الیزابت وارن و برنی سندرز راهی به کابینه ندارند

منبع: برترین ها

118

1399/9/6

00:06


نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته در نظر ندارد «برنی سندرز» و «الیزابت وارن»، دو سناتور مطرح دموکرات را برای کابینه دولتش انتخاب کند.

خبر‌گزاری فارس: در حالی که «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا به طور زود‌هنگام در حال تشکیل کابینه دولت احتمالی خود است، وی در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» تلویحاً گفت قصد ندارد «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمونت و «الیزابت وارن»، سناتور ایالت ماساچوست که از حامیان اصلی او در جریان کار‌زار انتخاباتی بودند را برای کابینه خود انتخاب کند.

به نوشته وبگاه روزنامه انگلیسی «فاکس نیوز»، بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا در نظر دارد سندرز یا وارن را برای تصدی شغلی در کابینه خود در نظر بگیرد گفت: «هیچ گزینه‌ای غیر‌ممکن نیست، اما یک مسئله مهم وجود دارد: خارج کردن فردی از مجلس سنا و مجلس نمایندگان، به خصوص فردی که اهمیت بالایی دارد، تصمیم سختی خواهد بود.»

الیزابت وارن و برنی سندرز راهی به کابینه ندارند

وی افزود: «من یک دستور کار بسیار بلند‌پروازانه و مترقی در نظر دارم و انجام این کار رهبران قدرتمندی را در مجلس سنا و مجلس نمایندگان می‌طلبد.»

بایدن تا به حال رسماً چند نفر از اعضای کابینه‌اش را مشخص کرده است. او روز دوشنبه اعلام کرد «آنتونی بلینکن»، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای تصدی سمت وزیر خارجه معرفی کرده است.

علاوه بر این، «جان کری»، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، «لیندا توماس گرینفیلد»، از دستیاران سابق هیلاری کلینتون و «آوریل هاینز»، معاون اسبق مشاور امنیت ملی آمریکا به ترتیب به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور تغییرات آب و هوا، نماینده آمریکا در سازمان ملل و مدیر اطلاعات ملی آمریکا معرفی شده‌اند.

روز سه‌شنبه نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که بایدن «ژانت یلن»، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا را به عنوان گزینه تصدی ریاست وزارت خزانه‌داری آمریکا معرفی خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو