پروبیوتیک و 7 نکته ای که قبل از مصرف پروبیوتیک باید بدانید

پروبیوتیک و 7 نکته ای که قبل از مصرف پروبیوتیک باید بدانید


منبع: سیمرغ

95

1399/9/4

23:20


پروبیوتیک و 7 نکته ای که قبل از مصرف پروبیوتیک باید بدانید

همه ما در مورد مفید بودن پروبیوتیک ها شنیده ایم. اما بهتر است قبل از مصرف پروبیوتیک ها این مقاله را مطالعه کنید

جوانب مثبت و منفی پروبیوتیک ها

خوراکی هایی وجود دارد که حاوی هاله سلامتی هستند. پروبیوتیک هایی که عملا کانون سلامت هستند. شاید زیاده روی نباشد اگر بگوییم پروبیوتیک ها زندگی می بخشند. پروبیوتیک در حال حاضر یک صنعت 37 میلیارد دلاری در آمریکاست. فروش ماست غنی از پروبیوتیک و کفیر حدود 30 درصد درآمد آن در طول 3 سال گذشته را از آن خود کرده است. به گفته تیم بلاد Tim Blood مشاور حقوقی در سن دیگو که متخصص، در محافظت از مصرف کنندگان در مقابل تبلیغات است، فقط عبارت حاوی پروبیوتیک به فروش بهتر یک محصول کمک می کند.

درواقع، ادعای اولیه برای شهرت پروبیوتیک بسیار جذاب است، تسکین دهنده اختلالات گوارشی مانند اسهال، یبوست، رفلاکس اسیدی که 70 میلیون نفر ( اغلب زنان ) را درگیر کرده است. در حال حاضر غوغای زیادی برای تبلیغ پروبیوتیک می شود.

دومین ادعا برای عملکرد پروبیوتیک (هم غذایی، هم مکمل)، بهبود معجزه آسا در مقابل آلرژی و افسردگی، بهبود سیستم ایمنی و حتی مبارزه با بیماری های مزمن مانند آلزایمر، دیابت و میگرن است. در نتیجه، این محصولات فقط به خوراکی های طبیعی حاوی آن محدود نمی شود (مثل ماست و خوراکی های تخمیر شده از قبیل کیمچی و میسو ) از آب بطری گرفته تا چیپس تورتیلا می تواند با این باکتری های دوست بدن همراه باشند.

به نظر می رسد که روده، مکانی مناسب برای رشد همه نوع میکروب است. در مطالعاتی دانشمندان متوجه شدند که 3 پوند میکروب در دستگاه گوارش زندگی می کنند، حدود 40 میلیارد باکتری، قارچ و ویروس که به نام میکروبیوم شناخته می شوند. آنها مانند یک ارگان زنده هستند و برای بیرون کشیدن مواد مغذی از خوراکی ها با بدن کار می کنند، میکروب های مهاجم را دور کرده و سیستم ایمنی بدن را کالیبره می کنند. از آن جایی که تغییر در میکروبیوم با بیماری های دستگاه گوارش مانند سندرم روده تحریک پذیر مرتبط هستند، اضافه کردن باکتری های خوب به شکل پروبیوتیک باید سلامت شما را بهبود دهند.

به گفته دکتر رابرت هاتکینز Robert Hutkins دانشمند مرکز غذا برای سلامت نبراسکا در لینکلن، شاید بهتر باشد نوشیدنی کامبوچای (حاصل تخمیر چای سبز یا سیاه می‌باشد) خود را کنار بگذارید، چون هنوز فایده آن از نظر علمی ثابت نشده است. از صدها زنجیره پروبیوتیک شناخته شده، فقط تعداد اندکی برای درمان بیماری های خاص مفید هستند و هیچ گونه شواهدی مبنی بر تاثیر آن ها روی میکروبیوم افراد سالم در مطالعات اخیر وجود ندارد. ادارات رسمی در اروپا که نظارت سنگین تری نسبت به آمریکا روی مکمل ها دارند، اجازه نمی دهند از کلمه پروبیوتیک برای هیچ گونه ادعای سلامت استفاده شود. تنها استفاده تایید شده مربوط به این میکروارگانیسم ها در اروپا "ماست زنده کشت شده و بهبود هضم لاکتوز است که این مساله باعث تعجب ما شده است، بنابراین از دانشمندان متخصص در تحقیقات پروبیوتیک کمک گرفتیم تا واقعیت جوانب مثبت و منفی پروبیوتیک ها را به ما نشان دهند.

پروبیوتیک ها فقط ملاقات کننده هستند

پروبیوتیک ها فقط ملاقات کننده هستند

زمانی که پروبیوتیک را مصرف می کنید، در اکوسیستم روده کوچک و در بین باکتری هایی که از قبل وجود داشته اند ساکن نمی شوند. ممکن است مصرف شان به نفع میکروارگانیسم هایی که شما را بیمار کرده اند باشد ( به همین دلیل است که پروبیوتیک ها اغلب برای درمان اسهال عفونی مفید هستند)، اما در نهایت فقط از طریق روده عبور می کنند. بنابراین مصرف بیش از حد آن ها معنایی نخواهد داشت و به صورت طبیعی دفع خواهند شد، بنابراین اگر می خواهید از مزایای سلامت آن بهره مند شوید باید تقریبا هر روز مصرف شان کنید.

ممکن است در حال مصرف پروبیوتیک های مورد نیاز نباشید

ممکن است در حال مصرف پروبیوتیک های مورد نیاز نباشید

بسیاری از پروبیوتیک هایی که به مواد غذایی اضافه می شوند به این دلیل انتخاب شده اند که ایمن هستند و تولیدشان راحت و ارزان است و لزوما بهترین گزینه برای حفظ سلامتی و درمان بیماری نیستند. محققان همچنان در حال آزمایش برای تعین بهترین زنجیره پروبیوتیک برای هر مشکل خاص هستند.

جزئیات در مورد پروبیوتیک ها اهمیت دارند

جزئیات در مورد پروبیوتیک ها اهمیت دارند

مطمئن شوید که از یک زنجیره درست برای مشکل سلامتی خود استفاده می کنید ( مثلا لاکتوباسیل lactobacillus انواع مختلفی دارد، از قبیل لاکتوباسیل اسیدوفیل Lactobacillus acidophilous و لاکتو باسیل ریوتری Lactobacillus reuteri که هر کدام برای مشکل خاصی مفید هستند). حداقل 1 میلیارد واحد های تشکیل دهنده کلونی (CFUs ) در هر سرو وجود دارد که مقدار تقریبی نشان دهنده میزان فایده آن هاست. اگر روی برچسب، انواع پروبیوتیک موجود، نوشته نشده بود آن را مصرف نکنید. آزمایشگاه های مصرف کننده یک گروه مستقل هستند که روی مکمل ها آزمایش کرده و مقدار واحد های تشکیل دهنده کلونی را از 2.5 میلیون در هر سرو تا 900 میلیارد پیدا می کنند. روی بسته بندی کفیر و ماست باید به دنبال کلمه کشت زنده live cultures یا کشت فعال زنده live active cultures باشید.

پروبیوتیک ها حساس هستند

پروبیوتیک ها حساس هستند

مراقب عمر مفید پروبیوتیک ها باشید. حتی اگر برچسب یک محصول نشان دهند که حاوی یک میلیارد کلونی است، ممکن است زمانی که کپسول را قورت می دهید همه آن ها زنده نباشند. از آن جایی که پروبیوتیک ها ارگانیسم های زنده هستند در دمای بالا ممکن است بمیرند ( اگر روی برچسب نوشته شده در یخچال نگهداری شود، حتما همین کار را انجام دهید) و اگر مدت زمان زیادی در قفسه ها یا مسیر حمل و نقل مانده باشند ممکن است از بین رفته باشند. بنابراین، اگر قصد سفر دارید مکمل های پروبیوتیک خود را در آخرین مرحله بردارید، چون ماندن شان در هوای داغ ماشین ممکن است کارایی آن ها را کم کند. همچنین در طول زمان خواص خود را از دست خواهند داد، بنابراین هنگام خرید از بسته بندی هایی استفاده کنید که تاریخ انقضای بیشتری داشته باشند.

اسید معده باعث تخریب پروبیوتیک ها می شود

اسید معده باعث تخریب پروبیوتیک ها می شود

برخی از زنجیره ها نمی توانند از اسید معده جان سالم به در برند. بنابراین، اگر از مکمل استفاده می کنید مطمئن شوید دارای پوشش باشد، پوسته بیرونی کمک می کند پروبیوتیک ها به روده برسند. اگر فقط انواع بدون پوشش در دسترستان است، آن را به همراه غذا مصرف کنید تا از محیط تهاجمی نجات پیدا کنند.

یک زنجیره از پروبیوتیک ها مناسب همه بیماری ها نیست

یک زنجیره از پروبیوتیک ها مناسب همه بیماری ها نیست

دکتر متیو سیبورا Matthew Ciorba متخصص بیماری های معده و روده که روی میکروبیوم روده انسان در دانشگاه واشینگتن مطالعه کرده، می گوید: حتی با وجود اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک که خودش بهترین شاهد است، ممکن است به 7 نفر پروبیوتیک یکسان بدهید و فقط یک نفر متوجه تفاوت قطعی شود. دلیلش این است که آرایش میکروبیوم هر شخصی مانند اثر انگشتش منحصر به فرد است و تحت تاثیر سن، ژنتیک و جنس قرار دارد. به عنوان مثال، تحقیقات حیوانی در دانشگاه تگزاس نشان داد که میکروب های زنده در روده مردان و زنان، واکنش متفاوتی به رژیم غذایی یکسان می دهند. دانشمندان در حال حاضر در حال مطالعه راه هایی برای مهار میکروب های فردی برای درمان بیماری هستند، به جای در نظر گرفتن عموم مردم.

پروبیوتیک ها به پری بیوتیک ها نیاز دارند

پروبیوتیک ها به پری بیوتیک ها نیاز دارند

باکتری روده شما (هم بازدید کننده ها و هم ساکنین) هم به غذا نیاز دارند. پری بیوتیک ها، کربوهیدرات های غیر قابل هضم که باکتری های دوست بدن را تغذیه می کنند و به افزایش جمعیت شان کمک می کنند، وارد کنید. حتی ممکن است به تنهایی هم در بازسازی میکروبیوم که در اثر استرس بیرون رانده شده اند مفید باشند. یک مطالعه اخیرا نشان داده است، موش هایی که پری بیوتیک مصرف می کردند بعد از یک تجربه استرس زا خواب بهتری داشتند. پری بیوتیک ها را به صورت خوراکی، نه قرص، روزانه مصرف کنید. چرا که دریافت مقدار مورد نیاز آن ها از طریق مکمل ها دشوار است. پری بیوتیک ها در جو دوسر کامل، موز، پیاز، سیر و مارچوبه یافت می شوند.


بیشتر بدانید : 11 منبع پروبیوتیک خوشمزه و تاثیرشان بر روده و هضم غذا در بدن شما

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پروبیوتیک، پری بیوتیک و سین بیوتیک جه تفاوتی دارند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید پروبیوتیک ها برای بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پروبیوتیک مورد نیاز بدن شما در این خوراکی ها است


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو