مقایسه روش‌های کاشت مو به زبان ساده

مقایسه روش‌های کاشت مو به زبان ساده


87

1399/9/5

11:15


مقایسه روش‌های کاشت مو به زبان ساده

سلامت نیوز: بسیاری از ما حداقل یک بار در طول زندگیمان با مشکل ریزش مو درگیر شدیم. این مشکل دلایل متفاوتی از جمله تغییرات آب و هوایی، ژنتیک و سبک زندگی ما دارد.
از راه‌های دائمی‌تر برای افزایش حجم مو و جلوگیری از ریزش آن، کاشت مو است. اما برای استفاده از این روش باید جواب چند سوال مهم را بدانیم. مثل اینکه:


• کاشت مو به چند روش انجام می‌شود؟
• روند انجام کاشت مو در روش‌های مختلف به چه شکل است؟
• روش‌های مختلف کاشت مو چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های مختلف کاشت مو را بایکدیگر مقایسه کنیم و با کسب اطلاعات بیشتر در کنار مشورت با پزشک متخصص بتوانید روش مناسبی را برای کاشت مو انتخاب کنید.


مقایسه روش‌های کاشت مو به زبان ساده

انواع روش‌های کاشت مو کدامند؟
روش‌های مختلفی برای کاشت مو و برگرداندن موهای از دست رفته وجود دارد. در ادامه همراه ما باشید تا درباره آن‌ها بیشتر بدانید:
روش کاشت موی نواری یا FUT
FUT یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو است که با عمل جراحی انجام می‌شود. در این روش ابتدا فرد را بیهوش کرده و نواری از پشت سر او برای پیوند به قسمت‌های دریافت کننده برمی‌دارند و سپس از این نوار برای عمل کاشت استفاده می‌کنند.
کاشت مو به روش FIT
عمل کاشت مو به روش FIT نیاز به جراحی ندارد و در آن واحد‌های فولیکول مو به صورت جداگانه از بانک مو استخراج شده و به ناحیه دریافت کننده، منتقل می‌شود.
روش کاشت موی FUE
کاشت مو به روش FUE هم بدون عمل جراحی است. در این تکنیک، قسمتی از بانک مو تراشیده شده و سپس رشته‌های مو به صورت برش‌های دایره‌ای جداگانه بریده و به قسمت دریافت کننده پیوند داده می‌شود.
کاشت مو به روش SUT
SUT روش جدیدی است که در آن تمام مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و به صورت خودکار و تحت نظارت کامل پزشک انجام می‌شود.
کاشت مو با استفاده از بانک مو یا روش BHT
در روش BHT برای کاشت مو در سر از موهای بدن استفاده می‌شود. BHT کم‌تر از روش‌های دیگر و معمولا تحت شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منظور از بهترین روش کاشت مو چیست؟
همانطور که در مقاله بهترین روش کاشت مو در کلینیک صدف توضیح داده شده، واقعیت این است که بهترین روش کاشت مو برای همه افراد یکسان نیست. در واقع بهترین روش کاشت مو بر اساس شرایط حال حاضر موهای هر فرد تعیین می‌شود. بنابراین بهترین روش کاشت مو روشی است که بیشترین سازگاری را با نیازها و شرایط شما داشته باشد. به طور مثال اگر بیماری خاصی داشته باشید ممکن است برخی روش‌ها برای شما مناسب نباشد.
پیشنهاد ما این است که به جای واژه «بهترین» از واژه «مناسب‌ترین» استفاده کنیم. مناسب‌ترین روش کاشت مو روشی است که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد و کمترین میزان استرس را به شما وارد کند.


مقایسه روش‌های کاشت مو با یکدیگر
برای شناسایی نقاط قوت و ضعف روش‌های مختلف، در ادامه آن‎‌ها را بایکدیگر مقایسه می‌کنیم:


مقایسه روش‌های کاشت موی FUT وFIT

مقایسه روش‌های کاشت مو به زبان ساده

روش FUT معمولا مقرون به صرفه و نسبتا سریع‌ است اما احتمال بروز عوارض کاشت مو و عفونت در آن وجود دارد و دوران نقاهتش نسبتا طولانی است. این روش برای کسانی که به طور ژنتیکی پوست سر سفتی دارند یا ورزشکار هستند، مناسب نیست.
کاشت مو بدون عمل جراحی نیز ممکن شده که به آن روش FIT می‌گویند. همانطور که گفتیم این روش به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود. عدم نیاز به جراحی و سرعت کاشت در این روش از مزایا و احتمال آسیب دیدگی فولیکول‌ها، محدودیت برداشت گرافت‌ها و کیفیت پایین آن‌ها از معایب آن به شمار می‌آید.


مقایسه دو روش کاشت موی BHT و SUT


از مزایای روش BHT این است که امکان کاشت مو را برای افرادی که بانک موی محدودی در پشت سر خود دارند و موهای بدنشان هم ویژگی‌های لازم برای کاشته شدن در سر را دارند، فراهم کرده است.اما به این نکته دقت کنید که استخراج فولیکول‌ موهای بدن با استفاده از روش BHT سخت‌تر است.


در مقابل روش کاشت مویSUT با کمک دستگاه‌های مخصوص، در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچگونه خونریزی انجام می‌شود. به علاوه با استفاده از این روش می توان به تراکمی بیش از سه برابر روش های رایج دست یافت.


مقایسه روش کاشت مو SUT با FIT

کاشت مو به روش SUT در یک جلسه انجام می‌شود اما روش FIT، 2 جلسه یا بیشتر طول می‌کشد. یکی دیگر از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این دو روش دوران نقاهت‌شان است، روش SUT دوران نقاهت خاصی ندارد و پس از عمل می‌توان به سرعت فعالیت‌های روزانه را از سر گرفت اما در روش FIT 1 تا 2 هفته استراحت نیاز است.


همچنین کاشت موی SUT فاقد درد و خونریزی و در مقابل روش FIT دارای درد، خارش، تورم و زخم‌های میلیمتری است.


جدول مقایسه روش‌های کاشت مو


تا اینجا انواع روش‌های کاشت مو را شناختیم، در این قسمت همراه ما باشید تا این تکنیک‌ها را کنار هم گذاسته و با هم مقایسه ‌کنیم:

مقایسه روش‌های کاشت مو به زبان ساده

قیمت کاشت مو طبیعی چقدر است؟
نمی‌توان یک قیمت مشخص برای کاشت مو تعیین کرد زیرا کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مقاله کمترین هزینه کاشت مو از سایت کلینیک صدف می‌خوانیم : هزینه کاشت مو در شهرهای مختلف، با توجه به پزشک متخصص و تشخیص او درباره روشی که برای کاشت مو انتخاب می‌شود، متفاوت است. طبق تعرفه وزارت بهداشت، با توجه به تعداد گرافت‌هایی که کاشت می‌شود، قیمت تعیین می‌شود. در ایران این هزینه بین پنج تا ده میلیون تومان و گاهی بیشتر از آن متغیر است.

معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در تهران
به طور کلی، کلینیک‌هایی که دارای مجوزهای بهداشت هستند، مراحل کاشت مو را با رعایت اصول بهداشتی انجام می‌دهند و مناسبند. در این میان می‌توان کلینیک با سابقه صدف را معرفی کرد که یکی از بزرگترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران و ایران است.
این کلینیک با بیش از 10 سال سابقه کار توانسته رضایت 98% مراجعین خود را جلب کند. همجنین این مجموعه به 40 هزار مشتری خدمت رسانی کرده است.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو