مشاوره حقوقی خانواده چیست؟

منبع: نوداد

117

1399/9/5

10:54


مشکلات و چالش‌های موجود در یک خانواده اکثر مواقع در میان افراد آن خانواده و بدون دخالت قانون رفع می‌شوند.

با این وجود در بعضی از مسائل احتمال دارد شرایط خیلی پیچیده‌تر باشد تا جایی که امکان ادامه زندگی برای طرفین غیرممکن باشد یا در صئرت ادامه زندگی اولاد آن‌ خانواده مجبور به تحمل زندگی سخت باشند. در این مواقع باید از یک مشاور حقوقی خانواده برای حل مسائل موجود کمک گرفته شود. 

مشاوره حقوقی خانواده با مشاوره روانشناسی متفاوت است. در مشاوره حقوقی خانواده امور حقوقی و قانونی مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشاور تلاش می‌کند مشورت‌های حقوقی کاربردی به آنها ارائه دهد. ولی در مشاوره با روانشناس مشکلات روحی و روانی افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد. مشاور حقوقی خانواده باید دانش حقوقی کامل و درستی داشته باشد و دارای تحصیلات آکادمیک بوده و همچنین باتجربه باشد.

مشاوره حقوقی خانواده یک شخصی می‌باشد که اطلاعات کاملی نسبت به حقوق خانواده دارد و به دلیل تجارب خود به باز کردن گره‌های زندگی مشترک مراجعین کمک می‌کند. مشاوره حقوقی خانواده می‌تواند در رفع مسائل حقوقی اعضای خانواده مفید واقع شود و مانع ضررهای جبران ناپذیر احتمالی شود.

مشاوره حقوقی خانواده قبل از طلاق چه کمکی می‌کند؟

افرادی که با همسر خود مشکلات جدی و زیادی دارند و به جدایی و طلاق فکر می‌کنند بهتر است قبل از هرگونه اقدام قانونی به مشاوره حقوقی خانواده مراجعه کنند تا از درستی یا نا درستی تصمیمات خود اطلاع پیدا کنند.

متاسفانه یک تصور غلط در میان افراد وجود دارد این است که در صورت رو به رو شدن با هرگونه مسئله و مشکل در زندگی مشترک، به‌ جای آن که به مشاوره حقوقی خانواده مراجعه کنند و با یک فرد آگاه مشورت کنند، به سراغ آسان ترین راه حل می‌روند یعنی به طلاق و جدایی را انتخاب می‌کنند ولی این نکته را در نظر بگیرید که جدایی تنها راه حل مقابله با مشکلات نیست و شاید در ظاهر راحت ‌تر به نظر برسد ولی در حقیقت پیامدهای جدایی و طلاق دو فرد بخش زیادی از یک جامعه را نیز مورد تاثیر قرار می‌دهد محدود به خود آن دو نفر نمی‌شود.

به علاوه امکان دارد بعد از طلاق طرفین پشیمان شده و افسردگی‌های بعد از طلاق به سراغ آنها بیاید، اولاد و خانواده ‌های زوجین هم جزو آن کسانی هستند که آسیب‌پذیر شده و تحت تاثیر این ماجرا قرار می‌گیرند و درگیر مشکلات زیاد می‌شوند.

فرزندان طلاق همان کسانی هستند که وارد جامعه می‌شوند و خودشان تشکیل خانواده می‌دهند، و احتمال دارد تا سال‌ها صدمات ناشی از جدایی والدین در روح و روان فرزندان طلاق باقی مانده باشد و زندگی شخصی و کاری آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

به همین دلایل است که توصیه می‌شود قبل از اقدام به طلاق از صحبت‌ها و راهنمایی‌های مشاوره حقوقی خانواده یاری بگیرید مجبور نباشید در آینده نزدیک خود را سرزنش کنید. به کمک مشاوره حقوقی خانواده می‌توانید به این موضوع پی ببرید که آیا آسیب ‌های جدایی از همسرتان بیشتر خواهد بود یا ادامه زندگی در کنار او.

اهمیت مشاور حقوقی خانواده

زمانی که در رابطه با هریک از قسمت‌های حقوقی و وظایف اعضای خانواده دچار چالش شوید، شما می‌توانید برای گرفتن حقوق خود از روند قانونی مساله را پیگیری کنید. ولی حتما در نظر داشته باشید که قبل از هر اقدامی حتما با یک مشاوره حقوقی مشورت کنید و با راهنمایی‌های مشاور اقدامی صحیح داشته باشید. یادتان باشد به هیچ وجه اهمیت مشاوره حقوقی خانواده را فراموش نکنید. قطعا با راهنمایی‌های یک فرد آگاه به مسائل حقوقی شما می‌توانید از چالش‌ها به خیر عبور کنید و همچنین مانع به وجود آمدن مشکل در آینده شوید.

مشاور حقوقی خانواده


مشاوره حقوقی خانواده چه کمکی به آینده جامعه می‌کند؟

بعضی از مشکلات موجود در خانواده‌ها و زوج‌ها تا حدی اساسی و جدی است که طبق نظرات مشاوره حقوقی خانواده هیچ راهی جز جدایی برای آنها وجود نخواهد داشت و طلاق این زوج‌ها خیلی مفیدتر ادامه زندگی آنها است، از نظر آسیب‌ها و مشکلاتی که به خود و دیگران وارد می‌کنند جدایی آنها به نفع خود و جامعه می‌باشد.

بنابراین به پدر و مادرها و افرادی که متوجه خرابی وضع رابطه‌شان هستند، توصیه می‌شود که هرچه زودتر به مشاوره حقوقی خانواده بروند تا مطابق با نظر مشاوره حقوقی خانواده تصمیم به طلاق یا ادامه زندگی بگیرند.

اگر نیاز به مشورت با یک مشاوره حقوقی خانواده دارید می‌توانید با شماره 021-45298 تماس گرفته و با مشاورین آرموو صحبت کنید. هم چنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سامانه هوشمند مشاوره تلفنی آرموو مراجعه کنید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو