رودخانه زیبای شور در شهرستان بهاباد

منبع: تاپ تراول

116

1399/9/6

09:52


لیدوما تریپ

رودخانه شور

در این مقاله از معرفی دیدنی های یزد شما را با رودخانه شور که یکی از جاذبه های گردشگری بهاباد می باشد آشنا خواهیم کرد. در ادامه با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

مختصری درباره شهرستان بهاباد بدانید :

شهرستان بهاباد همراه با جاذبه های تاریخی آن یکى از بخش‌هاى شهرستان بافق است که عنوان آن از دو واژه «به» و «آباد» به معنى «آبادى بهتر یا بهترین آبادی» تشکیل شده است. شهرستان بهاباد یکی از شهرستان‌های استان یزد در مرکز ایران است. مرکز این شهرستان شهر بهاباد می‌باشد.این شهرستان در سال ۱۳۸۸ خورشیدی از شهرستان بافق مستقل شد. نام قدیم این شهر تالی بوده‌است و دارای آبهای زیرزمینی فراوان می‌باشد.بیشتر مردم این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغول بوده و دین مردم، اسلام (شیعه) می‌باشد. در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با رودخانه شور بهاباد بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی بهاباد

رودخانه شور بهاباد در شمال شهرستان بهاباد یزد واقع شده و علت شکل گیری آن، قرارگیری بر روی یک گسل فعال در این منطقه می باشد.رودخانه زیبای شور در شهرستان بهاباد با طول ۱۱ کیلومتر از جنوب کوه های آسفیچ و بنستان به شمال دشت کویر امتداد دارد و عرض آن در قسمت‌ های مختلف به علت تغییرات دیواره ‌ای متفاوت می‌باشد، آبدهی متوسط آن نیز ۸۵ لیتر در ثانیه است.رودخانه شور، تنها رودخانه دائمی بهاباد در تمام طول سال آب دارد و در مسیر عبور خود به سمت کویر، طبیعتی جالب و دیدنی خلق کرده است. پوشش گیاهی( نبکا ) و سرزمین های اطراف رودخانه شور بهاباد نیز از نظر زمین ‌شناسی و جغرافیایی بسیار حائز اهمیت می‌باشد، به گونه ای که کویرنوردی در اطراف رودخانه شور بسیار شورانگیز و خاطره ساز است.

رودخانه شور




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو