در ورد چگونه پاورقی بنویسیم؟

در ورد چگونه پاورقی بنویسیم؟


منبع: نیک شو

172

1399/9/5

23:31


در ورد چگونه پاورقی بنویسیم؟

در ورد چگونه پاورقی بنویسیم؟

بسیاری از دانشجویان نیاز دارند که هنگام نوشتن پایان نامه و حتی پروژه دانشگاهی توضیحات بیشتری در خصوص یک عبارت یا کلمه ای در ورد اضافه کنند و این نیازمند ایجاد یک پاورقی در ورد است . خب ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چطور یک پاورقی در ورد ایجاد کنید .با ما همراه باشید.

 

نحوه ایجاد پانویس در ورد

برای اضافه کردن دو راه موجود است :

 

کلید میانبر پاورقی در ورد

اولین راه: نگه داشتن همزمان سه کلید،Alt+Ctrl+F و ایجاد پاورقی می شود.

 

دومین راه:خب در ابتدا کلمه مورد نظر را که می خواهید برای آن پاورقی ایجاد کنید را نوشته و بعد یک بار کلیک کنید و بعد وارد تب Reference رفته گزینه Insert footnote را انتخاب کنید ، بعد به طور خودکار در پایین صفحه ایجاد می شود و می توانید توضیحات لازم را در خصوص کلمه یا عبارت مورد نظر بنویسید.به تصویر زیر دقت کنید

در ورد چگونه پاورقی بنویسیم؟

خب لازم است حتما یه تغییراتی در پاورقی داشته باشید برای ویرایش یک فلش کوچیک در قسمت footnotes وجود داره روی آن کلیک کنید یک پنجره جدید باز می شود مثل تصویر زیر:

در ورد چگونه پاورقی بنویسیم؟

 

تنظیمات مربوط به پاورقی در ورد

Location : تعیین می کنید که پاورقی در کجا نوشته شود .

Bottom of page : درج پاورقی در پایین هر صفحه انجام شود

Below text : همه پاورقی ها در انتهای متن قرار گیرد

Endnote : این بخش یعنی می خواهید انتهانویس یا پی نوشت در کجا نوشته شود.

به تصویر زیر دقت کنید:

در ورد چگونه پاورقی بنویسیم؟

Footnote layout : چیدمان و ساختار پاورقی را تعیین می کنید. یعنی می‌تواند پایین صفحه و یا بعد از اتمام متن مورد نظر باشد.

 

Columns : تعداد ستون های پاورقی را مشخص می کند.

Match section layout : پاورقی ها را مطابق چیدمان Word درج می کند.

گزینه های ۱ column 3 ، column 2 ، column و ۴ column نیز تعداد ستون هایی که می خواهید پاورقی در آن ها درج شوند را نشان می دهد.

در ورد چگونه پاورقی بنویسیم؟

Format : نحوه و فرمت شماره گذاری پاورقی ها را مشخص می کند

 

Number format: پاورقی می تواند بر حسب شماره و یا حروف باشد. مثلا فرمت ۱, ۲, ۳, … یا i, ii, iii, … یا A, B, C, … یا …

 

Numbering: اگر بخواهید شماره گذاری به صورت صفحه به صفحه باشد در این بخش می‌توانید گزینه Restart each page را انتخاب کنید تا در هر صفحه شماره گذاری پاورقی از یک شروع شود.

 

Custom mark : علامت دلخواه و سفارشی خود را که در بخش Number format وجود ندارد را وارد نمایید.

 

Start at : شروع شماره ها برای درج پاورقی در ورد را نشان می دهد. مثلا عدد ۵۰ را در این بخش وارد نمایید تا شماره گذاری از ۵۰ آغاز شود.

 

Apply changes to : تغییراتی که در فیلدهای قبلی انجام دادید مثل تغییر در فرمت پاورقی، چیدمان آن ها و … را می توانید برای قسمت مد نظر خود یا برای کل متن اعمال نمایید.

 

Selected text : را انتخاب نمایید، تغییرات به بخشی که انتخاب کرده اید و به رنگ آبی درآورده اید اعمال می گردد و گزینه Whole of document تغییرات را برای کل متن شما اعمال می نماید.

 

آموزش راست چین کردن پاورقی در ورد

برای راست چین کردن پاورقی، وارد تب View ، قسمت Document views گزینه Draft را انتخاب نمایید.

 

بعد دوباره وارد تب Refrences شوید و گزینه Show notes را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که در پایین صفحه باز می‌شود متن پاورقی را انتخاب کرده و بعد وارد تب Home شوید و گزینه Right to left Text Direction را انتخاب کنید.

 

بعد برای جا به جا کردن خط پاورقی بر روی فلش کوچکی که در قسمت Endnotes قرار دارد کلیک کنید و این قسمت را بر روی Endnote separator قرار دهید.

 

آموزش حذف پاورقی در ورد

اگر می‌خواهید تنها یک پاورقی یا پانویس را حذف کنید کافی است آن را انتخاب و کلید Delete را فشار دهید.

 

اما برای حذف همه‌ی پاورقی‌ها به این صورت باید عمل کنید. درون متن کلیک کنید و از تب Home در قسمت Editing بر روی Replace کلیک کنید.

 

پنجره‌ای باز می‌شود حال بر روی More کلیک کنید. در قسمت Special بر روی Footnote Mark کلیک کرده تا کد (( e^ ایجاد شود و بعد بر روی Replace all کلیک کنید. به این ترتیب کل پاورقی‌ها حذف خواهند شد.

 

 

نتیجه گیری:

خب دوستان عزیز امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.همیشه ایجاد یک پاورقی بسیار مهم است سعی کنید از این آموزش استفاده کنید دوستانی که پاورقی ایجاد کردن در قسمت دیدگاه ها کامنت بزارید ممنون از حضور گرمتون.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو