جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت: فورا از جانب سرویس امنیت ملی با تیم ما ارتباط برقرار شد. آنها گزارش‌های روزانه ریاست جمهوری را به دست من می‌رسانند. ما نشستی هم با تیم کرونا در کاخ سفید خواهیم داشت.

جو بایدن ادامه داد: و باید بگویم که این تماس صادقانه بوده است. تاکنون مضایقه نکرده‌اند و انتظار هم ندارم که این طور شود.

بایدن که گفته است مستقیما گفت‌وگویی با دونالد ترامپ از زمان مشخص شدن رقابت کاخ سفید نداشته است، گفت دولت او "دوره سوم اوباما" نخواهد بود چون دنیا در سال‌های حضور ترامپ بسیار تغییر کرده است. او گفت: ما نسبت به دولت اوباما – بایدن با جهانی کاملا متفاوت روبرو هستیم. رئیس جمهور ترامپ این چشم‌انداز را تغییر داده است. " اول آمریکا" مدنظر بود. اکنون "آمریکا تنها" شده‌ایم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مصاحبه خود گفت، در ۱۰۰ روز اول حضورش اصلاحات مهاجرتی و بسته کمکی کووید-۱۹ را به کنگره می‌رساند. او گفت: من لایحه مهاجرتی را در مسیر اعطای شهروندی به بیش از ۱۱ میلیون فرد بدون اوراق هویتی در آمریکا، به سنا می‌دهم. همچنین از شر تعدادی از دستورات اجرایی مخرب که به شدت روی تغییرات اقلیمی تاثیر داشته و ما را در معرض خطراتی قرار داده، خلاص می‌شوم.

بایدن همچنین به گمانه‌زنی درباره اینکه بعد از روی کار آمدن، ترامپ را هدف تحقیقات قرار می‌دهد، پایان داد و گفت: من کاری که این رئیس جمهور انجام داد، انجام نخواهم داد و از قوه قضاییه برای تاکید روی اینکه اتفاقی افتاده است، استفاده نمی‌کنم. آنچه روی آن تمرکز دارم، این است که مردم آمریکا را به جایی بازگردانم که در آن اندکی اطمینان، اندکی یقین و اندکی دانش وجود داشت.