داروی کرونا در ناصرخسرو به خواب زمستانی رفت

منبع: برترین ها

35

1399/9/4

18:54


زمستان در خیابان «ناصرخسرو» پایتخت با تابستانی که بر آن گذشت بسیار متفاوت بود، بازاری که تا حدود سه ماه پیش محل جولان دستفروشان داروهای به اصطلاح ضد کرونا بود، اکنون کساد است و کاسبانش به فروش داروهای متفرقه سایر بیماری‌ها بسنده می‌کنند.

ایرنا: زمستان در خیابان «ناصرخسرو» پایتخت با تابستانی که بر آن گذشت بسیار متفاوت بود، بازاری که تا حدود سه ماه پیش محل جولان دستفروشان داروهای به اصطلاح ضد کرونا بود، اکنون کساد است و کاسبانش به فروش داروهای متفرقه سایر بیماری‌ها بسنده می‌کنند.

حوالی ساعت ۱۱ امروز، چهارم آذرماه و در یک هوای سرد در خیابان قدیمی ناصرخسرو قدم می‌زدم و گاهی حواسم پرت افرادی می‌شد که در گوشه کنار این خیابان با صدایی آرام می‌گویند «دارو، دارو می‌خوای بیا اینجا».

خبرنگار ایرنا کنجکاو می‌شود و با یکی از این دستفروشان دارو که بصورت قاچاق داو می‌فروشد گفت‌وگو می‌کند؛ از وی می‌پرسد داروی کرونا می‌خواهم و این فرد که چهره‌اش از شنیدن این حرف در هم می‌رود با بزرگنمایی می‌گوید «ای آقا الان هرکسی داروی کرونا اینجا بفروشد اعدامش می‌کنند».

این دارو فروش بازار ناصر خسرو از خبرنگار می پرسد که قبلا اینجا آمده‌اید؟ که خبرنگار در جواب وی گفت: بله اما زمانی اینجا بسیار شلوغ‌تر از الان بود؛ آن موقع جای سوزن انداختن بر روی زمین نبود ولی الان پرنده هم پر نمی‌زند چه رسد به خریدار دارو.

این دستفروش همچنین ادامه می‌دهد: تا چند ماه پیش آمپول «رمدسیویر» داشتم و آنها را ۴۰ میلیون می‌فروختم؛ البته خودم هم ۱۵ تا ۲۰ میلیون می‌خریدم اما الان کسی جرات دست گرفتن این آمپول را ندارد.

خبرنگار ایرنا از وی سوال می‌کند که الان چه داروی برای درمان کرونا داری، که می‌گوید: من فقط یک آمپول دارم که بیشتر از کرونا پیشگیری می‌کند و برای درمان هم مناسب است که ۱۰ عدد از آن حدود سه میلیون تومان قیمت دارد؛ چند داروی دیگر هم دارم که اصلا خریدار ندارد و ۱۰ عددش ۳۰ تا ۴۰ میلیون قیمت دارد.

خبرنگار ایرنا از این دارو فروش می‌پرسد که آیا این قرص‌ها را کسی می‌خرد، می‌گوید: آره ولی خیلی کم، آدمای پولدار بیشتر اول صبح برای خرید می آیند و تعدادی از این قرص‌ها را می خرند.

گرانی بلای جان بازار دارو شده است

دارو فروش دیگری که در حاشیه خیابان «ناصرخسرو» در حال قدم زدن است می‌گوید:‌ گرانی دارو بلای جان این بازار شده و الان به هیچ وجه به اندازه چند ماه پیش فروش نداریم، سود داروی کرونا در بازار آزاد برای ما بسیار خوب بود اما پس از جمع‌آوری این دارو از بازار فقط تعدادی از قرص و آمپول‌ها را داریم که آن هم به دلیل بالا بودن قیمت‌ها مشتری ندارد.

خبرنگار ایرنا با کنجکاو می‌گوید چه آمپولی داری؟ که فروشنده می‌گوید: «آمپول ویتامین برای افراد کرونایی است که این آمپول سه ماه پیش ۲۰۰ هزار تومان بود اما الان ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومان شده، چند نمونه قرصم داریم که ۱۰ عددش از ۲ میلیون تومان شروع و تا ۳۰ میلیون تومان نیز می‌رسد».

این دارو فروش خاطرنشان می‌کند: بدلیل اینکه آمپول و قرص‌های پرفروش کرونایی در بیمارستان‌ها موجود است دیگر افراد برای خرید دارو به اینجا نمی‌آیند و این بازار خیلی زود به خواب زمستانی فرو رفته است.

داروی کرونا نایاب است

همچنین خبرنگار ایرنا با یکی از شهروندانی که دنبال خرید داروی کرونا است هم صحبت می‌شود و این شهروند می‌گوید: این بازار، بازار چند ماه پیش نیست، من قبلا اینجا آمده بودم و آمپول «رمدسیویر» را ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان می‌خریدم اما الان آن آمپول و قرص‌ها دیگر در این بازار پیدا نمی‌شوند.

وی ادامه داد: الان بیمارستان‌های دولتی دارو کم ندارند اما در بیمارستان‌های خصوصی این مشکل وجود دارد و چون مادرم در بیمارستان خصوصی بستری است برای خرید چند مدل قرص متفاوت به ناصرخسرو آمده‌ام.

این شهروند که بدنبال دارو است افزود: چند ساعتی است که از بیشتر دارو فروشان بازار ناصرخسرو سوال می‌کنم که فلان آمپول و قرص را دارید اما از همه آنها جواب منفی می‌شنوم و انگار این داروفروشان با کرونا قهر کرده‌اند.

به نظر می رسد داروهای کرونایی با بازار سیاه این دارو قهر کرده و دیگر اینجا جایی برای فروش بی ضابطه قرص و آمپول‌های کرونا نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو