monolith23

فیلم «۲۰۰۱: ادیسه فضایی»  پس از گذشته ۵۲ سال از اکران همچنان بحث‌برانگیز است. این اثر حماسی علمی-تخیلی پس از کشف یک مونولیت نقره در صحرای یوتا توسط «دپارتمان امنیت عمومی یوتا» جنجال‌آفرینی کرده است. این شی سخت حدود ۲.۵ تا ۳ متر ارتفاع دارد، اما از محل دقیق آن برای جلوگیری از هجوم بازدیدکنندگان اطلاعاتی منتشر نشده.

«برت هاچینگز» خلبان هلی‌کوپتر به یکی از شبکه‌های محلی سالت لیک سیتی گفت است که به نظر می‌رسد این مونولیت توسط یک فرد ناشناس در این مکان کاشته شده باشد. پیش‌بینی می‌شود که این کار توسط یکی از هواداران فیلم علمی-تخیلی «استنلی کوبریک» صورت گرفته است. هاچینگز می‌گوید: «این عجیب‌ترین چیزی است که در طول این همه سال پرواز با آن برخورد کرده‌ام.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این مونولیت چهارشنبه ۱۸ نوامبر کشف شده است وقتی که هاچینگز و گروهش در حال شمارش گوسفندان بزرگ‌شاخ بودند و با دیدن مونولیت فرود آمدند. هاچینگز می‌گوید: «یکی از زیست‌شناسان متوجه آن شد در حالی که ما داشتیم مستقیماً بر فراز آن حرکت می‌کردیم… فکر می‌کردیم که شاید ناسا این شی را در این مکان قرار داده یا چنین چیزی.»

مونولیت «ادیسه فضایی» کوبریک در ابتدای فیلم و در لحظات ابتدایی تاریخ پدیدار می‌شود. میمون‌ها مونولیت را در اولین بخش فیلم کشف می‌کنند و به واسطه‌ی آن متوجه می‌شوند که از استخوان به عنوان سلاح استفاده کنند. در ادامه‌ی فیلم، بشر با کشف مونولیت به موفقیت‌هایی در زمینه‌ی هوش مصنوعی دست پیدا می‌کنند.

در یوتیوب ببینید:

در آپارات ببینید: