معرفی تعدادی از دیدنی های معروف مشگین شهر

معرفی تعدادی از دیدنی های معروف مشگین شهر


منبع: همگردی

96

1399/9/4

20:01


مشگین شهر، شهری با هوایی پاک و طبیعتی زیبا بوده که در فاصله 90 کیلومتری اردبیل قرار گرفته است. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری مشگین شهر همراه باشید تا شما را با شماری از بهترین جاذبه های دیدنی مشگین شهر آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف مشگین شهر برایتان جالب خواهد بود.

پارک جنگلی خیاوچای

در حاشیه پارک جنگلی خیاوچای، رودخانه خیاوچای قرار گرفته که ماهی قزل آلا هم در آن وجود دارد و می توان کنار همین رودخانه، کبابش کرد. غیر از اینها، اگر هوس آش معروف اردبیل را کرده باشید، می توانید در این مورد از دیدنی های معروف مشگین شهر دلی از عزا در بیاورید. هوای مطبوع و جنگل زیبای این پارک، می توانند روز زیبایی را در خاطرات شما بسازند.

پارک جنگلی خیاوچای

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر در سال 1394 افتتاح شد. این پل در ارتفاع 80 متری قرار گرفته و طولش 362 متر هست. رودخانه خیاوچای در زیرش جاری بوده و چشم انداز زیبایش چشم را خیره می کند. با راه رفتن روی پل معلق مشگین شهر، آدرنالین خونتان را کمی بالا ببرید و هیجان شیرینی را تجربه کنید. این پل، بزرگترین پروژه گردشگری اردبیل محسوب شده و شامل تالارهای پذیرایی، سایت بالن سواری، رستوران گردان، سوئیت، بازارچه های سنتی و صنایع دستی، شهربازی هست.

بیشتر بخوانیدپل معلق مشگین شهر | بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ایران

پل معلق مشگین شهر

آب معدنی اوکوز داغی

آب معدنی اوکوز داغی در 7 کیلومتری شهرستان هریس با خاصیت فراوانش، منتظر قدوم علاقمندان به آبگرم هست. عده زیادی از بیماران کلیوی با امید درمان در این مکان بیتوته کرده و با لذت بردن از خاصیت این آب معدنی، سفری خاطره انگیز برای خود رقم می زنند.

آب معدنی اوکوز داغی

بقعه شیخ حیدر

بقعه شیخ حیدر در مرکز مشگین واقع شده و در محوطه عظیمی خودنمایی می کند؛ بقعه ای که متعلق به فرزند شیخ جنید و پدر شاه اسماعیل اول هست. شکل این بقعه از بیرون به حالت برجی مدور، از داخل به شکل 12 ضلعی و از دور به صورت استوانه ای بوده و دارای ارتفاع 5/18 متر و قطر 5/10 متر است. ورودی سردابه در شمال برج قرار گرفته که با راه پله باریکی به سردابه می رسد و قبر شیخ حیدر در منتهی الیه سردابه قرار دارد. نمای این بقعه از بیرون، به کاشی های فیروزه ای و مزین به آیات قرآن و همچنین اسامی جلاله منقش شده است. قدمت این بقعه به قرن 7 و 8 هجری قمری می رسد و کاشیکاریش در دوره صفویه تکمیل شد.

بقعه شیخ حیدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو