دستگیری عامل انتشار اکاذیب علیه مسئولان

منبع: سیمرغ

69

1399/9/5

19:58


دستگیری عامل انتشار اکاذیب علیه مسئولان

پلیس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بر علیه مسئولان دولتی در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام کرده بود.


سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: تیم رصد و پایش پلیس فتا کانالی را در شبکه‌اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که مبادرت به انتشار مطالب توهین‌آمیز به مسئولان دولتی و تشویش اذهان عمومی کرده بود که با توجه به اهمیت موضوع، پرونده مقدماتی تشکیل و پیگیری ویژه در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی کانال تلگرامی و مطالب منتشره در آن مشخص شد متهم دارای صفحه اینستاگرام بوده است که از آن طریق مبادرت به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در شبکه های اجتماعی کرده است.

سرهنگ صادقی گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق و سریع پرونده و انجام اقدامات فنی پلیسی مستندات لازم را جمع‌آوری کردند و در نهایت این متهم سایبری شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا گفت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات موجود، به جرم خود اعتراف کرد و در نهایت پرونده به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از تحویل مجرم به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی پرونده خبر داد و گفت: برابر قانون مجازات اسلامی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر بسترهای فضای مجازی، جرم تلقی شده و اشخاص باید پاسخگوی اعمال خود در این زمینه باشند و برای مجرمان بنا به شدت جرم، مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می‌شود.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو