پوتین خود واکسن کرونا روسیه را نمی زند

منبع: روزیاتو

44

1399/9/5

14:15


کاخ کرملین روز گذشته اعلام کرد ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه واکسن کرونا این کشور را دریافت نخواهد کرد. این در حالی است که مقامات بهداشتی روسیه از اثربخشی ۹۰ درصدی این واکسن خبر داده اند. واکسن کرونا روسیه تاکنون به برخی تزریق شده است.

کاخ کرملین گفت: «کار واکسیناسیون هنوز به طور گسترده آغاز نشده و رئیس جمهور نمی تواند داوطلب دریافت واکسن شود.» سخنگویی به وبسایت بلومبرگ گفته: «این ممکن نیست. شما نمی توانید از واکسنی استفاده کنید که هنوز تأیید رئیس جمهور را ندارد.»

تنها ساعاتی پس از آنکه شرکت آمریکایی فایزر از نتایج امید بخش آزمایش واکسن کرونای خود خبر داد – که اثربخشی این واکسن را بیشتر از ۹۰ درصد نشان داده – روسیه بدون ارائه ی هیچ پژوهشی واکسن کرونای خود به نام اسپوتنیک وی را اعلام کرد.

به گفته ی بلومبرگ، مقامات بهداشتی روسیه می گویند واکسن اسپوتنیک وی در آزمایشات اولیه ۹۱/۴ درصد در جلوگیری از ویروس کرونا مؤثر بوده، گرچه نتایج نهایی آزمایش این واکسن هنوز منتشر نشده است.

واکسن کرونا

با این حال، به گفته ی گاردین، گزارشات قبلی نشان داده این واکسن بیشتر از ۹۵ درصد در میان داوطلبینی که آن را دریافت کرده اند مؤثر بوده است.

این نتایج بر اساس یک آزمایش ۴۲ روزه است بر روی ۲۱ هزار داوطلب که دو دوز از واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند و ۲۱ داوطلب که یک دوز واکسن به آن ها تزریق شد.

گرچه پوتین هنوز واکسن تولیدی کشور خود را امتحان نکرده است، اما دیگر مقامات عالیرتبه ی روسیه، از جمله گریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری این کشور، داوطلب کمک شده و می گوید این واکسن موفقیت آمیز بوده است.

دمیتریف به گاردین گفته: «این بدون شک خبر مثبتی نه فقط برای روسیه، بلکه برای کل دنیا و تمام کشورها است.»

واکسن اسپوتنیک وی روسیه یکی از چندین کاندیدای رقابت جهانی ای است که بر سر ساخت واکسن کرونا درگرفته، ویروسی که تاکنون بیشتر از ۵۹ میلیون نفر را در سرتاسر دنیا مبتلا ساخته و جان ۱/۴ میلیون تن را نیز گرفته است.

بیشتر بخوانید:

۳ پزشک روسی دریافت کننده واکسن کرونا «اسپوتنیک وی» به کووید-۱۹ مبتلا شدند

واکسن کرونای روسی بسیار ارزانتر از محصولات فایزر و مدرنا خواهد بود

قیمت واکسن کرونا اعلام شد

چین از بی خطر و مؤثر بودن واکسن کرونا خود خبر داد

اثر بخشی ۹۵ درصدی واکسن کرونا شرکت آمریکایی مادرنا

هر آنچه که باید در مورد واکسن کرونا ساخته شده توسط شرکت داروسازی فایزر بدانید

با زوج ترک تبار کاشف واکسن کرونا آشنا شوید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو