خبر کشف تابوت اشکانی در رامشیر صحت ندارد

منبع: برترین ها

99

1399/9/4

18:37


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با رد خبر منتشرشده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر کشف یک تابوت مربوط به دوره اشکانی در شهرستان رامشیر گفت: این خبر مربوط به ۱۰ سال قبل است

ایرنا: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با رد خبر منتشرشده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر کشف یک تابوت مربوط به دوره اشکانی در شهرستان رامشیر گفت: این خبر مربوط به ۱۰ سال قبل است

 احمدرضا حسینی‌بروجنی بیان کرد: از صبح امروز خبری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی درحال انتشار است مبنی بر اینکه یک تابوت مربوط به دوره اشکانی در تپه تل‌رضوان رامشیر کشف شده که این خبر صحت ندارد.

وی با بیان اینکه خبر منتشرشده درخصوص این تابوت مربوط به گذشته است و معلوم نیست به چه دلیل زمان کشف آن را به اکنون نسبت داده‌اند افزود:۱۰ سال پیش، یک تابوت مربوط به دوره اشکانی بر اثر جاری شدن سیل در منطقه تل رضوان کشف شدد که هم اکنون در مخازن امن میراث فرهنگی خوزستان نگهداری می‌شود.

رامشیر در جنوب خوزستان دارای دهها تپه باستانی است که تنها حدود پنج تپه آن در فهرست آثار میراث فرهنگی ثبت شده‌ و نیاز به کاوش دارند. این تپه‌ها در مناطق چم صبی، تل‌رضوان، تل جانشین، سبع گطاع، مشراگه، ابوعلیمه، تل مرزه، تپه سنگر از جمله محوطه‌های تاریخی رامشیر هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو