معمای کلکسیون لوازم سرقتی در مشهد

منبع: برترین ها

62

1399/9/6

07:16


با کشف کلکسیونی از لوازم باغ ویلاها و قطعات خودروهای مختلف در پراید سارقان حرفه ای و سابقه دار، پلیس مشهد در حالی با معمای پیچیده ای روبه رو شده است که یکی از مال باختگان بلندگوها و باتری خودروی سرقت شده اش را در میان اموال مذکور شناسایی کرد.

روزنامه خراسان: با کشف کلکسیونی از لوازم باغ ویلاها و قطعات خودروهای مختلف در پراید سارقان حرفه ای و سابقه دار، پلیس مشهد در حالی با معمای پیچیده ای روبه رو شده است که یکی از مال باختگان بلندگوها و باتری خودروی سرقت شده اش را در میان اموال مذکور شناسایی کرد.

در پی افزایش دستبرد سارقان به باغ ویلاهای اطراف آرامگاه فردوسی و بولوار شاهنامه در مشهد، گروه مشترکی از نیروهای تجسس و گشت های انتظامی پاسگاه فردوسی به فرماندهی ستوان یکم مجید رادپور (رئیس پاسگاه) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

بررسی های مقدماتی در مناطق جغرافیایی محل وقوع جرم، موجب شد نیروهای انتظامی با تقویت گشت های نامحسوس به ردیابی سرقت های مذکور بپردازند. گزارش خراسان حاکی است، در حالی که فعالیت های اطلاعاتی برای شناسایی و کنترل موارد مشکوک در حوزه استحفاظی ادامه داشت، نیروهای کارآزموده یکی از خودروهای گشت به سرنشینان یک دستگاه پراید در خیابان شاهنامه 61 مظنون شدند و آنان را زیر نظر گرفتند.

رفتار و حرکات مشکوک راننده که مدام اطراف خود را می پایید، ظن پلیس را بیشتر کرد تا این که ماموران انتظامی با بیرون آمدن از پوشش نامحسوس، خودروی پراید مذکور را متوقف کردند. در بازرسی از داخل خودرو موتور برق قرمز رنگی کشف شد که به طرز بسیار حرفه ای جاسازی شده بود.

معمای کلکسیون لوازم سرقتی!

به همین دلیل نیروهای گشت انتظامی به بررسی دقیق صندوق عقب و داخل خودرو ادامه دادند و در نتیجه به کلکسیونی از اموال باغ ویلاها و قطعات اوراقی انواع خودرو رسیدند که سرنشینان پراید، همه این لوازم را در قسمت های مختلف خودرو جاساز کرده بودند. کشف این اموال که در میان آن ها کنتور برق داس، چراغ خوراک پزی، جعبه ابزار، سیم جوش، کمان اره و ... به چشم می خورد در حالی پلیس را با معمایی پیچیده روبه رو کرد که یک زن و دو مرد جوان دستگیر شده پس از انتقال به کلانتری مدعی شدند که این لوازم را سرقت نکرده اند!!

به گزارش اختصاصی خراسان، سه متهم یاد شده که سوابق سرقت دارند، در بازجویی های فنی ارتکاب هر گونه جرمی را انکار کردند. در همین حال مال باخته ای با شنیدن خبر دستگیری سه سارق سابقه دار به پاسگاه فردوسی رفت و بلندگوها و باتری خودروی خودش را در میان کلکسیون کشف شده از سارقان شناسایی کرد.

معمای کلکسیون لوازم سرقتی!

این مال باخته با قدردانی از نیروهای انتظامی در تشریح ماجرای سرقت خودرواش گفت: سی ام آبان از فردوسی به طرف منزلم در حرکت بودم که در نزدیکی روستا خودرو دچار نقص فنی شد و من نتوانستم آن را تعمیر کنم به همین دلیل درهای پژو روآ را قفل کردم و پیاده به منزلم رفتم.

صبح روز بعد زمانی که برای انتقال خودرو به محل رفتم تازه فهمیدم که خودروام سرقت شده است. سراسیمه موضوع را به پلیس 110 گزارش دادم تا این که دو روز بعد ماموران پاسگاه انتظامی «انداد» خودرو را در اطراف روستای «برگ» درحالی پیدا کردند که شیشه ها و قفل های آن تخریب شده و بسیاری از لوازم و قطعات آن به سرقت رفته بود. هنگامی که مشغول انتقال خودرو به مقر انتظامی بودیم ناگهان خبر رسید که ماموران پاسگاه فردوسی نیز سارقانی را دستگیر کرده اند. وقتی با عجله خودم را به پاسگاه رساندم باتری و بلندگوهای خودروی خودم را داخل لوازم کشف شده از سارقان دیدم و خیلی خوشحال شدم!

بنابر گزارش خراسان، با شناسایی اموال اوراق شده خودروی پژو روآ، بخش زیادی از این معمای پیچیده با هوشیاری پلیس حل شد و آنان مراتب را به قاضی سید رضا طباطبایی اطلاع دادند. دقایقی بعد با دستور مقام قضایی تحقیقات گسترده نیروهای تجسس از سارقان سابقه دار درحالی ادامه یافت که راننده 39 ساله مدعی بود همه لوازم کشف شده متعلق به خودش است و سرقت را قبول ندارد!

معمای کلکسیون لوازم سرقتی!

این متهم که چندین سابقه کیفری به جرم سرقت و مواد مخدر دارد، درباره کشف تعداد زیادی قفل تخریب شده نیز گفت: آن ها را از یک ضایعات فروش خریده ام! در همین حال زن 35 ساله ای که چهار بار به جرم سرقت روانه زندان شده است نیز با بیان این که با راننده پراید رابطه دوستی دارد، درباره لوازم کشف شده افزود: من اطلاعی از سرقتی بودن آن ها ندارم! به گزارش خراسان، متهم 29 ساله دیگر این پرونده نیز که چهار فقره سابقه کیفری دارد نیز ادعا کرد: از سرقتی بودن لوازم مذکور اطلاعی نداشته و تنها با راننده پراید دوست قدیمی است!

در عین حال قاضی طباطبایی با صدور دستورات ویژه و محرمانه ای از نیروهای تجسس پاسگاه فردوسی مشهد خواست بررسی های دقیقی درباره چگونگی به دست آوردن هریک از لوازم کشف شده توسط متهمان، انجام شود و تحقیقات برای شناسایی مال باختگان و شاکیان نیز ادامه یابد.

بنابراین گزارش، با دستورات ویژه قضایی، بررسی های تخصصی پلیس درحالی برای حل این معمای پیچیده ادامه دارد که برخی از پیامک های ارسالی متهمان به دیگر افراد مرتبط با این پرونده حاکی از آن است که ماموران انتظامی با یک باند حرفه ای طرف هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو