظر گرفته شده است که به صورت پیش فرض در حالت غیرفعال قرار دارد. ناگفته نماند که زوایه دید صفحه نمایش هم بسیار خوب بوده و در زوایای مختلف تغییر چندانی در رنگها و نور صفحه نمایش اتفاق نمی افتد.

سخت افزار و نرم افزار

در این بخش ابتدا گوشی هواوی p30 pro را از لحاظ سخت افزاری مورد بررسی قرار می دهیم. از این رو طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد این اسمارتفون از چیست kirin 980 هفت نانومتری بهره می برد. هر چند در نگاه اول نسبت به تراشه های جدیدی مانند اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ قدیمی تر به نظر برسد ولی قدرت کافی برای رقابت با آن ها را دارد. می توان گقت ترکیب سخت افزاری p30 pro  مشابه با میت ۲۰ پرو است ولی p30 pro  به سیستم خنک کننده جدیدتری مجهز شده است. این سیستم خنک کننده ترکیبی از فیلم گرافین و لوله انتقال حرارت بوده که عملکرد خوبی در جذب حرارت تراشه از خود نشان می دهد.

تراشه هفت نانومتری بکار رفته در p30 pro نه تنها قدرت پردازشی بالایی دارد بلکه اثرات بسیار مثبتی در مصرف بهینه باتری و تولید حرارت نسبت به پردازنده های ده نانومتری نظیر اسنپدراگون ۸۴۵ دارد.پردازنده مرکزی  kirin 980 هشت هسته ای بوده و شامل دو هسته قدرتمند cortex-A76 با فرکانس کاری ۲.۶ گیگاهرتز، دو هسته بزرگ cortex-A76 با فرکانس ۱.۹۲ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می باشد. ضمنا این تراشه را پردازنده گرافیکی Mali G76  ده هسته ای همراهی می کند که در مقایسه با نسخه استفاده شده در نسل قبلی در زمینه عملکرد حدود ۴۶ درصد و از لحاظ مصرف باتری ۱۷۸ درصد بهبود یافته است.

در ادامه به بررسی نرم افزار بکار رفته در گوشی هواوی p30 pro می پردازیم. همانند بیشتر برندهای تولید کننده اسمارتفون، برند هواوی هم ساختار نرم افزاری مختص به خودش را در گوشی هایش لحاظ می کند که لانچر EMUI یا Emotion نام دارد. ضمنا شرکت آنر نیز به پیروی از هواوی این رابط کاربری را در اسمارتفون هایش به کار می گیرد. با توجه به انتظار بالایی که از نسخه جدید رابط کاربری هواوی(برند رتبه اول چین و رتبه سوم جهان) می رفت اما آنچه در این نسخه شاهد هستیم با نسخه های پیشین شباهت مشهودی دارد البته آیکون های رابط کاربری در p30 pro طراحی جدیدی دارد و جلوه بهتری با نسل قبلی دارد با این حال طراحی دیگر قسمتهای لانچر با تغییری همراه نبوده و همچنان بین بخش های مختلف ناهماهنگی وجود دارد.

ناگفته نماند هواوی p30 pro از تکنولوژی Gpu turbo بهره می برد که اجرای روان و پایدارتر بازی ها با نرخ فریم ۶۰ هرتز را به همراه دارد. با این وجود بررسی و آزمایشات صورت گرفته در زمان اجرای بازی با قابلیت Gpu turbo نشان می دهد تاثیر آنچنان مشهودی بر افزایش نرخ فریم ندارد اما در کاهش مصرف باتری و پایداری نرخ فریم مثبت واقع شده که قطعا برای اجرای طولانی مدت بازی ها بسیار کاربری می باشد.

بد نیست بدانید طی بررسی ها مشخص شد رابط کاربری گوشی هواوی p30 pro نسبت به نسخه پیشین با بهبودهایی نیز همراه شده است که یک نمونه آن بیشتر شدن سرعت می باشد. هواوی مدعی است سرعت جواب گویی سیستمی در آن ۲۵.۸ درصد بهبود داشته و سرعت بازشدن اپلیکیشن ۱۰۲ میلی ثانیه کاهش یافته است. همچنین اجرای نرم و روان انیمیشن ها هم ۱۲.۹ درصد بهبود یافته و موقع اجرای بازی های مختلف لانچر EMUI 9.0 بکار رفته در این اسمارتفون با همراهی GPU Turbo حدودا ۳۶ درصد زمان تاخیر لمسی را کمتر نموده و حدود ۴ درجه سانتی گراد دمای دستگاه را کاهش می دهد.

در پایان این بخش باید اشاره کرد با توجه به ابعاد بزرگ گوشی های هوشمند امروزی استفاده از آن ها با یکدست به راحتی گذشته نمی باشد اما هواوی با حذف ناوبری و حایگزین ساختن آن با ژست های شناور و بکاربردن ویژگی های کاربری one handed در منوی تنظیمات تاحدی استفاده یک دستی از گوشی هایش را راحت ساخته است. به طور کلی لانچر اختصاصی هواوی با بهترین های بازار فاصله داشته و هواوی با آگاهی بر این امر و ارسال بروزرسانی های مختلف از نواقص این لانچر می کاهد تا در طی زمان بهتر از قبل باشد.

باتری

باتری بکار رفته در گوشی هواوی p30 pro ظرفیتی معادل ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و طبق بررسی ها حدود ۲۰۰ میلی آمپرساعت از نسل پیشین بزرگتر است و در ضمن در بین پرچمداران یکی از بزرگترین ظرفیتها می باشد. با یک بار شارژ  هواوی p30 pro در یک استفاده ترکیبی و نیمه سنگین توانست یک ونیم تا دو روز دوام آورد که نتیجه بسیار قابل قبولی می باشد. این گوشی از قابلیت شارژ سریع ۴۰ واتی پشتیبانی می کند که از طریق آن در عرض نیم ساعت حدود ۶۷ درصد باتری شارژ می شود و شارژ کامل دستگاه هم در ۵۷ دقیقه صورت می گیرد. ضمنا بررسی ها نشان می دهد گوشی هواوی p30 pro به قابلیت شارز بیسیم ۱۵ واتی نیز مجهز بوده که از این نظر یکی از بهترینهای بازار محسوب می شود.

دوربین

به بررسی بخش جذاب گوشی هواوی p30 pro یعنی دوربین های آن رسیدیم. هواوی مدتی است که مرزهای عکاسی گوشی را با پرچمداران خود جابجا می کند و این امر درمورد p30 pro نیز صدق می کند. درواقع چینی ها آنقدر به عملکرد دوربین اسمارتفون جدید خود مطمئن هستند که آن را با شعار «قوانین عکاسی را از نو بنویس » روانه بازار ساخته اند.

هواوی پنل پشتی p30 pro  را به دوربین های چهارگانه مجهز کرده است که سه ماژول دوربین درون برآمدگی عمودی گوشه سمت چپ قرار گرفته اند و از بالا به پایین شامل لنز ۲۰ مگا پیکسلی اولتراواید سپس دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی با لنز واید و آخری دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو می باشد. در کنار برآمدگی دوربین هم به ترتیب فلش ال ای دی دوگانه و حسگر سه بعدی tof قرار دارد که این حسگر وظیفه ثبت عکس را عهده دار نیست.

مانند گذشته نرم افزار دوربین از هوش مصنوعی بهره می برد و حالت مستر AI همچنان در قالب دکمه ای در نیمه بالای لانچر دوربین مشاهده می شود. این حالت توسط هوش مصنوعی می تواند بیش از ۱۵۰۰ صحنه متفاوت را شناسایی کند و پارامترهای عکاسی را خودکار تنظیم کند. با توجه به این که مستر AI  مانند گذشته رنگها را اشباع نمی کند می شود با اطمینان بیشتری آن را فعال کرد.

با بررسی رابط کاربری دوربین گوشی هواوی p30 pro متوجه شدیم که همانند گذشته حالت های مختلف عکاسی و فیلمبرداری شامل نایت(عکاسی در شب با نوردهی طولانی)، Aperture ( عکاسی بوکه و تغییر دیافراگم در محدوده f/0.95 تا f/16 به صورت نرم افزاری)، حالت پرتره، فیلمبرداری، پرو(عکاسی حرفه ای) فراهم شده است. در ضمن از طریق قسمت more به گزینه های دیگری مانند عکاسی سیاه و سفید و سوپرماکرو دسترسی پیدا می کنید.

هواوی در p20 pro قدم اصلی را در تحول دوربین اسمارتفون ها از طریق دوربین سه گانه و قدرت بالای عکاسی در شب برداشت و حالا گوشی p30 pro به نوعی این مسیر را ادامه می دهد. در حقیقت می توان گفت p30 pro نخستین گوشی هواوی است که از دوربینهای چهارگانه بهره می برد که هر کدام جذابیت های خاص خود را دارد. دوربین اصلی جذابترین این دوربین ها بوده چرا که برای عکاسی در محیط های کم نور بسیار مدعی است. بررسی ها نشان می دهد در این دوربین حسگر ۴۰ مگاپیکسلی سونی بکار رفته که در جذب نور حساسیت بالایی به خرج می دهد.

این حسگر حساس سونی از فیلتر رنگی جدید RYYB به جای فیلتر رنگی متداول RGGB استفاده می کند که در این فیلتر رنگی جدید(Bryce Bayer) پیکسل های زرد به جای پیکسل های سبز جایگزین می شود. این تغییر موجب شده تا ۴۰ درصد قدرت جذب نور نسبت به نسل قبلی بیشتر شود و کیفیت تصاویر بهتری را شاهد باشید. هواوی با اعمال تغییراتی همچون فیلتر رنگی جدید برای لنر ۴۰ مگاپیکسلی، دیافراگم روشنتر از نسل پیشین و لرزشگیر اپتیکال در p30 pro آن را به قدرتمندترین گوشی هوشمند در زمینه عکاسی در شب تبدیل کرده است و اگر این موارد کافی نبود امکان استفاده از جادوی نایت مود فراهم شده است.

در بررسی ها مشخص شد کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی گوشی هواوی p30 pro در رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل عالی بوده و دارای جزئیات زیاد، کنتراست و رنگهای دقیق، نویز پایین و در بشتر مواقع رنج دینامیکی وسیع می باشد ولی عدم قابلیت hdr خودکار رنج دینامیکی به خوبی رقبا نبوده و این امر موقع عکاسی با رزولوشن ۴۰ مگا پیکسل مشهودتر می باشد.

با بررسی دوربین تله فوتو گوشی هواوی p30 pro مشخص شد این دوربین که در پایین دوربین اصلی با فرمی مربعی شکل مشخص شده ساختار کاملا متفاوتی را بکار می بندد. در حقیقت ساختار پیروسکوپی برای دوربین تله فوتو در نظر گرفته شده که به لطف آن زوم ۵ برابر اپتیکال ارائه می شود. البته این ساختار پیش از این نیز وجود داشته ولی نسخه بکار رفته در این اسمارتفون از لنز پایداری بهره برده و کفیت بهتری را به ارمغان می آورد.

بررسی دوربین فوق عریض نیز نشان می دهد که دقیقا مشابه نسخه استفاده شده در میت ۲۰ پرو می باشد و دارای فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز بوده و با آن امکان عکاسی ماکرو از محدوده ۲.۵ سانتی متری وجود دارد. عملکرد دوربین فوق عریض در بیشتر موارد شبیه دوربین اصلی بوده و در محیط های با نور کافی تصاویر خوبی با جزئیات و کنتراست طبیعی به ثبت می رساند.

در نهایت به دوربین TOF که عضو کاملا جدید گوشی هواوی p30 pro محسوب می شود می رسیم. بررسی ها نشان می دهد این دوربین ثبت تصاویر را عهده دار نبوده و برای تشخیص عمق به صورت چندلایه بکار می رود. به این ترتیب انتظار می رود p30 pro تصاویر پرتره را با بوکه طبیعتی تری ثبت نماید. در ضمن ماژول tof سرعت فوکوس را نیز افزایش می دهد.

از لحاظ عکسبرداری در نور کم که گوشی هواوی p30 pro روی آن بسیار مانور می دهد بررسی ها حاکی از آن است دوربین اصلی این اسمارتفون یکی از بهترین ها برای این امر بوده و در نگاه اول هرچند ممکن است کیفیت تصاویر ثبتی با آنچنان تغییری با میت ۲۰ پرو همراه نشده باشد ولی استفاده از لرزشگیر اپتیکال در کنار دیافراگم روشنتر موجب بالارفتن سرعت شاترگشته و درنهایت تصویر با شارپنس بیشتری را ایجاد می کند. با دوربین های تله فوتو و فوق عریض نیز در محیط های با نور کم تصاویر خوبی نسبت به نسل قبلی به ثبت می رسند ولی اگر حالت نایت مود بکار نرود آنچنان تعریفی ندارند. به طور کلی عملکرد این دوربین ها نسبت به دوربین اصلی در نور کم ضعیفتر می باشد.

در پایان به بررسی دوربین سلفی گوشی p30 pro می پردازیم. هواوی برای این اسمارتفون دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی را در نظر گرفته که دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 می باشد و قابلیت فوکوس خودکار ندارد. عکس های ثبت شده با این دوربین کیفیت خوبی نسبت به نسل قبلی دارند و دارای جزئیات و رنگهای طبیعی می باشند. ضمنا به لطف قابلیت AI HDR رنج دینامیکی تصاویر نیز وسیع است. با دوربین سلفی قادر به ثبت تصایور پرتره نیز خواهید بود.

جمع بندی

می توان گفت گوشی p30 pro یکی از گرانترین پرچمداران هواوی می باشد که به نظر این برند از رقابت قیمتی منصرف شده و تمرکز خود را به زمینه های دیگری معطوف ساخته است. گوشی هواوی p30 pro طراحی بسیار زیبایی دارد و با بهره مندی از کیفیت ساخت بالا، نمایشگر باکیفیت، حسگر انگشت سریع و باتری قدرتمند جزو بهترین های بازار محسوب می شود. البته همه این موارد را می توان در نسخه قبلی میت ۲۰ پرو نیز دید ولی باید گفت تمرکز هواوی p30 pro بر روی دوربین، آن را متمایزتر خواهد ساخت. البته این اسمارتفون نیز کامل نبوده و با نواقصی همچون وزن زیاد، اسپیکر مونو، لانچر نه چندان جذاب و … همراه است. همچنین می توانید در لینک های مقابل بررسی گوشی هواوی نوا ۶ و بررسی گوشی هواوی p40 pro را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو