عوامل بروز مقاومت آنتی بیوتیک ها را بشناسیم

31

1399/9/5

11:51


کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعلام کرد: اگر نگران عوارض مصرف داروهایتان هستید و نمی دانید داروهایتان را چه موقع مصرف کنید توصیه های پزشک معالج یا داروساز را رعایت کنید.

عوامل بروز مقاومت آنتی بیوتیک ها را بشناسیم

به گزارش بهداشت نیوز،الناز بهروز،اظهار داشت:کلیه هموطنان عزیز باید نکات کلیدی ذیل را در خصوص کاهش عوارض آنتی بیوتیک ها مدنظر قرار دهند:

1) داروهای تجویز شده برای درمان بیماری فعلی شما می باشند، این داروها را به کسی توصیه نکنید و از مصرف خودسرانه آنها در موارد مشابه بپرهیزید.

2) داروهای خود را سر وقت مصرف کنید و طول دوره درمان خود را تکمیل نمایید.

3) بعضی از داروها هستند که به قطع تدریجی نیاز دارند، هیچ وقت داروهایتان را بدون مشورت با پزشک و داروساز قطع نکنید.

4) در صورتی که همزمان به دو بیماری مبتلا هستید و یا به دو پزشک متفاوت مراجعه کرده اید، پزشک یا داروساز را از داروهای مصرفی تان مطلع نمایید.

5) مصرف همزمان یک دارو با دارو یا غذای خاصی می تواند تداخل داشته باشد، اگر دارو یا غذای خاصی مصرف می کنید به پزشک و داروسازتان اطلاع دهید.

6) همه داروها عوارض جانبی دارند، برای تمدید مصرف دارو اصرار نورزید.

7) تنها جای مطمئن برای تهیه داروهایتان داروخانه می باشد.

وی در پایان تأکید کرد: مردم باید با عوارض مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک و عوارض مقاومت میکروبی را که امروزه بعنوان یک تهدید جهانی محسوب می شود را بشناسند.

همه ساله از ۱۸ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ و امسال مصادف با 28 آبان تا 4 آذرماه 99 بعنوان هفته آگاه سازی در زمینه آنتی بیوتیک ها نامگذاری شده است.

نظرات


تصویری


ویدئو