خواص دمنوش گلپر برای سلامتی و بهترین طرز تهیه آن

خواص دمنوش گلپر برای سلامتی و بهترین طرز تهیه آن


منبع: آرگا

186

1399/9/5

20:06


گلپر خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و می تواند از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری کند. همراه ما باشید تا از خاصیت دمنوش این ماده با خبر شوید.

گلپر یکی از موادی می باشد که خاصیت بسیاری بر روح و جسم انسان دارد از این رو به شما توصیه می کنیم از دمنوش گلپر استفاده کنید تا از خواص آن اطلاع یابید.

خواص دمنوش گلپر

گلپر چیست؟

گلپر یکی از گیاهانی می باشد که گل می دهد و علفی و چند ساله است. این گیاه یکی از هزاران گیاه بومی ایران می باشد و بیش تر در نواحی نمناک و کوهستانی می روید. انواع این گونه دارای عطر هستند و شما نمی توانید گیاه گلپر بدون عطر بیابید.  گل های این گیاه سفید هستند و به صورت چتر در انتهای ساقه ای که گل می دهد می رویند. میوه های این گیاه شبیه به تخم مرغ می باشند و رنگی سبز دارند و طول آن ها بین ۱ الی ۱.۵ سانتی متر می باشد. از دانه های این گیاه پر خاصیت در ادویه های ایرانی استفاده می شود.

خواص دمنوش گلپر

خواص گلپر و طرز تهیه چای گلپر را در مقاله های پیشین برای شما بررسی کردیم و در ادامه قصد داریم شما را با خواص دمنوش آن آشنا کنیم. نام انگلیسی این دمنوش Heracleum  persicum herbal tea می باشد. همانطور که می دانید این گیاه از سرده گیاهان معطر اند و برخی از مدل های گلپر در آشپزخانه به عنوان ادویه به کار می روند. بهتر است بدانید که این گیاهان خاصیت درمانی نیز دارند و شما می توانید استفاده آن ها را در صنعت دارو سازی شاهد باشید. طبع این گیاه گرم می باشد و در طب سنتی نیز کاربرد های بسیاری دارد. خاصیت های  این دمنوش را در ادامه برای شما بیان می کنیم.

دمنوش گلپر برای هضم غذا مناسب است.

هضم غذا

در صورتی که معده شما نمی تواند به راحتی غذا ها را هضم کند می توانید بعد از غذا خوردن یک لیوان از این دمنوش را میل کنید تا با این کار غذای شما به خوبی هضم شود و همچنین می توانید از ایجاد نفخ جلوگیری کنید.

خواش ضد عفونی کنندگی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دمنوش خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و می تواند معده و روده شما را ضد عفونی کند و میکروب ها هایی که در آن جا هستند را به راحتی از بین می برد. این دمنوش دارای خاصیت ضد اسپاسم نیز می باشد.

درمانگری دمنوش گلپر

دمنوش گلپر می تواند درمانی طبیعی برای اختلالات گوارشی شما باشد. از این دمنوش در طب سنتی برای درمان رفلاکس معده، رفع حالت تهوع و درمان استفراغ استفاده می کنند.

درمان انگل

در صورتی که انگل دارید می توانید زیر نظر پزشک از این دمنوش استفاده کنید تا به راحتی بتوانید کرم های داخل روده خود را از بین ببرید.

گلپر و درمان انگل

محرک اشتها

اگر آدم بد غذایی هستید می توانید قبل از غذا از این دمنوش استفاده کنید تا اشتهای شما تحریک شود و بتوانید بدون دردسر غذا بخورید و از این کار لذت ببرید.

درمان های دیگر

باید بدانید که گلپر را می توانید برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد. این بیماری ها عبارت اند از :

  • درمان صرع
  • درمان عفونت های عصبی
  • رفع سایر ناراحتی های عصبی
  • درمان اختلالت تنفسی
  • درمان برونشیت
  • درمان اختلالات ریوی
  • درمان سایر عفونت های تنفسی

ممنوعیت مصرف

دمنوش گلپر برای برخی از افراد مناسب نمی باشد و می تواند مشکلات بسیار جدی برای آن ها ایجاد کند از این رو بهتر است ممنوعیت های مصرفی این دمنوش را بشناسید. در واقع افرادی که دارای تپش قلب هستند نمی توانند از این دمنوش استفاده کنند زیرا مصرف این دمنوش موجب بالا رفتن تپش قلب می شود و گاها می تواند منجر به مشکلات بسیار جدی برای افرادی که مشکلات قلبی دارند ایجاد کرده و آن ها را راهی بیمارستان کند و همچنین مصرف این دمنوش برای افراد باردار توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود بنابراین اگر باردار هستید و یا احتمال بارداری را می دهید از خوردن این دمنوش بپرهیزید.

خواص دمنوش گلپر

طرز تهیه دمنوش گلپر

اگر می خواهید از خاصیت های بی نظیر این دمنوش بهره مند شوید می توانید به راحتی آن را تهیه کنید و برای تهیه آن نیازی به مواد خاصی ندارید.

مواد لازم

  1. پودر گلپر
  2. آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد
  3. عسل یا شکر یا نبات

نکته :  استفاده از عسل یا شکر سلیقه شخصی می باشد و شما می توانید از هیچ کدام استفاده نکنید.

طرز تهیه

برای این که بتوانید یک دمنوش اصولی بسازید بهتر است مراحل زیر را انجام بدهید.

  • یک قاشق غذا خوری از پودر گلپر را درون قوری بریزید و آب را با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید.
  • اجازه بدهید این دمنوش ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد.
  • بعد از ۲۰ دقیقه دمنوش شما آماده است و می توانید آن را با اضافه کردن ماده شیرین کننده میل کنید.

نکته :  باید توجه داشته باشید که این دمنوش مزه تلخی دارد و شما می توانید با توجه به ذائقه شخصی آن را تلخ میل کنید یا برای شیرین کردن آن از عسل، شکر و یا نبات استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو