آزمایشات دوره‌ای برای کارمندان دولتی و خصوصی

منبع: برترین ها

53

1399/9/5

16:55


جلسه قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور دکتر نمکی و جمعی از مدیران و معاونین این وزارتخانه با موضوع بررسی آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور و راهکار‌های تقویت مقابله با آن، برگزار شد.

خبرگزاری برنا: جلسه قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور دکتر نمکی و جمعی از مدیران و معاونین این وزارتخانه با موضوع بررسی آخرین وضعیت بیماری کووید 19 در کشور و راهکارهای تقویت مقابله با آن، برگزار شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در جلسه قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت، تاکید کرد: باید تعداد مراکز سرپایی برای رسیدگی سریع به بیماران کووید19 را از یک هزار و 20 به حداقل 5 هزار مرکز در سراسر کشور برسانیم و کیت های تشخیصی به ویژه کیت سریع را باید در این مراکز به تعداد کافی تامین کنیم.

اعلام آمادگی صدا و سیما برای کمک به فرهنگسازی و آموزش به مردم در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا

او عنوان کرد: اخیرا علی عسکری، رییس سازمان صدا و سیما برای کمک به فرهنگسازی و آموزش به مردم در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا با بکارگیری روش های جدید اعلام آمادگی کرد که باید در این زمینه همکاری های خودمان با این سازمان را تقویت کنیم.

امکان آزمایشات دوره ای برای کارمندان در بخش دولتی و خصوصی

او یادآور شد: می توان برای کارمندان در بخش دولتی و خصوصی آزمایشات دوره ای در نظر گرفت و آنها را به سه گروه با ریسک خطر بالا یعنی افراد دارای بیماری های زمینه ای، با خطر متوسط و نیز کم خطر تقسیم کرد که گروه اول به صورت هفتگی با تست های سریع، گروه دوم هر دو هفته یکبار و گروه سوم هر ماه یکبار آزمایش بدهند.

علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت: در 43 شهرستانی که 5 آبان محدودیت هایی در آنها اعمال شد، وضعیت بیماری رو به کاهش بوده است. از بین این 43 شهرستان، 40 شهر سیر نزولی دارد، یکی از آنها روند نزولی را آغاز کرده و دو شهرستان دیگر در وضعیت ثابت قرار دارند که امیدواریم روند بیماری در این شهرها نیز رو به کاهش باشد.

او افزود: محدودیت ها در 46 شهرستان دیگر نیز 14 آبان اعمال شد که اثرات کاهش بیماری در این مناطق قابل مشاهده است. با طرح جدید محدودیت های کرونایی که هفته پیش به تصویب رسید و از اول این هفته اجرایی شد، 79 میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند که 53 میلیون نفر در 160 شهرستان با وضعیت قرمز، زندگی می کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا 7 استراتژی مشخص و جدی داریم که همه برنامه ها باید به طور دقیق اجرایی شود. خوشبختانه در گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا تعدادی از مدیران وزارت بهداشت برای نظارت بر روند اجرایی این مرحله در مناطق مختلف کشور ماموریت یافته اند که برای آنها چک لیست های نظارتی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای اجرای طرح محله محور مبارزه با کرونا، بسته های آموزشی برای مراقبت از بیماران کووید19 در منزل، دستورالعمل نقش، جایگاه و وظایف دستگاه های همکار مانند بسیج، کارت شناسایی برای همکاران اجرایی و تجهیزاتی مانند کوله پشتی برای جابجایی لوازم حفاظت فردی و کیت های تشخیصی سریع و دستورالعمل آموزشی برای افرادی که متمایل به همکاری در این طرح هستند، آماده و تهیه شده است.

رییسی افزود: دستورالعمل راهنمای پیاده سازی گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا برای تیم های عملیاتی آماده شده که شامل سرفصل هایی مانند برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت و آموزش تیم های عملیاتی، استفاده از وسایل حفاظت فردی، ثبت و گزارش دهی فعالیت ها و نظارت و پایش است.

امکان تشخیص بیماران با کارت یا شماره ملی فراهم شده است

او ادامه داد: برای قرنطینه و رصد بیماران کووید19 با همکاری وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین راه و شهرسازی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و بخش های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی شامل شرکت های هواپیمایی و قطارها به وزارت بهداشت متصل شده است. در حال حاضر هر فردی که ما به او دسترسی می دهیم با گوشی موبایل می تواند در محیط هایی مانند ورودی مترو، اتوبوس، ادارات یا فرودگاه ها، با اسکن کارت یا شماره ملی، از وضعیت بیماری مراجعان به آن مرکز آگاهی پیدا کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: طرح کنترل ورودی ها با اسکن کارت یا شماره ملی روز 29 آبان به صورت آزمایشی در مترو اجرا شد که در آن یک روز 164 بیمار که اطلاعات آنها در بانک های اطلاعاتی وزارت بهداشت وجود داشت در مترو حضور پیدا کرده بودند که از حضور آنها ممانعت شد.

گفتنی است، در این جلسه گزارشاتی از حوزه های مختلف از سوی معاونین وزارت بهداشت و زالی، فرمانده عملیات مبارزه با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ارائه شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو