این سبزی بی نظیر ضد آلزایمر را بشناسید!!

منبع: ناز وب

104

1399/9/5

08:41


این سبزی بی نظیر ضد آلزایمر را بشناسید!!

سبزی و سبزیجات؛ Vegetables and greens برگهای متنوع سبز و زیبایی که با حجم کمی که دارند خواص بسیار زیادی برای سلامتی ما دارند و خیلی بیشتر از داروهای شیمیایی قوی حواسشان به سلامتی ما است!! سعی کنید روزانه 100 گرم سبزی میل کنید تا همواره علاوه بر سلامتی بدن پوستی شاداب و جوان داشته باشید. در این بخش نیز به معرفی سبزی ضد آلزایمر می پردازیم.

 

فواید درمانی ریحان

امام صادق علیه السلام در مورد ریحان می فرمایند:
اَلْحَوک بَقْلَةُ الأَنْبیاءِ، اَما اِنَّ فیهِ ثَمانَ خِصالٍ:یمْرِئُ وَ یفْتَحُ السُّدَدَ وَ یطَیبُ الجُشاءَ وَ یطَیبُ النَّ کهَةَ وَ یشَهِّی الطَّعامَ وَ یسُلُّ الدّاءَ وَ هُوَ أمانٌ مِنَ الجُذامِ وَ إذا اسْتَقَ رَّ فی جَوْفِ الإنسانِ قَمَعَ الدّاءَ کلَّهُ؛
ریحان، سبزی انبیاست و در آن هشت خاصیت است: هضم کننده است، رگ ها و مجاری را باز می کند، بازدم را خوشبو می سازد، بدن را بوی خوش می بخشد، اشتها آور است، درد را از بدن بیرون می برد، از جذام در امان می دارد و چون وارد معده شود درد را به کلّی از بین می برد. کافی (ط-الاسلامیه) ج 6، ص 364، ح 4

خواص درمانی ریحان:

1- آرامش دهده اعصاب

ریحان آرامش دهنده ی اعصاب است و برای درمان سردردهای عصبی بسیار مؤثر است. اگر 20 تا 50 گرم ساقه ی ریحان که دارای برگ و گل است را در یک لیتر آب جوش بریزید و 12 دقیقه دم کنید. سپس آن را صاف و شیرین نمایید و پس از هر غذا 1 فنجان بنوشید که غم و اندوه و افسردگی را برطرف می کند.

2- پیشگیری از سفید شدن موها

ریحان ترشح کاتالاز را زیاد می کند، این آنزیم باعث می شود از سفید شدن موهای سر جلوگیری شود. با قرار دادن ریحان در رژیم غذایی خود می توانید از سفیدی زودرس موهای سر جلوگیری کنید.

3- نشاط آور

ریحان گیاهی نشاط آور است. دم کرده ی 50 گرم ریحان که شیرین شده باشد پس از هر غذا برای معالجه ی سردردهای یک طرفه (میگرن ) و سردردهای عصبی مفید است. حتی استنشاق بوی ریحان له کرده سردردهای ناشی از سفر را برطرف می کند.

4- خواص ضد التهابی

ریحان دارای روغن های قدرتمند می باشد، از جمله ی آن می توان به اوژنول، سیترونلول و لینالول اشاره کرد. این روغن ها باعث مهار آنزیم ها می شود و به کاهش التهاب کمک می کند. برای جلوگیری از بیماری های مختلف نظیر بیماری های قلبی، آرتریت روماتوئید و مشکلات التهاب روده ای موثر است.

5- ریحان و عسل برای رفع گلو درد

دم کرده ی 50 گرم ریحان که با عسل شیرین شده باشد برای برطرف کردن گلودرد و آنژین مؤثر است. برای درمان آسم نیز می توان جوشانده ی غلیظی از ریحان تهیه کرد و روزی چند مرتبه دهان را با آن شستشو داد. جوشانده ی سرد آن نیز تب بر است. پس در بیماری های تورمی گلو و سرما خوردگی حتماً از ریحان استفاده کنید.

6- تقویت سیستم ایمنی بدن

ریحان می تواند به شکل چشمگیری تعداد سلول های اینترفرون گاما، لنفوسیت تی، اینترلوکین ۴ را افزایش دهد، این ترکیبات برای عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است.

7- پیشگیری از زخم معده

ریحان باعث حفاظت از مخاط موجود در معده می شود و همچنین خواص آن به گونه ای می باشد که از زخم معده پیشگیری می کند.

8- درمان کم خونی

 ریحان منبع خوبی از آهن است 2. فنجان ریحان تازه یا یک قاشق غذا خوری ریحان خشک شده 10 درصد آهن مورد نیاز بدن را تامین میکند. اگر شما کمبود آهن دارید ،باید ریحان را دررژیم غذایی خود بگنجانید. دختران درسن بلوغ باید برای جبران آهن از دست رفته از ریحان استفاده کنند.

9- کاهش سطح کلسترول بدن

ریحان با توجه به خاصیت خود می تواند سطح کلسترول بدن را کاهش دهد. مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های موجود در برگ ریحان باعث می شود تا سطح کلسترول بد خون کاهش پیدا کند، ریحان برای جلوگیری از تصلب شرایین مفید است.

 

این سبزی بی نظیر ضد آلزایمر را بشناسید!!

 

10- خواص ضد سرطانی

مطالعات نشان می دهد که ریحان دارای گیاه مغذی می باشد که می تواند از سرطان جلوگیری کند. ریحان می توان از سرطان های مختلف نظیر سرطان پوست، کبد، دهانی و ریوی پیشگیری کند. ریحان باعث افزایش آنتی اکسیدان های بدن می شود که می تواند از گسترش سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند.

عصاره ریحان می تواند مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش دهد چرا که از بافت و سلول های عادی بدن در مقابل اثرات منفی شیمی درمانی مراقبت می کند. عصاره ریحان می تواند به عنوان یک مکمل درمان سرطان شناخته شود و به عنوان یک درمان سنتی سرطان باشد.

11- کاهش فشار خون بالا

مطالعات انجام شده نشان می دهد که ریحان سرشار از پتاسیم می باشد و برای تنظیم فشار خون موثر است، روغن چرب دانه های ریحان دارای اثرات کاهندگی فشار خون دارد. گیاه ریحان باعث می شود تا مانع از زیاد شدن فشار خون در بدن شود و با توجه به خواص آن باعث کاهش فشار خون می شود.

12- پیشگیری از ابتلا به اسهال

ریحان دارای خواص ضدباکتریایی دارد، اجزای موجود در ریحان باعث می شود تا اسهال برطرف شود. شما می توانید به کسانی که دچار بیماری اسهال هستند مقداری ریحان بدهید.

13- خواص ضد باکتری

روغن ریحان باعث می شود تا باکتری ها رشد نکرده و نابود شوند چرا که دارای خواص ضدباکتری می باشد. عصاره ریحان برای جلوگیری از رشد مقاوم باکتری هایی که به آنتی بیوتیک پاسخ نمی دهند مفید می باشد.

14- پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل

ریحان می تواند از ترشح آنزیم استیل کولین استراز جلوگیری کند، این آنزیم باعث ضعف حافظه می شود که توسط ریحان از ترشح آن جلوگیری می شود. عصاره ریحان باعث می شود تا عملکرد شناختی بدن بهبود پیدا کند و همچنین از بیماری های مختلف مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می کند.

15- سلامت پوست

ریحان دارای ویتامین سی و مواد شیمیایی می باشد که برای پوست فواید زیادی دارد، شما می توانید از ریحان به صورت مرتب استفاده کنید چرا که باعث کاهش آسیب رادیکال های آزاد در بدن می شود.

16- سم زدایی و سلامت کبد

ریحان به دلیل خواص بی نظیر خود می تواند از عملکرد کبد در مقابل بیماری های مختلف جلوگیری کند. شما می توانید به راحتی با مصرف ریحان سم زدایی بدن خود را انجام دهید.

17- درمان سر درد

شما از برگ ریحان می توانید برای درمان سردرد استفاده کنید، رایحه ی ریحان باعث کاهش دردهای اعصاب شده و ضربان رگ های خونی مغز را کاهش می دهد. شما می بایست مقداری پودر ریحان را در یک ظرف کوچک ریخته و آن را بو بکشید، این کار برای جلوگیری از سردرد موثر است.

 

این سبزی بی نظیر ضد آلزایمر را بشناسید!!

 

مضرات ریحان

1- روغن ریحان

باید توجه داشته باشید که روغن ریحان خوراکی نمی باشد و باید رقیق شده آن بر روی پوست استعمال شود. مصرف خوراکی این روغن می تواند باعث مشکلات شدید گوارشی شود.

2- دوران بارداری

اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید بهتر است از مصرف ریحان پرهیز کنید یا قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید، چرا که این گیاه دارای اثرات ضدبارداری می باشد.

3- تداخل دارویی

روغن ریحان ممکن است با داروهای کاهنده کلسترول و دیابت تداخل داشته باشد. پس بهتر است قبل از مصرف ریحان حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

!!Get to know this unique anti-Alzheimer’s herb

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو