مهاجرت به ترکیه | راهنمای مهاجرت به ترکیه و گرفتن اقامت ترکیه

مهاجرت به ترکیه | راهنمای مهاجرت به ترکیه و گرفتن اقامت ترکیه


منبع: تاپ ناز

91

1399/9/5

23:02


مهاجرت به ترکیه | راهنمای مهاجرت به ترکیه و گرفتن اقامت ترکیه

ترکیه جزو کشورهای گردشگری است که شرایط خوبی برای گردشگران دارد و همچنین مهاجران زیادی به ترکیه مهاجرت می کنند که بیشتر این مهاجران ایرانی هستند و دلیل آن شرایط اقامت مناسب در ترکیه است در ادامه در مورد مهاجرت به ترکیه و شرایط اقامت ترکیه اطلاعاتی را می خوانید.

کشور ترکیه در جنوب غرب اسیا و جنوب شرق اروپا قرار گرفته است و قاره آسیا و اروپا را به هم وصل کرده است. از مهمترین ویژگی های کشور ترکیه احاطه شدن آن از سمت 3 دریا است که آن را از این طریق به کشورهای همسایه وصل می کند و مسیر ارتباطی برای این کشورها می باشد. با توجه به ویژگی های این کشور دلیل بیشتر مهاجران برای مهاجرت به ترکیه استفاده از ثابلیت اتصال آن به کشورهای اروپایی است.

مهاجرت به ترکیه و اقامت ترکیه

برای ورود به کشور ترکیه گذرنامه باید به همراه داشته باشد و گذرنامه شما باید به مدت 90 روز اعتبار داشته باشد و در صورت تمام شدن تاریخ انقضای آن باید قبل از سفر به ترکیه آن را تمدید کنید. همچنین برای مهاجرت کردن به ترکیه برای برخی از کشورها این امکان وجود دارد که بدون استفاده از ویزا وارد خاک ترکیه شوند.

برای مهاجرت به ترکیه در توافق نامه ای که بین برخی کشورها تنظیم شده است شهروندان این کشورها می توانند بدون استفاده از ویزا برای مدت ۳ ماه در ترکیه اقامت داشته باشند. همچنین در موارد دیگر برخی کشورها به دلایلی نمی توانند ویزا دریافت کنند و باید در مز این کشور هزینه ویزا را پرداخت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و نحوه مهاجرت کردن به ترکیه می توانید با برقراری تماس با وزارت امور خارجه این کشور از شرایط اطلاع کسب کنید.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت به استرالیا برای کار و زندگی + تمام اطلاعات لازم برای مهاجران

روش های مختلف اقامت در ترکیه

برای هاجرت به ترکیه و دریافت حق اقامت باید با گذرنامه مسافرتی با تاریخ اعتبار 60 روز به ترکیه بروید و مدارک شما شامل دو قطعه عکس برای گذرنامه، فرم درخواست تقاضا، ویزا و در صورت نیاز بنا به نوع اقامت می توانید از درج مداریک تحصیلی، شغلی و … استفاده کنید.

مهاجرت به ترکیه | راهنمای مهاجرت به ترکیه و گرفتن اقامت ترکیه

۱- اقامت توریستی

اگر برای یک سفر کوتاه به این کشور عظیمت می کنید می توانید از قانون ۳ ماهه اقامت بدون ویزا استفاده کنید و به عنوان توریست به مدت سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

در مورد دیگر اقامت توریستی فرد مهاجر  برای مهاجرت به ترکیه می تواند از ویزای ۶ ماه برای اقامت خود استفاده کند و با دریافت دفترچه اقامت برای مدتی در این کشور به عوان توریست حضور داشته باشد.

 

۲- اقامت از طریق سرمایه گذاری

روشی دیگر که برای اقامت در ترکیه در نظر گرفته می شود مهاجرت از طریق خرید زمین و ملک است در این کشور خرید و سرمایه گذاری بسیار آسان و کم هزینه است و به همین خاطر با خرید ملک بیشتر افراد به این کشور مهاجرت می کنند.

 

۳- اقامت از طریق تحصیل

برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور از طریق پرداخت هزینه یا استفاده از نمرات بالای تحصیلی می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید و از امکانات تحصیلی آن استفاده کنید.

 

۴- ویزا از طریق ازدواج، شغل و کارآفرینی

یکی از روش های گرفتن ویزا برای مهاجرت به کشو ترکیه ازدواج با اتباع کشور ترکیه است که با ثبت این ازدواج می توانید ویزای این کشور را دریافت کنید افراد کارآفرین با سابقه شغلی بالا هم می توانند ویزای کشور ترکیه را بگیرند و برای اقامت اقدام کنند.

حتما ببینید : 10 نوع از غذاهای خوشمزه در استانبول ترکیه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو