پمپئو: وزرای انتخابی بایدن اهل مماشات هستند

منبع: برترین ها

44

1399/9/5

15:10


وزیر امور خارجه آمریکا گفت وزرای انتخابی دولت احتمالی بعدی این کشور در جهانی خیالی زندگی کرده‌اند و اهل مماشات هستند.

خبرگزاری دانشجو: وزیر امور خارجه آمریکا گفت وزرای انتخابی دولت احتمالی بعدی این کشور در جهانی خیالی زندگی کرده‌اند و اهل مماشات هستند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت، وزرای معرفی شده از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور احتمالی آمریکا در جهانی خیالی زندگی می‌کند.

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، پمپئو در مصاحبه‌ای این باره گفت: «برخی از این افراد را می‌شناسم، آن‌ها دیدگاه بسیار متفاوتی اتخاذ کرده و در جهانی خیالی زندگی کرده‌اند».

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به آنچه از این سیاست‌مداران دموکرات در دوره رئیس جمهور قبلی مشاهده کرده است گفت: «آن‌ها رهبری وا پس گرایانه را پیش گرفتند. آن‌ها مماشات کردند، امیدوارم مسیر متفاوتی را پیش بگیرند».

پمپئو در توضیح اظهاراتش گفت دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا «رهبری وا پس گرایانه» در قبال ایران اتخاذ کرده و مدعی شد دولت پیشین آمریکا «ده‌ها میلیارد دلار به سمت آن‌ها سرازیر کرد و چیزی به آن‌ها داد که کمک می‌کند برنامه ساخت سلاح هسته‌ای را پی‌ریزی کنید تا این‌که دولت ترامپ چهار سال پیش روی کار آمد».

وی افزود: «دولت قبلی تصمیم گرفت به آن‌ها پول زیادی پرداخت کند که بسیار ناخوشایند بود. انتخاب ما این بود که مانع آن‌ها شویم».

«لیندا توماس گرینفیلد» گزینه انتخابی بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز گذشته در بیانیه‌ای بازگشت «چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی» به دستورکار دولت را وعده داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در واکنش به اظهارات گرینفیلد گفت، «دولت ترامپ ائتلاف‌هایی ایجاد کرد که نتایجی ملموس و واقعی به همراه داشته و منعکس‌کننده حقایق میدانی بودند».

پمپئو افزود: «نمی‌توانم بگویم منظور او از چندجانبه‌گرایی در این بیانیه چیست، اما تعبیر آن به صورت گشتن با رفقا در مهمانی دورهمی، چیزی نیست که در راستای مهمترین منافع ایالات متحده آمریکا باشد».

پمپئو بامداد روز چهارشنبه از آغاز روند انتقال قدرت در این وزارت به جو بایدن خبر داد. وی همچنین انجام گفت‌وگوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» نامزد بایدن برای تصدی پست وزارت خارجه آمریکا را رد نکرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۲ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است و ترامپ توانست ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد که اکثر این شکایت‌ها تا کنون رد شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو