احتمال معرفی کاندیدای حزبی برای ۱۴۰۰

منبع: برترین ها

61

1399/9/6

07:46


اسماعيل گرامي‌مقدم از احتمال معرفي كانديداي حزبي مي‌گويد.

روزنامه اعتماد: اسماعيل گرامي‌مقدم از احتمال معرفي كانديداي حزبي مي‌گويد.

آقاي گرامي‌مقدم در حال حاضر برخي احزاب اصلاح‌طلب در حال تعيين مصداق براي كانديداي انتخابات 1400 هستند. از حزب اعتماد ملي هم خبرهايي مي‌رسد كه برخي براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده اعلام حضور كرده‌اند؛ شما در حزب به اين موارد رسيدگي‌ كرده‌ايد؟

اين را بايد بگويم كه حزب اعتماد ملي در انتخابات نامزد خواهد داشت و احتمالا نامزد حزبي هم معرفي مي‌كند. در اين راستا در 2 نهاد حزبي - يكي كميته تعامل و ديگري دفتر سياسي - بر حسب وظايف هركدام از اين دو، بحث‌ها در حال طرح و بررسي است. در كميته تعامل بحث تعامل با احزاب مختلف، جمعيت‌ها و ائتلاف مطرح است و كنار آن بحث نحوه تعامل با نامزد احتمالي براي انتخابات نيز دنبال مي‌شود. به‌علاوه كميته تعامل تدوين منشور انتخاباتي حزب را نيز در دستوركار خود دارد. در دفتر سياسي هم به همين شكل در مورد تدوين يك ميثاقنامه كار مي‌شود. التبه در دفتر سياسي بر اساس وظيفه‌اي كه دارد، وارد تعيين مصاديق براي كانديداي حزبي در انتخابات 1400 شده‌ايم.

چند نفري از اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي براي نامزدي در انتخابات 1400 داوطلب شده‌اند و اين درخواست آنان از سوي كميته تعامل و دفتر سياسي در حال بررسي است. حزب اعتماد ملي همچنين معيارهايي را درباره نامزدهاي انتخابات رييس‌جمهوري مطرح كرده كه پيش از اين نيز درباره آن بحث شده و بر اساس آن داوطلبان را ارزيابي خواهيم كرد.

روند انتخاب گزينه نهايي حزب اعتماد ملي به چه شكل خواهد بود؟‌ آيا شما در اين باره به اجماع بين اصلاح‌طلبان هم فكر مي‌كنيد و اينكه آيا تلاش مي‌كنيد كه درنهايت يك كانديدا از جبهه اصلاحات براي انتخابات 1400 معرفي شود؟

هر تصميمي كه در دفتر سياسي حزب گرفته شود، به ‌هر حال نتيجه آن به شوراي مركزي مي‌رود و نهايتا اين شوراي مركزي است كه درباره نامزد نهايي كه احتمالا حزبي خواهد بود، تصميم مي‌گيرد. البته با عنايت به اينكه در دفتر سياسي و حزب و كميته تعامل به بحث اجماع روي يك نامزد واحد هم توجهي ويژه مي‌شود. موضوع اجماع‌سازي در اصلاح‌طلبان از خطوط قرمزي است كه همواره مورد توجه ما بوده و اين مساله در حزب اعتماد ملي رعايت مي‌شود. حزب اعتماد ملي نهايتا به‌ صورت جبهه‌اي در انتخابات عمل مي‌كند. اگر چه از نامزد حزبي خودمان دفاع و حمايت مي‌كنيم اما در نهايت بر اين باوريم كه در جبهه اصلاحات بايد وحدت‌نظر درباره يك نامزد شكل گيرد و درنهايت يك نامزد به عنوان گزينه نهايي جبهه اصلاحات به عموم مردم معرفي شود. روند رسيدن به گزينه نهايي هم البته مكانيزم‌هايي دارد كه يكي از اين مكانيزم‌ها استفاده از نظرسنجي است.

خبرهاي مختلفي از احزاب اصلاح‌طلب منتشر مي‌شود و اسامي گوناگون هم در اين باره به گوش مي‌رسد. ازجمله چندي پيش «كارگزاران سازندگي» فهرستي را از كانديداهاي احتمالي منتشر كرد. همين ‌طور كه زمزمه‌هايي درباره نامزدهاي احتمالي «اعتماد ملي» شنيده شد. مي‌توانيد درباره مصاديقي كه تعريف كرده‌ايد يا احيانا در حال بررسي هستيد، توضيح دهيد؟ آيا درباره نامزدهاي احتمالي با چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب هم رايزني كرده‌ايد؟

تاكنون بين 4 تا 6 نفر گزينه احتمالي مطرح و بررسي در مورد آنها در دستوركار حزب اعتماد ملي قرار دارد. اما فعلا نمي‌توانم اسامي اين افراد را اعلام كنم. منتها بايد بگويم كه بحث و بررسي درباره اين 6 نفر ادامه دارد و درنهايت اين كميته مركزي است كه درباره آن تصميم مي‌گيرد. به ‌واقع هنوز به جمع‌بندي در حزب نرسيده‌ايم و وقتي شوراي مركزي تشكيل شود و نظر قطعي خود را اعلام كند، تصميم نهايي خواهد شد و آن هنگام حتما با چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب و تأثيرگذار نيز وارد رايزني خواهيم شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو