پلنگ سیاه

استودیو مارول برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ در سال ۲۰۲۰ فیلمی روی پرده نداشت اما در سال آینده عناوین سینمایی و تلویزیونی بسیاری را آماده‌ی نمایش دارد. این استودیو در حال فیلمبرداری "خانم مارول" (Ms. Marvel) برای دیزنی+ است و فیلمبرداری دیگر سریال‌ها از جمله "فالکن و سرباز زمستان" و "لوکی" به زودی به اتمام می‌رسد. تولید "پلنگ سیاه ۲" به دنبال درگذشت "چادویک بوزمن" بازیگر نقش اصلی و البته شیوع ویروس کرونا با تأخیر مواجه شده بود، اما براساس گزارش‌های جدید، این فیلم هم به زودی فیلمبرداری خواهد شد.

یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هفته‌ی گذشته تأکید کرد که بوزمن با گرافیک رایانه‌ای و تکنولوژی جایگزین نخواهد شد زیرا "تنها یک چادویک وجود دارد و او دیگر در میان ما نیست"، اما "هالیوود ریپورتر" فاش کرده است که مارول در نظر دارد فیلمبرداری این فیلم را از تابستان آینده آغاز کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، علاوه بر این، گزارش شده است که "تنوچ هوئرتا" بازیگر سریال "نارکوس: مکزیک" نقش یکی از شخصیت‌های شرور را بازی می‌کند. در مورد حضور شخصیت‌های شرور بیشتر در دنباله‌ی "پلنگ سیاه ۲" گمانه‌زنی‌هایی شده اما مارول جزئیاتی را به تأیید نرسانده است. هوئرتا سابقه‌ی بازی در "بی‌نام" به کارگردانی "کری فوکوناگا" را دارد و به زودی در "پاکسازی برای همیشه" دیده خواهد شد.

انتظار می‌رود "لتیشا رایت"، "لوپیتا نیانگو"، "وینستون دوک" و "انجلا بست" همگی برای تکرار نقش‌های‌شان در "پلنگ سیاه ۲" بازگردند. در گزارش "هالیوود ریپورتر" آمده است که احتمال تمرکز فیلم بر روی شخصیت "شوری" با بازی رایت وجود دارد. مارول در حال حاضر اعلام نکرده است که چگونه می‌خواهد بدون بوزمن این چندگانه را پیش ببرد. با این حال، با توجه به آغاز فیلمبرداری "خانم مارول"، به نظر می‌رسد که این سریال با شخصیت اول مسلمان، برای "کوین فایگی" در اولویت قرار دارد.

سریال‌های "شی-هالک" با بازی "تاتیانا مسلنی"، "شوالیه ماه" با بازی "اسکار آیزک" دیگر عناوین تلویزیونی مارول هستند که تولید آن‌ها از ماه مارس آغاز خواهد شد. "وانداویژن" با بازی "الیزابت اولسن" و "پل بتنی" نیز به عنوان اولین سریال مارول در دیزنی+ قرار است در ماه ژانویه آینده پخش شود.

"پلنگ سیاه ۲" هنوز برای اکران در ۶ می ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.