شکم تخت با 12 گزینه خوراکی!!!

منبع: سیمرغ

88

1399/9/5

12:25


شکم تخت با 12 گزینه خوراکی!!!

داشتن شکمی تخت و صاف آرزوی هر کسی است. در این مقاله به شما 12 کربوهیدارت را معرفی می کنیم که می تواند شکم شما را تخت کند

12 کربوهیدرات برای شکمی تخت و صاف

در شرایطی که دنبال کردن یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای برخی افراد که از یک سبک زندگی کم کربوهیدرات لذت می برند، می تواند عملی باشد، اما این دلیل نمی شود تا افرادی که به مصرف کربوهیدرات ها علاقه دارند خود را از مصرف آنها محروم کنند. در حقیقت، برخی کربوهیدرات ها به اندازه ای برای انسان خوب هستند که حتی می توانند به کاهش چربی شکم که هدف بسیاری از ما محسوب می شود، کمک کنند.
در ادامه فهرستی از کربوهیدرات هایی پیچیده و سرشار از فیبر ارائه شده است که می توانند به بهبود شرایط گوارش، قند خون و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر کمک کنند.

بیشتر بدانید : 13 ماده خوراکی برای داشتن شکمی تخت

شکم تخت با کدو بلوطی

جدا از تامین یک سوم فیبر روزانه، یک فنجان کدو بلوطی که یک ماده غذایی بسیار مغذی و شیرین محسوب می شود می تواند 30 درصد از نیاز روزانه انسان به ویتامین C را نیز تامین کند.

شکم تخت با سیب

سیب یکی از بهترین و در دسترس‌ترین منابع فیبر است. مطالعه ای که در مرکز پزشکی ویک فارست باپتیست انجام شد، نشان داد که هر 10 گرم افزایش در فیبر محلول مصرفی روزانه با کاهش چربی شکم به میزان 3.7 درصد طی پنج سال مرتبط بوده است. مطالعه ای در دانشگاه استرالیایی غربی نیز نشان داد که «بانوی صورتی» دارای بالاترین سطح فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی - یک ترکیب چربی‌سوز - نسبت به هر نوع دیگر سیب است.

شکم تخت با موز

موز می تواند به کاهش نفخ کمک کرده و منبع خوبی برای پتاسیم محسوب می شود که می تواند به از بین بردن احتباس مایع در بدن کمک کند. یک موز اندازه متوسط حاوی 36 گرم کربوهیدرات های مفید است. شاخص گلیسمی پایین این میوه به معنای آن است که کربوهیدرات ها به آرامی در بدن آزاد می شوند که از جهش و افت ناگهانی قند خون جلوگیری کرده و به ریکاوری عضلانی کمک می کند.

شکم تخت با جو

جو یک سرکوب کننده فوق العاده برای اشتها است زیرا از محتوای فیبر، بیشتر فیبر محلول، قابل توجهی برخوردار است و با کاهش کلسترول، قند خون، و افزایش احساس سیری پیوند خورده است. همچنین، جو با فواید سلامت دیگری مانند کاهش التهاب و تثبیت سطوح قند خون مرتبط است.

شکم تخت با لوبیا سیاه

لوبیاها منبع خوبی از پروتئین و فیبر هستند و بر همین اساس از جهش ناگهانی قند خون پیشگیری کرده و بلوک های سازنده رشد عضلانی را ارائه می کنند. یک فنجان لوبیا سیاه دارای 12 گرم پروتئین و 9 گرم فیبر است. همچنین، این ماده غذایی سرشار از فولات، یکی از اعضای خانواده ویتامین B که رشد عضلانی را تحریک می کند، و مس است که تاندون ها را تقویت می کند. افزون بر این، مطالعه ای در اسپانیا نشان داد که مصرف چهار وعده در هفته لوبیاها یا حبوبات به تسریع کاهش وزن کمک می کند.

شکم تخت با حبوبات

عدس، نخود سبز، نخود، و لوبیاها همگی عناصری جادویی برای کاهش چربی شکم هستند. در یک مطالعه که توسط انجمن دیابت آمریکا انجام شد، مشخص شد که یک رژیم غذایی سرشار از حبوبات نسبت به رژیم غذایی که حاوی این مواد غذایی نبود، عملکرد بهتری در کاهش وزن داشت. افرادی که یک رژیم غذایی سرشار از حبوبات را مصرف کرده بودند، بهبود در سطوح کلسترول بد (LDL) و فشار خون سیستولیک خود را نیز تجربه کردند.

شکم تخت با 12 گزینه خوراکی!!!

شکم تخت با 12 گزینه خوراکی!!!,12 کربوهیدرات برای شکمی تخت و صاف

شکم تخت با کینوا

کینوا از محتوای پروتئین قابل توجهی برخوردار است و سرشار از چربی های غیراشباع دوستدار قلب و ویتامین های B است. مصرف کینوآ هنگام صبح را مد نظر قرار دهید. این ماده غذایی نسبت به بیشتر غلات صبحانه پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتری دارد.

شکم تخت با سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین را می توان شاه کربوهیدرات های کند گوارش دانست زیرا به آرامی گوارش شده و احساس سیری و انرژی را برای مدت زمان طولانی‌تر موجب می شود و همجنین سرشار از فیبر و مواد مغذی است که می توانند به چربی سوزی کمک کنند. مواد جادویی موجود در سیب زمینی شیرین کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان هایی که سطوح قند خون را تثبیت کرده و مقاومت در برابر انسولین را کاهش می دهند، هستند که از تبدیل کالری ها به چربی جلوگیری می کنند. ویتامین های موجود در سیب زمینی شیرین از جمله ویتامین های A، C و B6 نیز هنگام فعالیت بدنی انرژی بیشتری برای سوزاندن در اختیار شما قرار می دهند.

شکم تخت با آلبالو

مطالعات با حضور سوژه های حیوانی در دانشگاه میشیگان نشان داد که آلبالو از قدرت کاهش چربی شکم و تغییر در بیان ژن های چربی برخوردار است.

شکم تخت با نان گندم کامل

گندم کامل حاوی سه بخش دانه - پوسته، اندوخته، گیاهک - است، از این رو، تمام مواد مغذی و فیبر را در اختیار شما قرار می دهد. البته هنگام خرید باید مراقب باشید زیرا برخی محصولات حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا یا ترکیبی از گندم کامل و غنی شده هستند.

شکم تخت با پاستای گندم کامل

همانند نان گندم کامل، شما هر سه بخش دانه، همراه با فیبر را برای تقویت احساس سیری و پیشگیری از پرخوری را به واسطه مصرف پاستای گندم کامل دریافت خواهید کرد. برای تنوع می توانید پاستای تهیه شده از عدس، نخود، لوبیا سیاه یا کینوآ را امتحان کنید. همگی آنها سرشار از فیبر هستند.

شکم تخت با ماست

سرشار از پروتئین و پروبیوتیک ها، یک فنجان ماست می تواند به برطرف شدن حس گرسنگی و بهبود سلامت روده، عاملی کلیدی در کاهش وزن کمک کند. همچنین، ماست سرشار از ویتامین D و کلسیم است و یکی از معدود مواد غذایی حاوی اسید لینولئیک کونژوگه است که مطالعات نشان داده اند این نوع خاص از چربی ممکن است چربی بدن را کاهش دهد. اما باید انواع درست ماست را برای بهره‌مندی از فواید این ماده غذایی انتخاب کنید. در همین راستا، از انتخاب ماست های طعم‌دار و شیرین شده پرهیز کنید. ماست های یونانی و پروبیوتیک از بهترین گزینه هایی هستند که می توانید انتخاب کنید.



بیشتر بدانید : شکم تخت می خواهید؟ این خوراکی ها را قبل از خواب بخورید!!

بیشتر بدانید : شکم تخت و صاف می خواهید؟ این خوراکی ها را کنار بگذارید!!

بیشتر بدانید : شکم تان را با این روشهای ساده تخت و شش تکه کنید

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم : 6 راه ساده برای داشتن شکمی تخت و شش تکه



گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: asriran.com



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو