مراجعه دیرهنگام، علت اصلی فوت بیماران کرونایی

منبع: همگردی

47

1399/9/4

21:30


خسرو صادق نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به اینکه متاسفانه در موج سوم شیوع کرونا، شاهد مراجعه خانوادگی افراد بیمار به مراکز درمانی هستیم گفت: در بیمارستان های دانشگاهی ،درمان و تجویز دارو بر اساس شیوه نامه های علمی انجام می شود و شیوه نامه های علمی بر اساس شواهدی است که به دست آمده و لذا اطلاعات علمی تجربه شده توسط مراکز پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد .

او با اشاره به اینکه از تجویز داروهایی که اثر آنها ثابت نشده در بیمارستان پرهیز می شود، افزود: اثربخشی، نتیجه درمان را در بیمارستان ها می بینیم، داروها بر اساس یافته ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت است که همه تحت پوشش بیمه قرار دارند .

صادق نیت ادامه داد: ما هزینه های بسیار کمی را از مریض دریافت می کنیم و لذا کمتر از 10 درصد هزینه ها از بیمار اخذ می شود و قالب بیمارانی که به ما مراجعه می کنند بیمه پایه دارند.

او تصریح کرد: آمار ها نشان می دهد بیش از 95 درصد بیمارانی که به موقع برای درمان به بیمارستان امام خمینی مراجعه کرده اند بهبود پیدا کرده اند لذا بیماران نباید از بیمارستان بترسند، زیرا دیر مراجعه کردن به بیمارستان تاثیر درمان را کمتر می کند.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به اینکه اتفاقی که در موج سوم بیماری شاهد هستیم ، ابتلای خانوادگی است، افزود: یک اتاق 3 تخته ما ،همه اعضای یک خانواده بوده اند و متاسفانه اغلب آنهایی که بیماری زمینه ای داشتند فوت کردند.

صادق نیت، مردم را به رعایت شیوه نامه ها و رعایت فاصله گذاری توصیه کرد و افزود: تجربه ها نشان داده که اجتناب از مهمانی ها و دورهمی ها و شرکت نکردن در تجمعات میزان بیماری را کاهش می دهد و زنجیره انتقال بیماری را می شکند.

صادق نیت گفت: هم به لحاظ تجهیزات و هم دارو وضعیت بسیار مطلوبی داریم و در این زمینه کار بزرگی انجام گرفته است.

کاهش تعداد بستری ها طی چند روز اخیر

محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا گفت: این محدودیت ها عامل نجات جان بسیاری از هموطنان خواهد بود، مراجعه بیماران نسبت به قبل تا نصف کاهش پیدا کرده و انشاء اله تعداد فوتی ها هم تا چند روز دیگر سیر کاهشی پیدا کند.

او ادامه داد: مردم موضوع را باید جدی بگیرند و با تمام وجود رعایت محدودیت ها را در پیش بگیرند چرا که مایع نجات جان هموطنان است.

تقی ریاحی رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم نیز با اشاره به این که افزایش موارد بیماری و ابتلا به دلیل تست های بیشتری است که انجام می شود، گفت: تمام دارو هایی که در دنیا به عنوان دارو های موثر شناخته می شوند در تمام بیمارستان های ما موجود است و این دارو ها بر اساس دستورالعمل های درمانی تجویز و متناسب با شرایط و سن و سال بیمار استفاده می شوند.

علت اصلی فوت بیماران کرونا در موج سوم

ریاحی عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور علت اصلی فوت بیماران کرونا مراجعه نکردن به موقع به بیمارستان است.

علی خرسند، رئیس بیمارستان امام رضا مشهد بیان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور بیمارستان امام رضا یکی از اصلی ترین بیمارستان هایی بود که بیماران را پذیرش می کرد و تا الان بالغ بر 10 هزار بیمار در این بیمارستان بستری شده است، عمده موارد بین 40 تا 50 سال سن داشتند و سن موارد فوتی بالای 60 بوده است.

او با بیان اینکه بیمارستان های بزرگ در کنار خدماتی که به بیماران کرونایی ارائه می دهند، باید به سایر بیماران هم خدمات دهند، گفت: بیمارستان امام رضا، بیمارستانی فوق تخصصی است و مجبور هستیم به بیماران غیر کرونایی هم خدمات ارائه دهیم.

خرسند ادامه داد: موج سوم حاصل دورهمی های خانوادگی است به طوری که اعضای خانواده با همدیگر مبتلا می شوند، لذا باید از تجمعات دورهمی جلوگیری کرد، اگر بتوانیم جلوی این موضوع را بگیریم خود مردم می توانند احساس آرامش کنند و زنجیره انتقال بیماری شکسته می شود.

فقیه دینوری رئیس بیمارستان امام رضا تبریز با اشاره به اینکه دورهمی های خانوادگی علت اصلی ابتلا به کروناست اظهار کرد: با اجرای محدودیت های جدید کرونایی در 48 ساعت گذشته با روند نزولی بیماری مواجه شده ایم.

او بیان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده، یکی از علل اصلی ابتلاء به کرونا، دورهمی های خانوادگی، مهمانی ها و رعایت نکردن فاصله اجتماعی است.

متخلفان منتظر جریمه های 200 هزارتومانی باشند

سرهنگ شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران در ادامه برنامه با اشاره به جریمه مخدوش کردن پلاک خودرو گفت: خودروی فرد متخلف به پارکینگ منتقل و فرد به محاکم قضایی معرفی می شود.

او افزود: مردم خیلی خوب محدودیت ها را رعایت کردند، با همکاری مردم و تدابیری که مسئولان داشتند، شهر بسیار خلوت است، با تخلفات برخورد می کنیم، اعمال قانون از طریق سیستم صورت می گیرد و برای متخلفان 200 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

حمیدرضا گودرزی رئیس کمیته اجتماعی ستاد مقابله با کرونای تهران در ادامه برنامه افزود: از همکاری بسیار خوب مردم در رعایت مقررات منع رفت و آمد از ساعت 21 تا 4 صبح قدردانی می کنم.

او ادامه داد: آن هایی که رعایت نکنند با پیامک به آن ها اعلام می کنیم که مرتکب تخلف شده اند و 200 هزار تومان جریمه می شوند.

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه رانندگان بی توجه به محدودیت های کرونایی، امشب منتظر جریمه های 200 هزارتومانی باشند اظهار کرد: تاکسی ها و خودروهایی که به صورت اینترنتی کار می کند وضعیتشان مشخص است ،پزشکان، خبرنگاران و کسانی که نیاز است تا در سطح شهر تردد کنند حتماً باید از طریق دستگاه مربوطه به فرمانداری ها مکاتبه کنند و فرمانداری ها لیست خودروها را به شهرداری تهران ارسال کند و شهرداری هم اقدامات لازم را انجام می دهد.

مراجعه دیرهنگام، علت اصلی فوت بیماران کرونایی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو