هایفوتراپی (HIFO) چیست و چه کاربردی دارد ؟

هایفوتراپی (HIFO) چیست و چه کاربردی دارد ؟


منبع: دلگرم

143

1399/9/4

15:34


هایفوتراپی (HIFO) چیست و چه کاربردی دارد ؟

هایفوتراپی (HIFU) چیست ؟

یکی از تکنیک های زیبایی که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است، هایفوتراپی است. این تکنیک برای سفت کردن پوست بکار می رود و در آن از امواج متمرکز ماورای صوت استفاده می شود.

این روش کاملا غیر تهاجمی بوده و دردی ندارد به همین خاطر بسیاری آن را به روش های دیگر ترجیح می دهند. البته این روش در معالجه تومورها نیز کاربرد دارد اما اولین استفاده هایفوتراپی برای مصارف زیبایی در سال 2008 بوده است.

پس از آن این روش در سال 2009 توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو تأییدیه گرفت. همچنین این روش در سال 2014 توسط FDA برای بهبود خطوط و چین و چروک های بالای سینه و گردن تأیید شد.

آزمایشات مختلفی روی این روش صورت گرفته و طبق بررسی های انجام شده، هایفوتراپی می تواند برای لیفت صورت و رفع چین و چروک ها مؤثر واقع شود و هیچ درد و خونریزی ندارد.

افراد در این روش بدون هیچ عمل جراحی و پذیرش ریسک، می توانند به زیبایی پوست خود کمک کرده و بعد از چند ماه نتیجه آن را ببینند. علاوه بر هایفوتراپی برای جوانسازی صورت، این روش برای لیف کردن، سفت شدن و پیکرتراشی بدن نیز استفاده می شود.

البته FDA هنوز این موارد را تأیید نکرده است و هنوز مشخص نشده که چه کسانی کاندیدای مناسب این نوع روش ها هستند. لازم به ذکر است که روش هایفوتراپی برای کسانی که خطوط عمیق و چروک زیاد روی پوست دارند خیلی نمی تواند مؤثر واقع شود.

هایفوتراپی چیست

هایفو چیست ؟

هایفوتراپی صورت

همانطور که گفتیم، هایفوتراپی بیشتر برای صورت کاربرد دارد و بسیاری از افراد از این روش استفاده می کنند. در این روش لایه های پوستی زیر سطح دستگاه هایفوتراپی قرار گرفته و از امواج متمرکز مافوق صوت برای گرم شدن بافت های پوست استفاده می شود.

سپس سلول های این منطقه از صورت به دمای معینی رسیده و تخریب می شوند. در واقع این تخریب به معنای تولید سلول های بیشتر برای تولید کلاژن بیشتر است.

هنگامی که کلاژن پوست بیشتر شود، پوست محکم تر و سفت تر شده و چروک های آن کم می شود. لازم به ذکر است که دستگاه هایفوتراپی فقط امواج را روی یک نقطه متمرکز می کند و از این رو باعث آسیب به لایه های بالایی پوست و قسمت های مجاور نمی شود.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است ؟

این روش نیز مانند سایر روش های زیبایی ممکن است برای همه ی افراد مناسب نباشد. بهتر است هایفوتراپی برای افراد زیر 30 سال انجام نشود. همچنین افرادی که پوست خیلی شل دارند نمی توانند از این روش استفاده کنند.

درجه شلی پوست برای هایفوتراپی باید از خفیف تا متوسط باشد و افراد دارای پوست خیلی شل و آسیب دیده باید قبل از هایفوتراپی بنا بر تصمیم متخصص، درمان های دیگری انجام دهند.

در واقع هایفوتراپی برای کسانی مناسب است که پوستی با چروک کم دارند و پوستشان خیلی شل نیست.

افراد مسن با سستی شدید پوست و یا دارای پوست آویزان گردن، نیاز به عمل جراحی دارند و نمی توانند هایفوتراپی کنند. همچنین هایفوتراپی در ناحیه ای که دچار عفونت شده و یا ضایعات پوستی باز، آکنه شدید، ضایعات کیستی و یا ایمپلنت فلزی است، توصیه نمی شود.

هایفوتراپی چگونه انجام می شود

نحوه انجام هایفوتراپی صورت

کاربردهای هایفوتراپی

بر اساس گزارش هایی که انجمن جراحی زیبایی پلاستیک آمریکا (ASAPS) انجام داده است، روش های غیر جراحی مثل هایفوتراپی در سال های اخیر محبوبیت زیادی یافته است و بین سال های 2012 تا 2017، به میزان 64.8 درصد افزایش داشته است.

کاربردهای هایفوتراپی عبارتند از:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت کردن پوست شل گردن (که گاهی به آن گردن بوقلمونی نیز گفته می شود)
  • لیفت (بالابردن) گونه ها، ابروها و پلک ها
  • زاویه سازی فک
  • سفت شدن پوست ناحیه دکولته (زیر گردن تا بالای سینه)
  • صاف شدن پوست

طبق بررسی های انجام شده روی افرادی که هایفوتراپی انجام داده اند، نتیجه این شد که این روش می تواند مؤثر واقع شود. در سال 2017 روی 32 فرد کره ای هایفوتراپی انجام شد و پس از گذشت 12 هفته به طور چشمگیری حالت ارتجاعی پوست گونه ها، پوست زیر شکم و ران بهبود یافت.

در مطاله ای دیگر روی 93 نفر هایفوتراپی انجام شد که پس از گذشت 90 روز 66 درصد از آن ها در ظاهر گردن و صورت خود بهبود را احساس می کردند و این کاملا قابل مشاهده بود.

قیمت هایفوتراپی

نتیجه هایفوتراپی

مقایسه هایفوتراپی با لیفت صورت

همانطور که گفته شد هایفوتراپی برای صورت کاربرد زیادی دارد اما این روش چه تفاوتی با لیفت صورت دارد ؟ لیفت صورت یکی از روش هایی است که با درد زیادی همراه است و نوعی جراحی به شمار می رود.

در حالی که هایفوتراپی یک روش غیر جراحی است و نیازی به رفتن به اتاق عمل و انجام عمل جراحی ندارد. با وجود این مزیت، روش هایفوتراپی نسبت به لیفت صورت ناپایدارتر است.

یعنی ممکن است کسی که هایفوتراپی صورت انجام می دهد، پس از مدتی دوباره نیاز به انجام این روش باشد در حالی که لیفت صورت روشی پایدارتر بوده و نتیجه آن تا مدت های طولانی باقی می ماند.

هزینه هایفوتراپی برای صورت

یکی از مهم ترین مسائل، هزینه هایفوتراپی است. لازم به ذکر است که هزینه این روش به عوامل بسیاری بستگی دارد و نمی توان مقدار دقیقی برای آن ذکر کرد. در واقع هزینه هایفوتراپی بستگی به شهری دارد که در آن می خواهید این کار را انجام دهید. همچنین مرکزی که در آن هایفوتراپی انجام می دهید نیز در هزینه نقش دارد.

البته یکی از مهم ترین عوامل در هزینه هایفوتراپی این است که شما نیاز به چند جلسه برای گرفتن نتیجه مطلوب دارید و هر یک از این جلسات هزینه خاصی دارد.

هایفوتراپی با بیمه های درمانی انجام نمی شود و کاملا آزاد است.

هایفوتراپی چگونه انجام می شود ؟

قیمت هایفوتراپی چقدر است ؟

آیا هایفوتراپی درد دارد ؟

با وجود اینکه نتیجه برای افراد مهم است، اما درد روش های زیبایی نیز عاملی مهم است و بسیاری از افراد از آن می ترسند. درد هایفوتراپی بسیار جزئی است و افرادی که آن را انجام داده اند درد ناشی از این روش را مانند پالس های برقی ریز و یا یک احساس خراشیده شدن ضعیف توصیف می کنند.

اگر احساس ترس دارید و دچار نگرانی د استرس می شوید، پزشک ممکن است قبل از شروع درمان، استامینوفن (تیلنول) یا داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (Advil) را برای مصرف تجویز کند.

البته پس از انجام هایفوتراپی ممکن است پوست شما دچار قرمزی خفیف یا تورم شود، که نباید نگران باشید و پس از گذشت چند ساعت، کاهش می یابد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو